Nytt Turrican till Playstation 3?

Robot
Medlem
Nytt Turrican till Playstation 3?

=?!?!?!?!??!?!?! :O:O TURRICAN?! <33 Till PS3 </33! :'(.. Till xbox 360?! fan, seriöst -dör!-.
Turrican är juh helt underbart, fanns inget spel med så sjukt bra musik när man satt där vid sin amiga juh.. ><..
As ps3.

Flakmonkey
Skrivet av Mykee:

=?!?!?!?!??!?!?! :O:O TURRICAN?! <33 Till PS3 </33! :'(.. Till xbox 360?! fan, seriöst -dör!-.
Turrican är juh helt underbart, fanns inget spel med så sjukt bra musik när man satt där vid sin amiga juh.. ><..
As ps3.

Iom att Factor 5 arbetar för Sony numera (gjorde ju spel enbart till Gamecube förra generationen) så är det väldigt osannolikt att det kommer till någon annan maskin

Medlem

Turricanspelen var ju dock skitdåliga :/ Går inte att jämföra med Contra eller Metroid-spelen.

Medlem

Chris Hüelsbeck som gjorde musiken -- han var rätt chef, skrev egen editor / player som klarade 7 kanaler, formatet hette TFMX och finns players till WinAMP som klarar det så man kan poppa dem än idag. Kvick gåågling visar att han har en egen sådan där tuffigt SAJT; http://www.huelsbeck.com/

Rajraj.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av Grimmy-:

Turricanspelen var ju dock skitdåliga :/ Går inte att jämföra med Contra eller Metroid-spelen.

Enda Contra och Metroid har gemensamt med Turrican spelen är att dom platformspel. Tror inte du spelat Turrican vidare mycket?

... för jag menar, förutom att dom är platformspel så har dom i princip inga likheter. Dom är väldigt olika varandra.

Medlem

... ja, precis.. han sa ju att de inte går att jämföra..

Medlem

fletchett: räcker inte det bra nog för att jämföra? Sidoscrollande skjutapspel då? Jag lägger in Megaman i ekvationen också.

Jag spelade en del Turrican till Amiga (2:an tror jag?) för rätt många år sedan, men det är ett spel som gav ett blekt intryck och jag kan inte redogöra mer för det än andra spel som gav samma bleka intryck från samma tidsepok.

Medlem

TUUUUUUUUUUUUUUURRRRRIIIIICAAAAANNNNN!!!!! <dör omdelbart>

Medlem

Fett !


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

1
Skriv svar