HL2-modifikationen Star Trek: Enterprise plåtad

Robot
HL2-modifikationen Star Trek: Enterprise plåtad
Medlem
HL2-modifikationen Star Trek: Enterprise plåtad

ser rätt ballt ut faktiskt

Medlem

Prediktion: De kommer att få ett cease and desist brev inom nån vecka.

Medlem
Skrivet av dalle:

Prediktion: De kommer att få ett cease and desist brev inom nån vecka.

haha, lmao


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

hoho så härligt!!! hoppas det släpps snart så att man hinner tanka hem innan copyright folket kommer

Medlem

Underbart!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

såg jävligt fult ut

Medlem

Finns oändligt med halvklara moddar till HL/2. Det här kommer nog också bli en sådan, pga för höga ideer och mindre verkstad :\

Inaktiv

Paramount har alltid varit sjyssta mot fan-art och fan-films. Jag ser inte varför detta skulle göra ägarna av StarTrek-IPt argare.

Fan-art communityn har en egen "upphovsrätt" baserad på moral och respekt (det mesta är OK så länge man respekterar enskilda grafikers "terms of use" och inte tjänar några pengar på andras material), och Paramount och Lucasarts verkar ha varit ganska bekäma med detta hitills.

Dock tror jag också på död till följd av höga ideér och mindre verkstad. Iallafall om de ska hålla den grafiska kvaliten på samma nivå de gjort hitills. Det fungerar tyvärr inte att göra högkvalitativa moddar längre...

Medlem

Det var snyggare än vad jag förväntade mig.

Medlem

Tyvärr så måste ju Paramount aktivt skydda sitt varumärke, annars riskerar de att förlora det. Men, det som inte en del förstår är att även om Paramount skickar ett Cease'n'Desist till utvecklarna så innebär det inte att de automatiskt måste sluta. Paramount har redan vidtagit åtgärder för att skydda sitt varumärke, men de måste inte ta utvecklarna till domstol om de inte slutar med projektet.

Men visst, många blir skrämda då det dimper ner ett brev full med lagligt mumbo-jumbo och väljer att sluta på en gång. Tror dock inte det blir så i det här fallet..

Medlem

Enda jag tycker är tråk är att de valde att dra historien i modden efter Temporal Cold War, som förstör lite av det hela.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Paramount har alltid varit sjyssta mot fan-art och fan-films.

Var det inte Paramount som skickade cease-and-desist brev till alla (många) siter på internet som hade nån typ av StarTrek relaterat material för några år sedan? startrek.com skulle bli den enda siten för StarTrek.

Medlem

Paramount är snela hestar, dom gav jue grönt klar tecken åt filmen
Star Wreck: In the Pirkining, en jävligt härlig film som driver både med Star Trek och Babilon5. om ni ej har sett den gör det :>

1
Skriv svar