Testa din nya hårdvara, se DirectX 10 rita skuggor

Robot
Testa din nya hårdvara, se DirectX 10 rita skuggor
Medlem
Testa din nya hårdvara, se DirectX 10 rita skuggor

tack för tipstack


signatur

Bengebolle

Medlem

Finns en hel del DirectX 10 demos i de senaste DirectX SDK'en. Att det bara finns till C++ men inte C# känns lite konstigt då MS pushar C# som hårdast.

Medlem

Såg ut som något som DX9 också kunde prestera när jag körde det, kan ha fel dock...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Fan här har man varken Vista eller ett Geforce 8800, känns som att det börjar bli dags för en uppgradering snart :/

Medlem

Typisk att man inte har vista då


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Typisk att man inte har vista då

Medlem

Vista och DirectX 10 är jävulens påfund!

Medlem

Wow ett halvår senare så kan vi se dx10 rita skuggor, upphetsande

Synd att jag inte pumpat in 10k i en ny dator med Vista så jag missar den otroliga upplevelse själv

Medlem

Förvånande att se så många spelentusiaster vara så negativa till teknisk utveckling...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

Kanske för att spelentusiaster inte riktigt gillar att bli tvingade till Vista för att kunna använda sig av nya DX-versioner som vissa nya spel använder, något som är ruttet av MS och fullständigt onödigt.


signatur

http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.

Medlem
Skrivet av Rawle:

Kanske för att spelentusiaster inte riktigt gillar att bli tvingade till Vista för att kunna använda sig av nya DX-versioner som vissa nya spel använder, något som är ruttet av MS och fullständigt onödigt.

Kunde inte sagt det bättre själv

Medlem

Attans vad mycket det gnälls på Vista

Synd bara att min bärbara inte har ett DX10-kort

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Förvånande att se så många spelentusiaster vara så negativa till teknisk utveckling...

De har bara inte råd...:P

KoP
Medlem

ser ut som en effekt jag såg i ett amiga ppc demo för ett tag sen..

Inaktiv
Skrivet av the wookiee:

Attans vad mycket det gnälls på Vista

Tror det hade varit betydligt mindre gnäll om det inte vore för alla dessa Vista exklusiva titlar samt Dx10 som endast kommer till Vista.

Inaktiv

fantastiskt.... i Vista.....

fet error direkt... "Det här programmet kunde inte startas eftersom d3dx9_33.dll inte kunde hittas...."

Inaktiv

Tycker vanliga (icke DX10) variance shadow maps ser bra ut också. Tror det är relativt få spel som har så bra teknik just idag, förhoppningsvis så kommer det mer sånt snart. Tror shadow mapping har börjat få ett litet övertag äver shadow volumes.

Det här kanske kan vara något om man bara vill titta på variance shadow maps (icke DX10 versionen då):
http://www.punkuser.net/vsm/

Medlem
Skrivet av Rawle:

Kanske för att spelentusiaster inte riktigt gillar att bli tvingade till Vista för att kunna använda sig av nya DX-versioner som vissa nya spel använder, något som är ruttet av MS och fullständigt onödigt.

Antar att du sitter och tittar på gamla skrapiga VHS filmer också på din fina svartvita TV, för DVD och färg TV är ju både ruttet och fullständigt onödigt....


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Skrivet av Sito:

Antar att du sitter och tittar på gamla skrapiga VHS filmer också på din fina svartvita TV, för DVD och färg TV är ju både ruttet och fullständigt onödigt....

En bättre jämförelse vore snarare HD-formaten och 1080p, att vissa filmer bara skulle släppas till detta och inte kan ses från en vanlig DVD-spelare, eller ens på en TV som bara går upp till 1080i. Yay.

Medlem

En kompis använde sig av jämförelsen "Det vore som att Volvo började använda nya bultar i sina bilar, i rent titan men med sju-sidiga huvuden. Smart!"


signatur

LotRO - Miryalin, lore-master på Laurelin-EU

Medlem
Skrivet av svevarn:

fantastiskt.... i Vista.....

fet error direkt... "Det här programmet kunde inte startas eftersom d3dx9_33.dll inte kunde hittas...."

Fick samma felmeddelande :\ Någon som har nån lösning?

Edit:

Hittade en lösning nu genom att googla lite

Inaktiv
Skrivet av Sito:
Skrivet av Rawle:

Kanske för att spelentusiaster inte riktigt gillar att bli tvingade till Vista för att kunna använda sig av nya DX-versioner som vissa nya spel använder, något som är ruttet av MS och fullständigt onödigt.

Antar att du sitter och tittar på gamla skrapiga VHS filmer också på din fina svartvita TV, för DVD och färg TV är ju både ruttet och fullständigt onödigt....

Heh, jag gick ju i och för sig inte till attack mot teknisk utveckling... Bravo!


signatur

http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.

Inaktiv

Jag kan inte hålla med mer om att det är ruttet att tvinga användare att byta till något nyare när det gamla redan fungerar. Flickvännen kör Vista på sin nya Dell-burk och det är fanimej segare än sirap. I mina ögon är det ett rent jävla skräp. Det är luddigt, klurigt, opersonligt och sjukt osmidigt upplagt.

Medlem

Det ända som hindrar mig till att skaffa vista är att det är så dyrt att både skaffa sig vista och ett nytt kort plus att man behöver ett nytt nätag för att ens lyckas få igång kortet. hm blir till att vänta några år med direktx 10 och vista.

Medlem

To get it up and running you'll need Vista, a DX10 card, the latest DX10 redistributable and the latest Visual C++ package.

......updatera till directx april2007 + c++ så funkar det.......

Medlem

förstår inte hur folk kan kalla ett kommunistiskt monopolskt system "utveckling"


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Nya revisionen av OpenGL verkar bli rätt bra också.

Medlem
Skrivet av Segas:

I mina ögon är det ett rent jävla skräp. Det är luddigt, klurigt, opersonligt och sjukt osmidigt upplagt.

Det är (i mina ögon) mer personligt än XP iallafall
Sen tycker jag att det är ganska smidigt upplagt också, men det kanske är lite dåligt optimerat, men det löser sig säkert efter SP1 & 2 (om det nu släpps)

1
Skriv svar