Nya drivrutiner till grafikkort från Nvidia

Robot
Medlem
Nya drivrutiner till grafikkort från Nvidia

Men för oss som inte har, eller vill ha Vista just nu då? Finns det -ingen- nyare drivrutin än 93.71 för XP?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Har du Geforce 7 och neråt och kör XP så finns de inga nya officiella drivrutiner sen i början av november, fattar inte varför dom ska ha en sån jävla särbehandling på Geforce 8, fel att inte släppa en uppdatering som fungerar både för 7an och 8an.

Medlem

Nån som märker nån skillnad?


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Mahone, andledningen att 7-serie och nyare 8-serien har olika drivrutiner beror på att dom inte överhuvudtaget har samma arkitektur.

Alla tidigare grafikkort har mer eller mindre liknat varandra i uppbyggnad. Kommer ju en tid när det bara är löjligt att bunta ihop alla drivrutiner till ett paket.

Inaktiv

uuuuuunderbart :D:D, jag som g33kar oblivion mycket nu också

Medlem

Finns 158.19 som kom ut 2007-04-17 som har gjort många goda saker med mitt 8800..så testa dem, finns på nvidia:s hemsida. För XP så klart.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Finns 158.19 som kom ut 2007-04-17 som har gjort många goda saker med mitt 8800..så testa dem, finns på nvidia:s hemsida. För XP så klart.

Umm...vart finns den för XP? Länk tack?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Så kanske Vista ska ta och sluta släppa uppdateringar som pajar grafikkort också..

Inaktiv

Försöker dom slå ihjäl Windows XP???

Medlem
Skrivet av RostarN:

Försöker dom slå ihjäl Windows XP???

Njaa, snarare så att dom försöker rädda vista, drivrutinerna som finns är ju inget att hänga i julgranen precis

Medlem

Bill Gates vicken nybörjare asså! ha!


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

när kommer nya xp drivers? över ett halvår gamla...

Medlem

Jag la upp den senaste Forceware "XP" 165.01 i arma forumet, men ni kan dra den här, den lättar upp humöret lite

http://www.megaupload.com/?d=YMDICDMZ


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Att vista behöver nya drivrutiner är en självklarhet! Ny teknik, Dx10 etc... inget är felfritt, speciellt vid ny release av ett dominerande OS som är dessutom en spelplatform!

Att Xp har inga nya drivrutiner beror på dels att det är inte lika akut, finns inga större problem just nu (dvs alla senaste spel fungerar eller liknande) och att Vista är ändå det senaste ur Windows-familjen!

Att många grafikkort inte presterar lika bra i spel just nu beror inte på Microsoft och Vista utan tillverkarnas drivrutiner!


signatur

Steam: wizzler

Medlem

En liten kommentar bara! När vista skulle lanseras så var det mycket snack om att det skulle bli gejmingplatformen nummer 1! Hur kommer det sig då att alla spel suger och laggar i vista!

Jag sitter på en AMD64 3800+, 2gb Ram, 10.000 RPMS hdds, Geforce 8800 GTX

Jag lirar mycket Vanguard, och visst vissa spel har inte stöd för vista men om jag kör med XP kan jag maxa graffen i vanguard och ligga på 30-40 fps, under vista med senaste nvidia drivisarna har jag runt 13-15 fps på Balanced!

Är det bara dx10 spel som kommer funka bra i vista eller? börjar bli lite skeptisk för dx9 spel, speciellt då jag köpte C&C3 och upptäckte att det inte ens funkade i mitt Vista 64bits! KUL KUL! eller inte... Om inte ens de ny-gamla dx9 spelen går att spela med hyfsad fps i vista hur ska då nya dx10 spel klara sig som är ännu mera krävande! Det ligger juh faktiskt en dx9 version med i vista, varför borde inte den funka lika bra under vista som xp?

Alltså seriöst så funkar juh knappt Windows Media player smärt fritt under vista, den laggar vid uppspelning av filmer m.m och att kolla på filmer i fönster i IE som tex här på fragzone (som förövrigt är en grym ny funktion) är juh näst intill omöjligt pga lagg

Medlem
Skrivet av robbis:

En liten kommentar bara! När vista skulle lanseras så var det mycket snack om att det skulle bli gejmingplatformen nummer 1! Hur kommer det sig då att alla spel suger och laggar i vista!

Jag sitter på en AMD64 3800+, 2gb Ram, 10.000 RPMS hdds, Geforce 8800 GTX

Jag lirar mycket Vanguard, och visst vissa spel har inte stöd för vista men om jag kör med XP kan jag maxa graffen i vanguard och ligga på 30-40 fps, under vista med senaste nvidia drivisarna har jag runt 13-15 fps på Balanced!

Är det bara dx10 spel som kommer funka bra i vista eller? börjar bli lite skeptisk för dx9 spel, speciellt då jag köpte C&C3 och upptäckte att det inte ens funkade i mitt Vista 64bits! KUL KUL! eller inte... Om inte ens de ny-gamla dx9 spelen går att spela med hyfsad fps i vista hur ska då nya dx10 spel klara sig som är ännu mera krävande! Det ligger juh faktiskt en dx9 version med i vista, varför borde inte den funka lika bra under vista som xp?

Alltså seriöst så funkar juh knappt Windows Media player smärt fritt under vista, den laggar vid uppspelning av filmer m.m och att kolla på filmer i fönster i IE som tex här på fragzone (som förövrigt är en grym ny funktion) är juh näst intill omöjligt pga lagg

Du får nästan skylla dig själv om du kör 64-bits.

Medlem

Senaste drivrutinerna för geforce 8 funkar utmärkt att köra med geforce 7 kräver dock en liten moddning

kolla in http://www.tweaksrus.com/index.php


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av robbis:

En liten kommentar bara! När vista skulle lanseras så var det mycket snack om att det skulle bli gejmingplatformen nummer 1! Hur kommer det sig då att alla spel suger och laggar i vista!

Jag sitter på en AMD64 3800+, 2gb Ram, 10.000 RPMS hdds, Geforce 8800 GTX

Jag lirar mycket Vanguard, och visst vissa spel har inte stöd för vista men om jag kör med XP kan jag maxa graffen i vanguard och ligga på 30-40 fps, under vista med senaste nvidia drivisarna har jag runt 13-15 fps på Balanced!

Är det bara dx10 spel som kommer funka bra i vista eller? börjar bli lite skeptisk för dx9 spel, speciellt då jag köpte C&C3 och upptäckte att det inte ens funkade i mitt Vista 64bits! KUL KUL! eller inte... Om inte ens de ny-gamla dx9 spelen går att spela med hyfsad fps i vista hur ska då nya dx10 spel klara sig som är ännu mera krävande! Det ligger juh faktiskt en dx9 version med i vista, varför borde inte den funka lika bra under vista som xp?

Alltså seriöst så funkar juh knappt Windows Media player smärt fritt under vista, den laggar vid uppspelning av filmer m.m och att kolla på filmer i fönster i IE som tex här på fragzone (som förövrigt är en grym ny funktion) är juh näst intill omöjligt pga lagg

c&c 3 funkar hur bra som hells för mig i vista 64x och mediaspelaren har jag inte heller haft några problem med, kanske beror på att du har amd?

_78
Medlem

"Du får nästan skylla dig själv om du kör 64-bits."

Driver du med oss?


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem

För gemena man så är 64bitars os relativt meningslöst.

För specifika syften kan det säkert vara bra .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tusan...hade svaga förhoppningar om att Stalker skulle sluta krascha till desktop nu men så var inte fallet... =(

Medlem
Skrivet av Notumforce:

För gemena man så är 64bitars os relativt meningslöst.

För specifika syften kan det säkert vara bra .

4GB minne, mer behöver jag väl inte säga?

1
Skriv svar