Nytt från Fallout 3 om en dryg månad

Medlem

så dom kör som rockstar, hypa trailern som fan.. blir säkert grymt.

Medlem
Medlem

Ett tips:

Öppna sidan med konceptbilden av Fallout 3, stäng av ljudet för musiken deras och lyssna istället på denna. Det är ganska uppenbart vad som passar stämningen bäst.

Medlem
Skrivet av jingai:
Skrivet av djsteffo:

Om det här skall vara titelspåret, som jag tror jag läst någonstans, så tycker jag det funkar ganska bra. Jag fick med en gång en känsla av mörker, ilska och många sådanna elaka känslor. Tycker även det passar bra till det karga landskapet på bilden.

Det fick jag också, de första 10 sekunderna. Sen gick det över till något episkt som för tankarna till fantasy á Oblivion.

Fallout för mig är iaf mörk och "skitig" ambient.

Håller delvis med. Det kunde ha varit bättre. Men dom fick allt in lite "falloutljud". Man hör det tydligast i början av låten i övergången till när det blir "episkt", som du kallar det.

Förövrigt anser jag att musiken i dagens spel är feg. Så fort något skall låta mäktigt så famlas det efter stråkar. Är det förbjudet att änvända gitarrer när det skall göras musik till spel? T.ex. tycker jag att Mogwais "Stanley Kubrick" ( http://www.youtube.com/watch?v=x8J98ZeS-ME )skulle passa rätt bra, kanske inte till fallout, men till landskapet på bilden.

Medlem

Håller med jingai till 100%
Gör de om Fallout nu till nåt jävla småbarns spel parat med skit från deras sjukt överskattade och äckliga fantasy skräp Oblivion så blir det en livstids bojkott av allt de skapar för min del iaf. Fallout betyder sjukt mycket för många äldre gamers och spelet är fan inte öppet för egen tolkning. Hoppas verkligen att de tog över projektet för att de vill hedra och hålla liv i Fallout namnet och inte göra ett skitspel i syfte att tjäna pengar på en sjukt stark titel. Då kan de dö och brinna i helvetet.

Och deras musikval är ju bara tragiskt och det säger troligen rätt mycket om hur de kommer förstöra namnet Fallout. Har man redan i så tidigt stadie tappat en så enkel grejj som musiken till spelet så är man ute på tunn is. Jag menar musiken i Fallout 2 introt... Jag får fan nästan tårar i ögonen när jag ser det. Där har vi stämmning...

QRT
Medlem

Väldigt skeptiskt. Vill ha mer info å grejjer först. Musiken var dock hemsk för att vara Fallout, den får mig att vilja dräpa drakar och rädda prinsessor.. med mitt magiska bastardsvärd +3.

Edit:

Skrivet av Fisse:

Jag menar musiken i Fallout 2 introt... Jag får fan nästan tårar i ögonen när jag ser det. Där har vi stämmning...

:heart:

Edit2:

Skrivet av jingai:

Ett tips:

Öppna sidan med konceptbilden av Fallout 3, stäng av ljudet för musiken deras och lyssna istället på denna. Det är ganska uppenbart vad som passar stämningen bäst.

Ja jävlar.. där ser/hör man verkligen skillnaden. Buu bethesda Blir att installera Fallout igen nu när jag hörde detta

Medlem

Vem hade gömt undan den här godbiten? Tack för den jingai
http://www.duckandcover.cx/fallout2/music/

Så jäkla stämningsfull musik. Den här ska Bethesda ha i högtalarna på sitt kontor nonstop när de skapar spelet.

Medlem

Instämmer med första reply:t. Ska man se vad bethesda har gjort hittills så kommer de misslyckas för deras spel är mindre rpg och mer "action-exploration" eller något dylikt, hittills.

Deras största utmaning blir dialogen, får dom till den så får dom till ett bra spel.

Medlem

Koncept bilderna ser riktigt okej ut faktiskt.. Men som alla påpekar, musikvalet passar inte direkt till bilden på förstasidan.

Men man ska inte haka upp sig på musiken, om jag inte minns fel så hade musiken till vissa film-sekvenser i Fallout 2 samma stil.

Vad jag hoppas på till trailern är inte att dom visar upp en massa flashig ny grafk som GTA4 trailern. Hoppas mer att dom kör gamla Fallout intro stilen, gramofon musik och 'duck and cover' säkerhetsgenomgången med vaultboy. Det skulle bevisa att deras mål är att återskapa Fallout stämningen och inte sattsa på en massa flashig grafik. Sen kan dom släppa screenshots som visar spelet in-game istället.

Vad som verkligen skrämmer mig dock är den här posten från en av dom så kallade utvecklarna:
[http://www.nma-fallout.com/forum/viewtopic.php?t=35921]

Inaktiv

Väldigt starka åsikter från den fjollan som inte ens har spelat igenom ett enda fallout. Att oxå säga att dom inte gör spel för andra ringer inte bra i mina öron, hoppas nån kostym ger han sparken för den där posten.

Inaktiv

tur att man aldrig lriade fallout med tanke på hur många bittra människor det skapat lol

Medlem
Skrivet av Oneone:

har redan blivit tipsat om, men iaf tjohej skall testas!


signatur

Bengebolle

Inaktiv

Fallout musik ska inte vara bra, den ska vara plågsam, skrämmande och deprimerande! Det ska låta som om någon stackare som hamnade utanför sitt skyddsrum långsamt bränns till döds och ylar av smärtan! (eller ja, så lät musiken i ettan iallafall )


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Om Fallout har mycket gemensamt med Braveheart så passar den här musiken alldeles ypperligt

Medlem

Jag hoppas verkligen att de håller fansen trogna men försöker introducera lite ny teknik. T.ex. skulle jag gärna sett lite mer avancerad AI, så att NPC:erna donar runt lite om dagarna.


signatur
Medlem
Skrivet av Maekh:

tur att man aldrig lriade fallout med tanke på hur många bittra människor det skapat lol

hahah, så sant, löjligt att se alla upprörda människor som svär och spottar på betashed, vänta och se innan ni säger något...GOD!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Pansarknekt

Håller med om att vi ska vänta och se. Att det här spelet kommer slå Fallout 1/2 är föga troligt dock. Dom är lixxom inetsade i själen på vissa av oss. Men är vaultboy skämten lika välgjorda, stämningen lika inihelvetiskt bra så kan det gå vägen ändå. Bethesda är ju grymma som attan och jag gillade Oblivion starkt (blev dock tjatigt).
Sen något som jag tyckte var himla bra med fallout var dialogen och valen man kunde göra. Känns som det blir svårt för bethesda att skriva lika bra story o roliga dialoger plus quests. Men har man tur så anlitar dom samma snubbe som jobba för Black Isle. I princip 90% av questsen i Oblivion kändes styltiga och "actionfilmiga" mycke pga av den genererade dialogen.
Nä håller igen lite på gnället här ibörjan men visst känns det som dom pumpar hype från Bethesdas sida för att se till så dom druknar i slantar när det väl kommer ut. Men kan man klandra dom, vem vill inte tjäna stålar. Hoppas bara dom vill göra ett grrrreeaattt game oxxå.


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv

Klart som fan att vi gnäller när vi vet vad vill ha och med tanke på vilken väg Bethesda har vandrat.

ptr
Medlem

kommer man ha behövt spela de andra spelen för att spela det här? av någon skum jävla anledning har jag inte spelat ettan och tvåan :/

Inaktiv
Skrivet av Mack:

Men man ska inte haka upp sig på musiken, om jag inte minns fel så hade musiken till vissa film-sekvenser i Fallout 2 samma stil.

Ja, en filmsekvens mot slutet av F2 använde stråkar, men musiken till konceptbilden vi pratar om nu är enligt Bethesda titelspåret till Fallout 3 - att sätta fel känsla redan i menyn till ett spel känns inte som rätt sätt att värma upp.

Skrivet av deftune:

Men har man tur så anlitar dom samma snubbe som jobba för Black Isle.

Inget att hoppas på. Enligt Pete Hines har de fått jobbansökningar från personer som jobbat med Falloutspelen men de "vill göra sitt eget spel".

Skrivet av ptr:

kommer man ha behövt spela de andra spelen för att spela det här? av någon skum jävla anledning har jag inte spelat ettan och tvåan :/

Det är lätt att rätta till - köp! (Men nej, det finns inte en chans att de kommer skrämma bort konsolspelare genom att kräva någon som helst kännedom om tidigare spel i serien.)

Medlem

Säger som jag sagt innan. Förväntar man sig ett nytt Fallout i den klassiska stilen så blir man nog grovt besviken istället får man se det som ett helt nytt RPG i post apocalyptisk miljö och hålla Fallout 1 och 2 i hjärtat.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Man får se det som en ny post-apokalyptisk-TC-mod till Oblivion och fortsätta gråta över Troika/Interplay/Black Isle...

Sen är det inte så att Fallout skapat bittra människor, Fallout har snarare skapat extremt kräsna rollspelare


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Skrivet av redmac:

hahah, så sant, löjligt att se alla upprörda människor som svär och spottar på betashed, vänta och se innan ni säger något...GOD!

Oja, för det lovar ju väldigt gott att det första man ser av spelet verkligen inte lyckas påminna om de gamla spelen, utan mer en avdankad LOTR-kopia. Vi må vara bittra, men vi tänker då innan vi talar i alla fall

12
Skriv svar