Rolling restarts och andra irriterande moment. som dubbletter

Medlem
Rolling restarts och andra irriterande moment. som dubbletter

At 12;30 CET all servers will have rolling restarts for the implementation of a hotfix[u]we are sorry for the inconvenience.[/u]

Jahapps.. vad betyder detta i realitet.. jo att samtliga servers gått ner och att blizzard stängt sitt forum och ingen tidsangivelse satts om när detta skulle kunna vara avhjälpt.. kanske blizzard skulle slå en signal till PooLia eller nått.. eftersom deras egna tekniker verkar vara födda med två vänsterhänder ,snedbena och rätt luddig hypofys.
HUR svårt kan det vara att lägga in en hotfix och starta om samtliga servers.. spel som GW fixar detta utan att ens ta ner servers.. everquest fixar sina patchar med en obligatorisk extra timme på estimated downtime.. efter varje stor patch känns det som om man betalar månatligen för att få betatesta nånting..samtliga problem borde ju redan vara lösta i samband med ett par månader på test realm.. varför annars ens ha sådan?
Mods.. funkar inte.. eller funkar delvis och orsakar i sig fler buggar.. beror detta på att modden i sig va kass? nej självklart inte.. utan för att nått ägghuve på blizzard fick för sig att en av deras icke flyttbara väskor skulle flyttas 3grader till vänster.. eller att dom försökt sno en kanonbra o populär mods funktion bara för att totalt sabba den med usel funktion.. jag säger bara ta eran threatmeeter o kör upp den i himlavalvet.. Omen e vad vi använder och kommer så fortsätta att göra.. blizzards egen UI.. den du.. går inte av för hackor.. speciellt inte om man har widescreen.. loggade in efter patch och hade inga hotbars alls.. eftersom dom låg utanför bild.. men efter några dagars trixande fick jag Xperl att fungera igen och livet ter sig lite finare..

jag spelar många karaktärer.. jag har 7 lvl 70 chars som alla har mer eller mindre kanongear.. min rogue e min såkallade "main" och den har full T6 och dubbla glaives.. visar man sig för en sekund i orgrimar.. får man snart en wisper..
"hey dude nice gear"... man svarar.. "yes i know.. im not retarded" varpå man naturligtvis blir flamberad av denna person om att man e RUDE... hallå.. är jag rude för att jag påpekar att en idiot ÄR en idiot.. knappast.. och förresten.. DUDE... varför detta förbannat irriterande uttryck.. bill o teds äventyr va 80 talet och uttrycket torde fått stanna kvar på sitt eget decennium.

2 min senare kommer nästa wisper..
"hey BRO one gold plzkkthnx" hmm först å främst.. jag e inte din förbannade BRO.. och kan du inte fixa en guld själv så sluta med warcraft och satsa på ett spel mer i linje med din kapacitet.. typ fia med knuff..

sen loggar en guildie in.. "/gu hey mates hows it goin"
ARRRrrrrgghhh,... jag e förfan ingen pirat.. ahoy mateys..yar yar... jag är tillika inte dennes parningspartner.. så lägg ner mate snacket..

värst av allt dock.. och vanligare och vanligare..
"hey mate dude.. You are rouge right.. wanna come dps in ramparts normal?"
ok.. förrutom det förbannade mate och dude i denna.. så är jag ingen sminklåda.. rouge har polska horor på kindbenen och en rogue slår knivar o svärd genom njurarna på dig.. viss skillnad enligt mig.. DESSSUTOM är det inte speciellt troligt att man mitt i en Illidan fight släpper allt för att gå till ramparts normal.. hur fick dom ens tag i ens namn? jag är inte på lfg kanalen.. dom måste således gjort en "/who rogue 70 då borde dom kanske sett att man va i black temple.. men å andra sidan förekommer det ju att man får wispern i BT "hey dude plz inv.." man säger "err.. are you retarded?" dom svarar "plz.. tell me when spot is open.." man blir så trötter..

nu får det räcka med gnäll för idag.. imorrn ska jag skriva om dom lite lätt boostade tanksens dps och paladiner i BGs..
ha de kanon sålänge.. om nu servern kommer upp dvs...

FOR THE HORDE ! ! ! !

#blogg


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Rolling restarts och andra irriterande moment. som dubbletter

"sen loggar en guildie in.. "/gu hey mates hows it goin"
ARRRrrrrgghhh,... jag e förfan ingen pirat.. ahoy mateys..yar yar.."

Vad för något i hans /GU har med pirater att göra?
du kanske ska fundera på vad mate kan betyda.

Medlem

gaha
"hey dude nice gear"... man svarar.. "yes i know.. im not retarded"
Varför svara du så, när han bara vill vara snäll?
shit, du borde få i dig lite solljus och vitamin C.

Medlem

med 7st lvl70 med 'kanongear' så känns det som att ett par dagars rolling restart kan behövas för dig

Medlem

jo jag är medveten om att mates är slang för polare typ.. och kanske inte fullt lika irriterande som bro eller dude..

och varför i all världen ska man vara snäll mot idioter?

inga fler rolling restards tack.. min 8e e lvl 69 nu och skulle hemskt gärna se att jag får iaf T6 gear på den innan expansion.. det hela handlar ju om att uppleva spelet.. som samtliga klasser.. dessutom e det ganska roligt på en sån knasdöd realm som aerie peak att faktiskt kunna spela vad som saknas.. eftersom det e ganska vanligt att det saknas lite allehanda klasser.


signatur

spriten räddade mig från sporten

1
Skriv svar