What do you choose?

Medlem
What do you choose?

Den 13:de november så släpps två (troligen) väldigt efterlängtade spel: #Mirror's Edge och #World of Warcraft: Wrath of The Lich King.

Nu till den svåra frågan: Vilket väljer du? Parkour eller Grindande? Springa eller Raida? Övervinna ett kontrollsamhälle eller slå på alldeles för stora bossar som du aldrig i helvete skulle kunna ha en chans att döda i verkliga livet*?

För mig skulle det ha blivit Mirror's Edge. Jag skriver "skulle" eftersom min ekonomi inte riktigt tillåter spelinköp för tillfället.

Vad har hänt i mitt liv sen det senaste inlägget (för snart 2 månader sen) då?

Jo, följande: Ny dator (Specs finns nedan), jag retar mig ännu mer på på folk som inte kan skilja mellan e och ä när de skriver, Number 8 på Grev Turegatan har en sjukligt god buffé, jag måste ha en praktikplats till vecka 46, jag har en uppgift i Engelska B som ska vara klar på fredag(jag har inte börjat än).

FUCK.

Anyhowz, SPECZORZ!!!11!11!!!111!:

  • Chassi:
    Antec Twelve Hundred

  • Nätaggregat:
    Corsair PSU 650W

  • Moderkort:
    XFX nForce 780i SLi

  • CPU:
    Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz @ 3.0 GHz med TRUE**

  • GPU:
    ASUS nVidia GeForce 8800GTS 320MB***

  • RAM:
    OCZ nVIDIA SLI DDR2 PC6400

  • HDD:
    Samsung SpinPoint F1 750GB

En framtida uppgradering skulle troligen bestå av ett nytt grafikkort, just nu lutar det åt ett GeForce GTX 260. Nej, jag kommer troligen ALDRIG att använda ATI. Don't ask.

*Min allmäna bild utav WoW är ganska så negativt vinklad. Märks det?
**ThermalRight Ultra Extreme 120.
***Lånegods.

En sista fråga till alla som läser denna blogg: Jag har inte uppdaterat bloggen på snart 2 månader, och ändå kan jag se siffror på över 100 besök per dag.

Frågan: Är det samma personer som går in och kollar utifall jag har uppdaterat? För är det så, då måste jag säga att jag blir riktigt jävla rörd. Det är ni som får mig att skriva nya inlägg när jag väl kommer ihåg och har orken, även om det dröjer månader.

Tack.

#blogg

Medlem
What do you choose?

Hmm, Quad Core är lite onödigt eftersom det inte finns något spel än så länge som använder quad core till fullo, men om datorn ska vara en renderings farm (vilket jag inte tror det ska bli) så hade det varit ok. En Dual core hade suttit finare. Själv skulle jag ha valt 8800 GT som grafikkort

Medlem

Antar att det är ett gammalt 8800GTS 320 eller ett som du fick för en billig peng? 4850 för ungefär 1300kr är verkligen att föredra, bättre än både 8800 GT/9800 GT och de gamla 8800GTS 320/640 korten.

Medlem

Farsan lånade kortet från jobbet för länge sen, men det passade inte i gamla burken.

Jag vet att ATi:s nya kort är bättre, men jag antar att jag är nVidia trogen. Har aldrig haft några problem med deras kort, och hoppas att jag aldrig kommer att få det. Dessutom är ATi:s nya kort lite för varma för min smak.

Edit: Ska uppdatera bloggen när jag kommer hem, routern dog medans jag skrev inlägget.

1
Skriv svar