Gratis spel från GameTap genom reklam

Robot
Gratis spel från GameTap genom reklam
Medlem
Gratis spel från GameTap genom reklam

Riktigt bra initiativ!

Medlem

Instämmer, ska bli kul att se hur det blir i praktiken!

Inaktiv

Kan man som icke-amerikan komma åt GameTap nuförtiden?

Naturlig utveckling för tillverkare som vill säkra sin budget i dessa pirat tider. Får se hur accepterat det blir när det forfarande finns gratis utan reklam som alternativ..
:crazy:


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Är det bara jag eller är det inte roligare att ha en fysik utgåva av spelet...ist för en digital köpt spel...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

redmac, Om du vill ha en fysisk utgåva av valfritt spel så bege dig till en affär.
Hoppas bara gametap kommer köra någon slags platform alá steam

Medlem

hansen; behöver du vara så otrevlig, vara bara en fråga....bättre beteende från din sida på detta forum tack!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Dumma frågor får dumma svar. Vill man ha ett kartong och skivor går man och köper spelet, behövs inte sådant så laddar man ner spel från GameTap. Så enkelt är det!

Medlem

Var väl ändå inget otrevligt med hansens inlägg? Väldigt to-the-point utan utsvävningar och emballage. Kanske lite grovhugget, men mer i stil med en skällande furir än otrevlig gubbe.

Sen så vet vi ju vad du tycker om digital distribution av spel. Med tanke på att du jobbar i butik som säljer fysiska exemplar så är du förmodligen automatiskt emot alla dessa nymodigheter.

Men behöver vi verkligen förpackningar och skivor till spelen? Inte bra för någon att tillverka och frakta de där plastpaketen överallt. Är underbart att kunna surfa runt, se ett intressant spel och köpa det, sedan börja spela det inom en timme.

Slipper vänta ett par dagar, eller (gud bevars) gå till en butik och stå ut med skrikande ungar och spydig butikspersonal.

Medlem

Tänk så mycket miljö vi kan spara på digital distrubition. Inte bara miljön sparas. Pengarna vi betalar går snabbare till tillverkaren av spelet och äts inte upp av affärer, transportfirmor osv. Själv jobbar jag med att sälja spel i butik, men det ena motsäger inte det andra.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

O.o.....Naaaaaajs...

Medlem

Riktigt intressant, hoppas det faller väl ut.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Pansarknekt

Yep, man kan ju beställa fysiska utgåvor av spel via internet. Tar lite längre tid o få hem det bara men det kan bli bra billigt. Tycker detta med Gametap e ett intressant koncept som var en naturlig utveckling som vi kommer få se växa inom fler medier än spel.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av redmac:

Är det bara jag eller är det inte roligare att ha en fysik utgåva av spelet...ist för en digital köpt spel...

Klart att det är roligare med något man kan ta på, men jag väljer hellre något gratis än att ta något med en prislapp på. Sen så tycker jag att boxarna har gått och blivit så opersonliga, det var bättre förut när de var kartonger

1
Skriv svar