Blizzard jobbar på ny MMORPG-titel

Medlem

Blir säkert Universe of Starcraft. Haha

Medlem

Ush fler mmo... kommer ju bara konkurera med WoW, Folk har oftast inte tid eller viljan att spela mer än ett mmo (vilket jag också tror är en anledning till att det säljs mindre spel). Varken Diablo eller Starcraft passar som MMO, utan om det nu ska bli ett så hoppas de har en ny IP.

Edit: iofs så sägs det väl inte när det börjades arbeta på det eller när det kan tänkas släppas? De flesta mmo har ju endå ganska lång utvecklings tid


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

tycker dom kan göra MMOFPS , likt Planetside t ex

Medlem

kan verkligen tänka mig ett starcraft mmo, både som mmo-fps eller mmo-strategy eller mmo-rpg

usch på diablo, blir ju bara hack n slash mmo

Medlem

Hoppas inte på Diablo.

Var ju inte så länge sen man läste en intevju med huvudansvarig på Blizz och han pratade om att nästa projekt INTE skulle vara ens i närheten av WoW, utan något väldigt annorlunda. Han "skröt" om hur de inte ville mjölka ur denna idé utan göra något väldigt innovativt. Känns som att den artikeln kan vara rolig att spara och gå tillbaka till, för jag tror inte ett skit på det


signatur
Medlem

star craft 2 allt annat e bara mjölka ut redan sönder mjölkade blizzard produkter blir det en till wow expansion så tappar ja helt förtroendet för blizzard o litar mer på ea la eller dem som gjorde Coh eller kanske svenska massive , men ja har inte ens testat WIC än men ja hoppas det e bättre än Gc 2 i skirmis o Mp

Medlem
Skrivet av ace84:

star craft 2 allt annat e bara mjölka ut redan sönder mjölkade blizzard produkter blir det en till wow expansion så tappar ja helt förtroendet för blizzard

Det kan du ju hoppa upp och sätta dig på att de redan jobbar med. Har to.m för mig att de utlovat fler expansioner.

MMORPG's brukar ha en extremt lång livstid, och allt vad det gäller med support och expansioner.. Se på UO, släpptes för 10 år sen och fortfarande rätt stark support, ny motor/grafik snart to.m.

Det enda som inte vore att "mjölka" är väl att släppa något som inte är ett redan etablerat varumärke, vilket även SC är.


signatur
Medlem

MMO's är för datorn som dokusåpor är för TV'n, ett ogräs i elektronisk form.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Skulle inte bli förvånad om Starcraft eller Diablo blir MMO


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Starcraft MMOFPS skulle äga. Tänk er millånga slagfält som i t.ex. WWII online fast med en mörk stjärnfylld himmel med enorma starcruisers och hundratals krigare springandes brevid dig. Ni siktar in er på en zerg-bas som ligger några km framför er, men byggnaderna är så enorma så att ni ser dom från ännu längre avstånd. Ni springer länge och efter ett tag tittar du till höger där dina polare springer. En blir träffad av grönt slem, rakt i ansiktet. Din polare faller bakåt med otrolig kraft. Du stannar upp lite. Du ser många andra fortsätta springa... plötsligt hoppar en zerg upp mot en soldat. Soldaten blir förvånad men slänger sig åt sidan och börjar avfyra sitt gevär. En annan backar upp han och skjuter tills han har rest sig. Ni kommer över en kulle och ser hundratals zerger strömma emot er. Ni ställer er på kullen och börjar peppra mot fienden. Ett gäng bakom er tar fram handgranater och slungar dom mot fienden. Man hör hur zergerna vråla när dom kommer i närheten samtidigt som explosionerna från handgranaterna ljuder. Ni hör plötsligt en ENORM explosion från ovan, ni tittar upp... Eran starcruiser har blivit attackerad. Vem fan va det. Ni ser inget men måste fortsätta strida. En till explosion. Ni tittar upp igen. Starcruisern börjar brinna, men pga vakumet i rymden försvinner lågorna fort. Ett protosskepp är på ingång. En av dina polare skriker till. En zerg har hoppat på honom och gnager tills någon reagerar och pepprar sönder zergen. Ni hör ett sjutande ljud. BOOM. Zerger flyger åt ena och andra hållet från en gigantiskt explosion. Det var protoss. Massa ljusfall börjar regna ner från protoss skepp. Det ser ut som stjärnfall. Hundratals... protoss armé är på ingång mitt i striden mot zergerna. Ni får signal om reträtt och börjar backa. Ni har en annan squadron som väntar längre bak med farkoster för att fly från planeten. Ni är 2/3 kvar men kommer undan. Ni sätter er i farkosterna och kan pusta ut. Ni har förlorat mycket stamina och hälsa. Ni flyger upp mot en annan starcruiser som är på andra sidan planeten. Ni tittar ner mot slagfältet och ser massa små krigare springandes mot varandra. Efter 5 minuters resa är ni framme. Ni blir omtagna och måste sova. Ni får reda på att zergernas bas har blivit övertagen och totalförstörts.

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Du vet, det trodde även våran före detta kommunikationsminster ('94-'98) Ines Uusmann om Internet.

Citat:

Internet är en fluga som kanske blåser förbi. Jag tror inte att folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid, som det faktiskt tar, åt att surfa på nätet.

Grattis! Du är ännu en i högen som citerar snett.

Medlem

Om det blir ett SC MMO eller för den delen ett Diablo MMO så hoppas jag det inte blir för gulligt som WoW. Inga Pandor eller hydralisks som flörtar, som exempel.

Medlem
Skrivet av Orgasmatron:

Om det blir ett SC MMO eller för den delen ett Diablo MMO så hoppas jag det inte blir för gulligt som WoW. Inga Pandor eller hydralisks som flörtar, som exempel.

Halva WoW är ju en enda stor grind fest där du dödar oskyldiga stackars djur i skogen. Hur nu detta kan anses speciellt "gulligt"

Grafiken och speciellt animationerna (de flesta iaf) i sig tycker jag man lyckats med, sagoboks-aktigt och väldigt stylistiskt, alldeles för få spel har stil. Men jag håller med, en mörkare framtoning i nästa MMO vore nog en frisk fläkt.. de har ju defenitivt resurserna.


signatur
Medlem

Haha, vilken inlevelse Birchoff, "starcruisers" heter iof battlecruisers, fint annars. ^^.

Vore najs med nått nytt från Blizzard som inte har med WoW alls att göra, skulle inte ha nått emot ett mörkt goth-igt Diablo 3, lite likt 1an.
-tänker tillbaks till när man sprang runt i mörka katakomber och läste böcker om The Sin War och Halls of the Blind- grymt mörkt och stämningsfullt, och inga leksaksvapen ala WoW (endel vapen i WoW ser iof riktigt grymma ut, men endel ser verkligen ut som leksaker.. )

Medlem

Åh, tänk om Blizzard skulle basera ett mmorpg på warcraft-serien. Det hade varit så himla tufft!


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem
Skrivet av Robostar:

Åh, tänk om Blizzard skulle basera ett mmorpg på warcraft-serien. Det hade varit så himla tufft!

Ja tänk om.. inte så att du levt under en sten i sisådär 4 år?

eller bara har missat en smiley nånstans? kanske är säkrast att inte veta...


signatur
Medlem

Vad som helst, bara det inte imo är WoW2... :$
Oavsett så skulle det vara svårt att motstå "World Of StarCraft". 8)

Inaktiv

Jag tror det är Lost Vikings 3 till Gameboy Advance..

12
Skriv svar