Lite småsnack i väntan på fotbollen

Medlem
Lite småsnack i väntan på fotbollen

Jag bytte in några äldre spel idag på GAME och fick Saints Row 2.
Tyvärr är det sämre än jag tänkt mig rent grafiskt och känslomässigt.

GTA IV är rätt så överlägset där.

Men jag ska inte skrika VAD I H*LV*TE!!! ... ännu.
Kanske blir det grymt senare in i spelet.

Återkommer ännu en gång till min iPhone som jag skaffade för några dagar sedan. Tänkte nu efter 4 batteri-uppladdningar plottra ner för och nackdelar med iFånen.

På minus sidan har vi följande punkter:
(1) - Batteriet är bra med tanke på vad man kan göra på denna telefonen om man jämför med tex min f.d Nokia N95. Men för det man gör är ofta väldigt krävande, alltså blir det minst en laddning per dygn.
(2) - MMS går inte att skicka om man inte "piratar" den.
(3) - Ingen videokamera om man inte "piratar" den.
(4) - Bluetooth finns, men denna är till för headset har jag läst mig fram till. Alltså ingen filöverföring mellan mobiler med bluetooth. Skandal!
(5) - Kan inte lägga in egen musik som är nerladdad SOM RINGSIGNAL, men självklart för att lyssna på i iPod funktionen, finns några andra sätt, som tex att köpa från Itunes, eller göra om filer i något program så den tror att det är en ringsignal. Ringsignalerna som finns på telefonen är roliga, men inte för alltid!

Så, det var det dåliga, det bra är allt annat...
Gränssnittet! Det är helt underbart att arbeta i en iPhone, man blir faktiskt lycklig men det slutar alltid med att man måste ladda batteriet för man kan inte sluta, nu i början iallafall.
Stora tryckkänsliga displayen fungerar mer än bra, kanon!
Webläsaren är verkligen genomtänkt. De allra flesta websidor anpassar sig kanonbra på den relativt stora displayen. Blogga från FZ går nu också kanon (hade lite problem med reklambannern runt hela FZ ett tag där).
Mailen är klockren. Kopplat min Gmail och det är felfritt, en fröjd att maila.
Och när man mailar måste man skriva oftast så jag kommer in på skärmtangentbordet som var JÄTTEJOBBIG i början, men nu när telefonen lärt sig mina svenska ord så går "T9" in och rättar allt direkt som jag skriver fel på. Så det fungerar näst intill felfritt för min del nu.

Applikationerna som man kan ladda ner direkt från mobilen genom App Store är det bästa jag sett. Där finns ju allt från att dricka en virtuell öl till att styra sin Windows dator (med mitt windows skrivbord synligt på iPhonen) Magnifikt och riktigt tidsfördrivande

iTunes. Ett av det farligaste med iPhonen eftersom det är så bra gjort.
Man söker på en låt, kan lyssna en 30 sekunder på låten, sen är det en knapp brevid med "9 kronor" på. Är låten kanon köper man den för att det är så pass billigt och fruktansvärt enkelt och smärtfritt att ladda ner den med skivomslag och så vidare. Men 9 kronor x 100 är mycket pengar helt plötsligt har jag märkt...
Det som spelar upp låtarna är iPod funktionen som alla idag vet är den bästa MP3 spelaren, eller? Jag tycker det, överlägset!

Bra ljud i snäckorna man får till mobilen och samtidigt är det headset inbyggt i lurarna med mic då.
GPSen är bra och att kunna koppla en kontakt i sin adressbok till en gatuadressadress som vid ett klick ploppar upp på skärmen är en rolig funktion som fått en hel del "ohh, coolt" av vänner och bekanta.

Kalendern är den bästa jag haft, tror ingen mobil kan slå denna snygga men enkla kalender.

YouTube programmet som ligger i Phonen fungerar kanon och är nog största anledningen till att man ska ha Wlan och inte använda 3G
SMS funktionen är lite speciell, på ett bra sätt och väldigt snygg. Även kontakt listan är detaljerad men inte kladdig alls!

Så om man bortser från MMS, videokamera, enkla mp3 ringsignaler och TYVÄRR bluetooth överföringen så är detta en kung!
Urhm, läser här nu att om någon skickar MMS till mig så får jag ett SMS med en länk så jag kan se MMSet i min webläsare på iPhonen.
Jag har skickat många mail istället för MMS och mig personligen är det mycket roligare och seriösare med Mail, men det där är en smaksak. (Jag hade nog mailat istället fast jag haft MMS eftersom mailen är så proffsig).

Det som är bra är att Apple kan uppdatera dessa funktionerna, förhoppningsvis till det bättre. Så att MMS och bättre bluetooth känns inte långt borta med tanke på vad man läser på nätet.

Nu spelar snart HIF, så jag ska bänka mig direkt.

#blogg

Inaktiv
Lite småsnack i väntan på fotbollen

Jaha du. Här sitter jag med ett Saints Row 2 och ser att du skriver att det är inte så bra. Men det ska jag tycka. Tjohoo. När sambon somnar blir det lir. Msna senare och jämföra tankar och snoppar?

Medlem
Skrivet av Maagz:

Jaha du. Här sitter jag med ett Saints Row 2 och ser att du skriver att det är inte så bra. Men det ska jag tycka. Tjohoo. När sambon somnar blir det lir. Msna senare och jämföra tankar och snoppar?

Jag tycker det är lite bättre nu dock Eftersom jag kör fusk, finns riktigt roliga fusk till liret! Spara dock inte över originalen då achievments försvinner.

1
Skriv svar