Premiärfilmat: Call of Duty 4

Medlem
Skrivet av zauii89:

Btw cod4 är inte exklusivt till console utan kommer till PC exklusivt sen om
de blir portat till console återstår att se IW gör inte console versioner.

CoD4 utvecklas först och främst för 360 och PS3, det kommer alltså med andra ord bli portat från konsoll till PC, om dom inte har ett PC team, men då tror jag inte att dom flesta sidorna skulle ha skrivit "The game will be developed primarily for Xbox 360 and PS3"

Skrivet av Mahone:
Skrivet av zauii89:

Btw cod4 är inte exklusivt till console utan kommer till PC exklusivt sen om
de blir portat till console återstår att se IW gör inte console versioner.

CoD4 utvecklas först och främst för 360 och PS3, det kommer alltså med andra ord bli portat från konsoll till PC, om dom inte har ett PC team, men då tror jag inte att dom flesta sidorna skulle ha skrivit "The game will be developed primarily for Xbox 360 and PS3"

Usch det där kan inte eller får inte stämma


signatur
Medlem

Utvecklarna (Infinity Ward) har gjort PC versionerna av CoD 1 och 2. Alla konsolversioner har gjorts av andra utvecklare. Det tyder ju på att det kommer till PC.

Medlem
Skrivet av XploD:

Alla FPS hör hemma på PC. Blir faktiskt riktigt förbannad när folk säger att FPS-spel kan vara roligt på konsol. De vet inte vad de talar om.

Du verkar verkligen inte veta vad du pratar om. Har du spelat t ex. BLACK? Det är ett skitbra konsolexklusivt FPS.

Hursomhelst, trailern verkar najs, Ryssland/mellanöstern-koalition någon?

Skrivet av kabex:
Skrivet av XploD:

Alla FPS hör hemma på PC. Blir faktiskt riktigt förbannad när folk säger att FPS-spel kan vara roligt på konsol. De vet inte vad de talar om.

Du verkar verkligen inte veta vad du pratar om. Har du spelat t ex. BLACK? Det är ett skitbra konsolexklusivt FPS.

Hursomhelst, trailern verkar najs, Ryssland/mellanöstern-koalition någon?

FPS ska spelas på PC därmed basta.


signatur
Medlem

Tänk om det blir som sof2
då blir det pang pang på hög nivå


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Alltså, jag har gillat alla CoD-spelen även om jag bara orkade tre banor på Xboxen då FPS MÅSTE spelas på PC... Men tjusningen med CoD, själva charmen är ju ww2-temat... det är någon kring ww2 som bara funkar om och om igen... Mellanöstern- och afrikakonflikter är helt ointressanta ur spännings och charmvinkel... Yalla, yalla... yeah, whatever.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Skrivet av CastorFiber:

Alltså, jag har gillat alla CoD-spelen även om jag bara orkade tre banor på Xboxen då FPS MÅSTE spelas på PC... Men tjusningen med CoD, själva charmen är ju ww2-temat... det är någon kring ww2 som bara funkar om och om igen... Mellanöstern- och afrikakonflikter är helt ointressanta ur spännings och charmvinkel... Yalla, yalla... yeah, whatever.

Haha bra sagt. Vill inte du också precis som jag se en tysk kampanj i ww2 FPS genren. Det vore ju iallafall ett sätt att förnya genren.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av CastorFiber:

Alltså, jag har gillat alla CoD-spelen även om jag bara orkade tre banor på Xboxen då FPS MÅSTE spelas på PC... Men tjusningen med CoD, själva charmen är ju ww2-temat... det är någon kring ww2 som bara funkar om och om igen... Mellanöstern- och afrikakonflikter är helt ointressanta ur spännings och charmvinkel... Yalla, yalla... yeah, whatever.

Haha bra sagt. Vill inte du också precis som jag se en tysk kampanj i ww2 FPS genren. Det vore ju iallafall ett sätt att förnya genren.

Ja, varför inte? Spelen är ju ganska så storydrivna i SP och man flörtar ju vilt med filmer på temat... Det saknas inte material, storys osv kring detta tema, det finns ju hur mycket som helst...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

http://forum.pcgamer.se/viewtopic.php?p=2497204#2497204

Läs där så kommer ni förstå vilket format det kommer till.

Poncho är redaktör eller något på pcgamer.


signatur

En styck signatur.

Medlem

Dofilusåkaffe/Castorfiber - håller helt med er, och det är BS att ingen skulle våga göra en sådan kampanj. Hur många strategispel finns det inte där man kan spela tysk?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Ankh:

Dofilusåkaffe/Castorfiber - håller helt med er, och det är BS att ingen skulle våga göra en sådan kampanj. Hur många strategispel finns det inte där man kan spela tysk?

Ja exakt, det känns som hyckleri ibland. Tänk vad spännande det hade vart att spela tysk fallshirmjäger i "Monte Cassino", eller tysk pansargrenadjär i Kursk och i tron att man kommer segra helt plötsligt måste retirera. Hade varit maffigt. Det finns oändligt mycket strider man kan göra.

Nu när man tänker efter, det har ju aldrig gjorts ett FPS med uppdrag i Polen under "Fall weiss". Det hade ju vart mäktigt också.


signatur
Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Mellanöstern- och afrikakonflikter är helt ointressanta ur spännings och charmvinkel... Yalla, yalla... yeah, whatever.

Afrikakonflikt kunde väl bli intressant... Gamla fina gevär, gentlemän som strider till häst och varför inte Winston Churchill som skuttar runt mitt i alltihop :).

Medlem

Ännu ett "shooting gallery" spel?
Man får hoppas på det bästa och testa demot när det kommer. 8)

Medlem
Skrivet av z0idberg:
Skrivet av CastorFiber:

Mellanöstern- och afrikakonflikter är helt ointressanta ur spännings och charmvinkel... Yalla, yalla... yeah, whatever.

Afrikakonflikt kunde väl bli intressant... Gamla fina gevär, gentlemän som strider till häst och varför inte Winston Churchill som skuttar runt mitt i alltihop :).

hehe tja...kanske kul att skjuta lite på booer commandos


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av z0idberg:
Skrivet av CastorFiber:

Mellanöstern- och afrikakonflikter är helt ointressanta ur spännings och charmvinkel... Yalla, yalla... yeah, whatever.

Afrikakonflikt kunde väl bli intressant... Gamla fina gevär, gentlemän som strider till häst och varför inte Winston Churchill som skuttar runt mitt i alltihop :).

Jo, det är sant - det fanns ju afrika turer under ww2 också så jag får revidera mitt uttalande en smula...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Call of Duty: Tears of the Sun.

Seriöst. En b-action-film var vad det såg ut som ifrån den trailern. Snabba klipp av explosioner och annan dynga. Varför är alla hypade?

BeW
Medlem

Ser intressant ut:)

Men jag håller med om att det skulle vara kul att se en tysk kampanj i ww2 FPS genren

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av XploD:

Alla FPS hör hemma på PC. Blir faktiskt riktigt förbannad när folk säger att FPS-spel kan vara roligt på konsol. De vet inte vad de talar om.

Oj, hårda ord från någon som verkligen inte vet vad han talar om. Du kanske borde prova spela lite FPS/TPS på konsoll, det funkar utmärkt och är faktiskt riktigt skoj. Riktigt skönt att bara glida ner i soffan och slapp spela lite med.

Ser fortfarande inte hur folk kan lovprisa trailern som är ungefär lika intressant som några renderade modeller till en mod.

Tycker jag har rätt att bli förbannad när vissa FPS-spel börjar släppas exklusivt till konsol.

Har spelat en väldans massa FPS på konsol och jag blir lika frustrerad varje gång av att det är så fruktansvärt begränsande. Det funkar helt enkelt inte att spela med en handkontroll, pajjar spelkänslan totalt och jag kan för mitt liv inte förstå hur folk kan säga emot det.

123
Skriv svar