Halo 3 visar upp sig

Medlem

Ingen som tycker att multiplayer-delen i Halo 2 är helt förstörd, i och med helt nya vapen och helt nya banor? Halo 1 multiplayer är mycket roligare


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Ser ju ut som Halo 2 i 720p helt enkelt...
Men det borde ju se bättre ut i singleplayer iaf tycker man.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Archos - Joo håller med dig, ettan var roligare.. roligare banor och mer ballanserade vapen synd att det inte finns live dock.

Medlem

Konceptet för Halos (åtminstone första) bandesign:
(Ctrl+C)+(Ctrl+v)

*upprepa många ggr*

Åtminstone ettan var i mina ögon otroligt överhypat. 3an verkar bara vara snyggare men fortfarande samma tråkiga grunddesign.

Inaktiv
Skrivet av Kaleid:

Konceptet för Halos (åtminstone första) bandesign:
(Ctrl+C)+(Ctrl+v)

*upprepa många ggr*

Åtminstone ettan var i mina ögon otroligt överhypat. 3an verkar bara vara snyggare men fortfarande samma tråkiga grunddesign.

Ja det var minst sagt copy+paste på många av inomhusdelarna.

Medlem

Fast Halo1 hade kanonstory i singleplayer, gick knappt att slita sig. Halo2 orkade jag inte ens spela ut, tröttnade efter en timme (gjorde jag iof. på hl2 också, medans hl1 höll en fastklistrad till slutet).


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av Mahone:

Jag köper Halo i första hand för den underbara storyn, bättre story finns nog fan inte i den genren.

Vilken story?

Medlem
Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Lite mer Halo 2 vs Halo 3 grafik jämförelse
http://gameplanets.blogspot.com/2007/04/halo-2-vs-halo-3-scre...

I min mening så hade det nog varit smartare att vänta med att göra en sådan jämförelse tills man har riktiga bilder och inte bilder tagna från en trailer med minsta möjliga upplösning.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

inte så snyggt nej, vilket jag inte tycker spelar någon större roll så länge spelet är kul vilket detta inte verkar vara. Crysis däremot, där har ni ett spel med super grafik..som ser ut att vara dötrist. Crysis ser ut som FarCry fast med snyggare grafik, antagligen lika tråkigt också.

Medlem

Tycker Halo spelen varit helt okay innan, skön avslappnad action typ.
Tycker det är lite patetiskt att såga grafiken i ett spel utifrån ett par screenshots ett halvår från releasen.
Svårt att bedöma hur grafiken verkligen är utan att se det ingame, i rörelse.
Ser man trailern och jämför med bilderna är det ju en jäkla skillnad.
Tror spelet ser grymt mycket bättre ut i rörelse än på screenshot.

Får vänta tills betan släpps här i veckorna innan man drar förhastade slutsatser

Inaktiv

Jo, självklart skillnad i rörelse.

Inaktiv

Halo är fruktansvärt stort överskattat.
Hela spelet är inoriginellt och varför det är så populärt har jag aldrig förstått.
Hjärndöd leveldesign, tråkiga fiender, trista vapen, sisådär multiplayer och en horribel singleplayer.
Hoppas dom lärt sig av sina misstag och gör detta spel roligt att spela istället för en känsla att kasta kontrollen i väggen efter att ha gått in i ett identiskt byggt rum för tionde gången.

Edit: Det är ju inget fel på bilderna och grafiken iförsig, men jag fnissade lite när jag läste "Next-gen advantage: Taking full advantage of the power of Xbox 360" och "Next-generation high-definition visuals".
Så dålig är väl inte X360? GeoW någon?

Medlem
Skrivet av En Spik:

Hoppas dom lärt sig av sina misstag och gör detta spel roligt att spela istället för en känsla att kasta kontrollen i väggen efter att ha gått in i ett identiskt byggt rum för tionde gången.

Jag tror inte att Bungie anser att dom har gjort några större misstag då Halo-serien hittills har sålt runt 15 miljoner ex.

Inaktiv

Så roligt och se... '"Wii" Boooh kasst fult inge next gen.
Sen ser man endel personer som försvarar ett annat spels utseende när andra kastar skit på en "riktig" next gen konsol.
Men men looks är inte allt måste ha lite hjärna med

Inaktiv
Skrivet av jingai:
Skrivet av En Spik:

Hoppas dom lärt sig av sina misstag och gör detta spel roligt att spela istället för en känsla att kasta kontrollen i väggen efter att ha gått in i ett identiskt byggt rum för tionde gången.

Jag tror inte att Bungie anser att dom har gjort några större misstag då Halo-serien hittills har sålt runt 15 miljoner ex.

Vad spelar det för roll? Spelet suger, end of story.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av MammaMuu:

Lite mer Halo 2 vs Halo 3 grafik jämförelse
http://gameplanets.blogspot.com/2007/04/halo-2-vs-halo-3-scre...

I min mening så hade det nog varit smartare att vänta med att göra en sådan jämförelse tills man har riktiga bilder och inte bilder tagna från en trailer med minsta möjliga upplösning.

Det håller jag med om, men folk är väl otåliga
Sen så tycker inte jag heller dom grafiska uppdateringarna känns så "next-gen" som det alltid skall snackas om. Men jag gissar halo kommer vara trogen sin stil så alla fans kommer bli nöjda.

Medlem
Skrivet av Meshii:

Sen ser man endel personer som försvarar ett annat spels utseende när andra kastar skit på en "riktig" next gen konsol.

Hade slutversionen sett ut så här så hade man knappast kunna försvara de men nu är det inte slutversionen som är på bild, och de är garanterat inte ens nära.

Inaktiv
Skrivet av jingai:

Jag tror inte att Bungie anser att dom har gjort några större misstag då Halo-serien hittills har sålt runt 15 miljoner ex.

Skrivet av En Spik:

Vad spelar det för roll? Spelet suger, end of story.

Jag som trodde att siffrorona talade för sig själva,
men icke...

Föresten, du är inte så klipsk va?
alltså om du inte förstår innebörden av att 15 miljoner exemplar har sålts.
Det betyder att spelen har sålts ganska mycket och att spelen knappast är dåliga.
Sen om du tycker det, det skiter vi fullständigt i!

12
Skriv svar