Vin Diesel på besök hos Starbreeze idag

Medlem
Vin Diesel på besök hos Starbreeze idag

Vore inte fel med en uppföljare, till efter eller innan Chronicles of Riddick, eller kanske även Pitch Black.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ser helst ett spel som utspelar sig innan Chronicles of Riddick... Den filmen var inte alls så bra som Pitch Black. Men jag ser väldigt gärna ett nytt Riddick spel från Starbreeze! Escape from Butcher Bay är ett av mina favvo spel.

Inaktiv

haha nej vad roligt!
när ska rico komma o hälsa på mig!?

Medlem

Jag älskar Riddick, båda långfilmerna, den animerade kortfilmen och spelet! Hoppas verkligen detta stämmer och att det är ett nytt spel på gång.

Medlem

Jag såg iallafall inte han nere på stan här i Uppsala

Medlem

coolt! han är ju här i sverige och spelar in film uppe i norrland nånstans nu, vid finska gränsen typ

Medlem

I mitt tycke är Riddick världens bästa fps, hoppas verkligen på en uppföljare.

Medlem

Diesel var ute i Sthlm igår kväll.


signatur
Medlem

ojsan är det redan 3 år sedan det spelet kom. Det är en riktig klassiker i mina ögon med intressant upplägg. Så visst kan det bli kul att se Riddick igen, men bara de inte mjölkar vidare på tidigare succé.

Inaktiv

Det var ett riktigt fantastiskt spel. Ingen överaskning att jag då skulle välkomna en uppföljare.

Medlem

Det som överraskade mig mest med spelet är hur lite kraft det tog från datorn och ändå lyckades se snyggt ut, tog mindre kraft ur datorn än vad cs 1.6 gör t.ex.

Medlem

vackert, underhållande, spännande är vad man kan sammanfatta riddick spelet, en uppföljare vore underbart men ack så svårt att gör en lika dan succé..men man vet aldrig...starbreeze är allt bra duktiga på vad de gör.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av F3D:

haha nej vad roligt!
när ska rico komma o hälsa på mig!?

Hu, fy på dig. Nämna Rico i samma tråd som Diesel / Riddick

Medlem

Nice! Riddick var ju fasen det bästa singleplayer FPS-spelet på den gamla xboxen, så givetvis vill man ha en uppföljare till 360!

Medlem

Hoppas som fan på en uppföljare!

Medlem

Vore riktigt sweet med ett till Riddick-spel om det kan hålla lika bra klass som Escape from Butcher Bay.

Riddick-serien är en utav de få (det enda?) exemplet som jag kan komma på där man faktiskt lyckats väva in en historia i flera olika medier på ett konsistent sätt. De kompletterar varandra genom att berätta delar av en kontinuerlig historia. Pitch Black tar över där Butcher Bay spelet slutar, den animerade filmen Dark Fury berättar vad som händer efter Pitch Black.

Nice också att man har varit konsistent med karaktärerna i serien - det är samma skådespelare som gör rösterna i spelet och den animerade filmen. Det gör att det hela känns mer genuint och välgjort.

Det är också samme man, David Twohy, som skrivit manus för dem alla, vilket säkert hjälpt till att hålla ihop storyn och karaktärerna. Han regisserade för övrigt också Pitch Black och Chronicles.

För dem som är intresserade, här är timelinen för storyn:
-Escape from Butcher Bay [spel]
-Pitch Black [film]
-Dark Fury [animerad film]
-Chronicles of Riddick [film]

Medlem
Skrivet av Oneone:

coolt! han är ju här i sverige och spelar in film uppe i norrland nånstans nu, vid finska gränsen typ

Trollhättan kanske? Hörde att det e sveriges hollywood..

Men ett nytt Riddick spel vore ju underbart.
Lite lustigt det här ändå, har verkligen funderat på om jag skulle köra om Escape from Butcher Bay dom senaste dagarna och nu får man den här nyheten, det måste ju vara ett tecken?

Medlem
Skrivet av Marv:

Jag älskar Riddick, båda långfilmerna, den animerade kortfilmen och spelet! Hoppas verkligen detta stämmer och att det är ett nytt spel på gång.

Same here, same here!!
Till och med min flickvän tycker om dem

Medlem

Jag älskar Pitch Black och Butcher Bay men Chronicles of Riddick var ingen höjdare, det var för mycket action och för lite mystik. Riddick ska vara helt omöjlig att läsa enligt mig, vilket han inte va i CoR. Det känns även som att han hade en skönare stil i Pitch Black, slår vad om att lilltjejen gjorde honom till en pussy. Hoppas på att de kommer en film som utspelas mellan Butcher Bay och Pitch Black.

QRT
Medlem

Roligt!

The Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay (vilket namn!) var riktigt bra. En av mina favoriter inom FPS/Action genren. Hoppas på uppföljare.

Medlem

Sweet mera riddick!

Hoppas dom kommer göra fler filmer oxå!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av Marv:

Jag älskar Riddick, båda långfilmerna, den animerade kortfilmen och spelet! Hoppas verkligen detta stämmer och att det är ett nytt spel på gång.

Håller med dig till 100%! Tycker Riddick är en riktigt cool anti-hjälte

Medlem

Har för mig att Vin Diesel försökt få fram folk så att de kan fortsätta på Riddick-serien i filmväg iaf. Ryktades om 3 filmer till, där han i en av dem tydligen ska besöka underverse.

Ett spel, eller flera spel på det gör ju inte hela saken sämre direkt


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Ohfan, nästan lite överaskad över att så många gillar riddick =D
(många av mina vänner är inte så imponerad av serien nämligen)

Personligen älskar jag spelet, filmerna, allt! Pitch Black ... arf, nu lär jag se den igen


signatur

Bara gör det.

Medlem

Heja Riddick! Jag instämmer i hyllningarna. Bra gjort att lyckas få till bra filmer, en bra anime och bra spel.

Vin Diesel är inte så dum ibland.

Medlem

Kan ju vara att han bara tittade in på företaget och sa hej då han spelar in en film i Sverige just nu, men man vet ju aldrig <_<


signatur

Working as intended.

Medlem

The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay
är en av dom bästa spelen till xbox. Skulle vara kul med en två. Filmen var väldigt bra den med


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av fladder:

Kan ju vara att han bara tittade in på företaget och sa hej då han spelar in en film i Sverige just nu, men man vet ju aldrig <_<

Vilken film är det? Babylon, Rockfish?

Medlem

Babylon A.D heter filmen och vinterscenerna till den filmen spelas in uppe i Riksgränsenområdet. 13mil norr om Kiruna vid Norska gränsen.

12
Skriv svar