Nästa 3DMark släpps enbart med DirectX 10-stöd

Robot
Nästa 3DMark släpps enbart med DirectX 10-stöd
Medlem
Nästa 3DMark släpps enbart med DirectX 10-stöd

undra hur många dollars dom har fått från microsoft för att ta detta beslut o_0

Inaktiv

Bra fråga O_o

Medlem
Skrivet av Roughack:

undra hur många dollars dom har fått från microsoft för att ta detta beslut o_0

Säkert mer än massor!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Tur att det finns andra tester då.

Medlem

Detta var väl inte helt oväntat.. :/

Medlem

Som Nick skriver i bloggen så har dem redan 3 DirectX9 versioner av 3DMark, varför ska dem då ta och släppa en fjärde då dem har följt Microsofts uppdateringar av DirectX innan?
Jag har inte själv uppgraderat till Vista, men jag förstår ändå inte dem som gnäller...
Vi med Windows XP kan ju fortsätta köra 3DMark 06 om vi nu vill testa våra system...
Om vi bara väntar 1-2år så har troligtvis 90% av alla spelare gått över till Vista. Det kallas utveckling...
Annars så kan ni byta operativsystem och/eller sluta gnälla.

Inaktiv

tycker ändå att 3dmark har sögit de senaste versionerna....
inget surt sa räven här inte!


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Någon som förväntat sig något annat?

Futuremark har alltid varit om det senaste DirectX och att sätta press på hårdvaran som om det vore ett spel 3 år i framtiden när hårdvaran är någelunda "normal". Vore ju konstigt om de ändrade sig.

Medlem

vore skumt om de pressade ut ännu fler 3dmark med dx9, dx10 is the way to go

Medlem

Kan inte säga att jag bryr mig direkt, värdelöst benchmark ändå då det bevisar inte en gnutta hur bra eller dåligt ens dator kommer köra spelen osv..fattar inte det me folk som sitter hela dagarna för att få poäng som ändå inte betyder nåt i praktiken.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Kan inte säga att jag bryr mig direkt, värdelöst benchmark ändå då det bevisar inte en gnutta hur bra eller dåligt ens dator kommer köra spelen osv..

3dmark är inte till för att på något sätt bevisa hur bra man kan köra spel på sin burk, utan för att mäta prestandan

Medlem

Ser det bara som ytterligare ett steg i utvecklingen.

Som flera redan har skrivit, dom har redan tre DirectX 9-versioner av 3DMark plus att om ett par år så kommer de flesta ha gått över till Vista.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Har minnen från 2001 då man faktiskt ville köra 3DMark. Idag är det bara deprimerande, lägga ut flera tusen på nyaste kortet för att sedan se hur det knappt klarar testet.

Medlem
Skrivet av Roughack:

undra hur många dollars dom har fått från microsoft för att ta detta beslut o_0

Eller så gör dom som med i princip alla versioner och anpassar sig endast efter de senaste på marknaden? MS har garanterat inget med detta att göra, för det är ju knappast så dom kommer få fler att köpa Vista bara för att 3DMark bara kommer funka på Vista.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Som Nick skriver i bloggen så har dem redan 3 DirectX9 versioner av 3DMark, varför ska dem då ta och släppa en fjärde då dem har följt Microsofts uppdateringar av DirectX innan?
Jag har inte själv uppgraderat till Vista, men jag förstår ändå inte dem som gnäller...
Vi med Windows XP kan ju fortsätta köra 3DMark 06 om vi nu vill testa våra system...
Om vi bara väntar 1-2år så har troligtvis 90% av alla spelare gått över till Vista. Det kallas utveckling...
Annars så kan ni byta operativsystem och/eller sluta gnälla.

Word. ^^

Inaktiv
Skrivet av Katana:
Skrivet av SWEBarb:

Kan inte säga att jag bryr mig direkt, värdelöst benchmark ändå då det bevisar inte en gnutta hur bra eller dåligt ens dator kommer köra spelen osv..

3dmark är inte till för att på något sätt bevisa hur bra man kan köra spel på sin burk, utan för att mäta prestandan

Men bry dig inte om honom, Swebarb är fz's största whine bäbis, inget duger åt honom...

Medlem
Skrivet av Roughack:

undra hur många dollars dom har fått från microsoft för att ta detta beslut o_0

Vet inte vad du fått det i från? FutureMark har alltid legat steget före för att gamers skall veta vad som väntas av maskinerna framåt.

Å andra sidan det är ju bara ett benchmark. Alltid en massa gnäll när en ny benchmark eller windows version släppts gnäll gnäll men ändå går man över till slut.

Inaktiv

Gamla goa 3Dmark, programmet som lägger till 10.000 poäng extra om datorn kommer från Alienware


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Dumt. Nu får vi olika test versioner av 3d marks, och det kommer att innebära att den gamla kommer bli standard.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av Mr. G:

Dumt. Nu får vi olika test versioner av 3d marks, och det kommer att innebära att den gamla kommer bli standard.

Olika 3DMarks versioner har vi haft länge nu...
Detta innebär bara att vi snart har en version som är optimerad för DirectX10 och vista...
Varför testa ny hårdvara med gamla program? När allt handlar om optimering....

Medlem
Skrivet av BlackZam:
Skrivet av Mr. G:

Dumt. Nu får vi olika test versioner av 3d marks, och det kommer att innebära att den gamla kommer bli standard.

Olika 3DMarks versioner har vi haft länge nu...
Detta innebär bara att vi snart har en version som är optimerad för DirectX10 och vista...
Varför testa ny hårdvara med gamla program? När allt handlar om optimering....

Visserligen,, men de nya har alltid fungerat på en överväldigande majoritet av datorerna.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Alla säger att de hatar vista, M$, etc.
Men förr eller senare kommer de ändå at använda det....
Så snälla, sluta gnäll!

Medlem

Helt förståeligt att de går framåt enligt mig. Dx10 är inte världens grafiska förändring ännu, men med dess nya shaderstruktur så är det helt klart att det behöver ett specifikt test.

Själv förstår jag inte den direkt meningen med att mäta prestandan med programvaror likt 3dmark, då varje krets osv är unik i varje dator.

Men jag antar att det är till för dem som vill säga "HAHA! Jag fick 200 poäng mer än dig, min dator är mkt bättre!"


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar