Virtual Skipper 5: 32nd America's Cup

Robot
Virtual Skipper 5: 32nd America's Cup

Head, tack, boom, stern, leech. Hänger du med? Antagligen inte. Det gjorde inte jag heller. Det krävdes därmed en hel del lexikonbläddrande för att kunna spela Virtual Skipper 5: 32nd America's Cup. Men så snart man lärt sig facksnacket (lättare sagt än gjort) finns det mycket att hämta i det här spelet.


Medlem
Testseglat - Virtual Skipper 5

wow.. ser ju faktiskt välgjort ut.
synd bara att segelbåtar är så tråkiga.

Medlem

Tyckte det såg lite intressant ut men aldrig att jag låter starforce komma i närheten av min dator...
Ska det prövas får man skaffa det på annat håll i så fall.

Medlem

En fråga bara: när du korrläste den här artikeln, du la inte märkte till att det faktiskt saknas en recention?

Om det är någon observant person som hittat vart i artikeln man kan läsa om de olika spellägena var roliga, hur man faktiskt spelar spelet, hur kontrollerna var, en motivering till betyget eller något i den stilen så kan ni gärna visa det för mig.

För er som vill ha saker mer i klartext kan jag medela att jag tyckte detta var en värdelös recention. Kändes som recencenten suttit och läst på hemsidans features del istället för att spela spelet.

Inaktiv
Skrivet av Fik0n:

En fråga bara: när du korrläste den här artikeln, du la inte märkte till att det faktiskt saknas en recention?

Om det är någon observant person som hittat vart i artikeln man kan läsa om de olika spellägena var roliga, hur man faktiskt spelar spelet, hur kontrollerna var, en motivering till betyget eller något i den stilen så kan ni gärna visa det för mig.

För er som vill ha saker mer i klartext kan jag medela att jag tyckte detta var en värdelös recention. Kändes som recencenten suttit och läst på hemsidans features del istället för att spela spelet.

Håller fullständigt med! Gör om, gör rätt!

Medlem

Det här spelet är helt underbart..

Inaktiv

Ha!
Varför "virtual" när man kan vara verklig? Bara gå ner till hamnen och titta på när de seglar Jag bor alltså i Valencia. Det är ett riktigt stort skådespel det där. Jag tror hamnen som båtarna håller till i hade byggts om för 300 miljoner euro... Här finn det enorma pengar. Så spelet kanske nödvändigtvis inte är helfinansierat av intäckterna från det.

Edit:
Gaah bara på en bild från galleriet på hemsidan syns svenska båten "Järv" (SWE96) med

Redaktör
Skrivet av Fik0n:

En fråga bara: när du korrläste den här artikeln, du la inte märkte till att det faktiskt saknas en recention?

Jag, korraren, påpekade det. Vår vän skribenten bidrog snabbt med två nya stycken (under tutorial-delen).


signatur
Inaktiv

Hoho det var ju roligt att se hamnen och Valencias waterfront när man sett den IRL redan. Mitt hus är dock för långt ifrån standen Verkar ju inte finnas freecam (bara centrerad mot båten).

Inaktiv

Sanslöst snyggt, närapå fotorealism på vattnet imo. Åtminstone om man utgår från screensen. Det där kan andra ta lärdom av.

Är faktiskt nästan så man blir sugen på att testa bara pga den till synes extremt atmosfäriska grafiken, även fast jag inte är ett dugg intresserad av segling.

Medlem

Har själv prövat spelet och det är lika tråkigt som alla andra skipper demon. Innehåller endast två tre seglingar som är över på 15min.

Eftersom jag då inte får några bra intryck har jag aldrig orkat skaffa hela spelet.

Medlem

Alla Virtul Skipper spelan har alltid haft fin grafik.
Fast dom har väl inte så mycket att fokusera på, det är väl båtarna, vatten och omgivningen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

ser lite häftigt ut, har aldrig testat ett seglingsspel. tyvärr kommer jag inte få göra det nu heller iom starforce


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

demot var ingen höjdare. men vattnet framkallade ögon orgasmer..

Medlem

För att uppskata detta spel bör man vara seglare imo.

Eller ha stort intresse av segling och navigering som är den stora hållbarheten i hela serien just att det är så verkligt det kan bli utan att sitta i båten irl


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Fast det roliga med segling försvinner ju. När man är några kompisar och hinner snacka om allt mellan himmel och vatten. Att sitta vid datorn själv och styra kurs och det tar några timmar (om man inte kan öka tiden?) känns rätt tråkigt.

Medlem

bojkotta starforce! (ursäktar mitt innehållsfattiga inlägg men det måste sägas)


signatur

Bengebolle

Medlem
Skrivet av rbnlenin:

bojkotta starforce! (ursäktar mitt innehållsfattiga inlägg men det måste sägas)

Ja, det tar sån jävla tid att cracka det. :evil:

Medlem

Synd att det var Starfoce, annars hade jag köpte det i prersent :evil:


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Wow ett spel för rikemans fjoller som klär sig i tajta piketröjer och har slickat hår.. Jag ser en ljus framtid om Silenthunter 4 går
att kombinera med detta spektakel.. hähä.. ljuva tankar.


signatur

Det är bara rövhål som fuskar.. nuff said!

1
Skriv svar