Blizzard jobbar på ny MMORPG-titel

Robot
Medlem
Blizzard jobbar på ny MMORPG-titel

Där ser man... Oavsett vad, blir det nog väldigt bra!

Medlem

starcraft 2 eller ett starcraft mmo eller mmorpg vore mys ..
diablo 3 vore med mys ..bägge spelserierna är grymt bra så jag blir glad för vilket av det fast helst vore ju bägge härligt


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Inaktiv

starcraft mmostrategi


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Skulle nog tro att Diablo 3 som mmorpg ligger närmare än SC2, koreanerna skulle bli vilda om dom ändrade Starcraft.


signatur

Working as intended.

Medlem

Hellre ett D3 MMO än ett SC mmo.. vi har fått 2 diablo men bara ett underbart starcraft.. ser hellre en 2a på det!

Medlem

Lär väl vara World of Starcraft, vilket kanske inte vore fy skam

Inaktiv

svårt å se ett D3 mmorpg faktiskt, tanke på hur många medeltids/fantasy mmorpg de finns på marknaden redan å varför pumpa ut ett spel som har "liknande" miljö som WoW? iaf me vapen å grejer
Därför tror ja mer på ett SC mmorpg då dom får leka me nya roliga grejer å kanske börja tänka i SWG perspektiv <3
för ett D3 mmorpg borde va ganska simplet å bara rippa allt från WoW i princip fast ja tror SC e mer utmaning tanke på alla varelser å sånt skit

Medlem

Spännande minst sagt!

Medlem

Jag hoppas att det blir en helt ny värld/setting. Det måste inte vara uppföljare hela tiden.

Medlem

näe jag håller med, blizzard har visat förut att dom är kapabla att skapa fantastiska världar. nu när dom har alla pengar i världen borde dom satsa på att göra något aldeles nytt och fantastiskt


signatur

P.L.U.R

Medlem

Tror att MMORPG är en tillfällig fluga, de är inga spel utan kräver väldig stora tidsinvesteringar för att man skall få ut något och liknar mer arbete. Visst, det passar bra för de som under några år har spelet som sin främsta hobby och kan lägga ner flera timmar per dag. Men för oss andra så funkar det dåligt.

Medlem

World of Lost Vikings eller varför inte Rock 'n Roll Raceing 2 eller till och med ett nytt Blackthorne skulle va kul.


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem

Diablo MMO eller en helt ny IP vore finemang! Helst det senare


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Jag vill inte se ett World of Starcraft som Blizzard kommer att göra det :/

Medlem

Jag hade velat se ett "World of The Lost Vikings"

Medlem

Det roliga med Diablo är ju att dess mytologi är baserat på de tre stora religionerna, där folk tror på änglar o demoner.... Undrar hur Kyrkan i Amerika reagerar på att 12+åringar får möjligheten att slakta änglar, om man nu kan vara ond i spelet. ^^ Serve God or Diablo!

Medlem

Funderar på hur man skulle kunna balansera ett World of Starcraft. Kan inte komma på hur man skulle spela som zergling och ha en chans mot t ex en Zealot eller en Marine. Kanske om man bara kan spela som Terran eller Protoss och Zergerna är monstren.

Aja, kommer bli ytterst spännande att se vad de håller på med. Blizz är ju som sagt inte några som har för vana att pressa ut en massa skitspel...

// edit

Skrivet av Orgasmatron:

Undrar hur Kyrkan i Amerika reagerar på att 12+åringar får möjligheten att slakta änglar, om man nu kan vara ond i spelet.

Hehe. Dom för väl slänga in en extra karaktärsklass så att man kan spela som moraltant också. Tänk att få möta en level 59 Gnällspik som gör en lvl 18 censur samt en lvl 12 föreläsning om antivåld.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Funderar på hur man skulle kunna balansera ett World of Starcraft. Kan inte komma på hur man skulle spela som zergling och ha en chans mot t ex en Zealot eller en Marine. Kanske om man bara kan spela som Terran eller Protoss och Zergerna är monstren.

Aja, kommer bli ytterst spännande att se vad de håller på med. Blizz är ju som sagt inte några som har för vana att pressa ut en massa skitspel...

Finns säkert massa underclasses dom kan ta som "ghosts, osv. . lär finnas klasser så det räcker i det universumet

Medlem
Skrivet av asdf2:

Tror att MMORPG är en tillfällig fluga, de är inga spel utan kräver väldig stora tidsinvesteringar för att man skall få ut något och liknar mer arbete. Visst, det passar bra för de som under några år har spelet som sin främsta hobby och kan lägga ner flera timmar per dag. Men för oss andra så funkar det dåligt.

Du vet, det trodde även våran före detta kommunikationsminster ('94-'98) Ines Uusmann om Internet.

Citat:

Internet är en fluga som kanske blåser förbi. Jag tror inte att folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid, som det faktiskt tar, åt att surfa på nätet.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Låter intressant att det jobbar med ett flertal icke-offentliggjorda projekt.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

World of Starcraft. MMOFPS, ja tack.

Medlem

Föresten, jag har för mig att utvecklingsledaren för WoW(Tror det var Shabiri, eller vad han nu heter ) sa att han gillade Battlefield i en video intervju. Kanske ett Battlefield liknande Starcraft? Vem vet, med tiden lär väl det komma fram

Medlem

Kanske hade varit bättre med ett Alien vs Predator MMO isåfall

Medlem
Skrivet av conthox:

Funderar på hur man skulle kunna balansera ett World of Starcraft. Kan inte komma på hur man skulle spela som zergling och ha en chans mot t ex en Zealot eller en Marine. Kanske om man bara kan spela som Terran eller Protoss och Zergerna är monstren.

Evolving, alla startar some en zergling och sedan väljer man hur man vill utvecklas, skulle nog va ett ganska bra och udda sätt att lvla på


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem
Skrivet av Orgasmatron:

Kanske hade varit bättre med ett Alien vs Predator MMO isåfall

Na, MMO med Aliens känns fel. Själva känslan i Alien-filmerna är ju att man som en grupp människor försöker överleva mot en eller ett fåtal starka Aliens.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av Orgasmatron:

Det roliga med Diablo är ju att dess mytologi är baserat på de tre stora religionerna, där folk tror på änglar o demoner.... Undrar hur Kyrkan i Amerika reagerar på att 12+åringar får möjligheten att slakta änglar, om man nu kan vara ond i spelet. ^^ Serve God or Diablo!

Tror inte dom bryr sig nämnvärt, finns ju mycket värre spel redan.

Medlem

World of Lost Vikings hade varit en höjdare

Jag tvivlar på World of Diablo, då hade de ju börjat konkurera med sig själva. Det hade ju blivit som WoW men alla måste vara människor.
World of Starcraft däremot hade nog kunnat bli riktigt bra om de gör lite som Star Wars att man får bygga egna hus/byar/städer.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

12
Skriv svar