Ny mobil. Ett jäkla myrrel.

Medlem
Ny mobil. Ett jäkla myrrel.

För det första är ordet i min bloggtitel "myrrel" påhittat.

Jag sitter här denna ruskiga morgon vid min datorhörna och googlar och söker på youtube efter massa intressanta svar på mina frågor.
Jag ska skaffa ny mobil, men jag har ingen aning om vilken jag ska välja. Eller?

Idag har jag en Nokia N95.

Det finns tre utmanare, men du som läsare av denna text får hemskt gärna lägga dig i så jag inte gör ett dumt val.

Då börjar jag med tredje plats. iPhone 3G 16GB.
Nackdelar med att skaffa denna mobil:
- Jag är bunden till TRE fram tom. 30/1 2009, som då betyder att jag måste "köpa ut mitt TRE abb" och DET gott folk kommer svida i plånkan.
- Mobilen är dyr att köpa (circus 2000 rixdaler).
- Den har inte MMS och kan inte spela in filmklipp. Kameran är inte heller spec. het tyvärr. Problemet då är att jag skickar rätt så mycket MMS, filmar en hel del med min mobil och fotar faktiskt också en del.
Fördelar med denna mobilen:
- Det är absolut den spexigaste av de tre jag funderar på fast den har sina brister.

Min andra utmanare är Sony Ericsson Xperia X1 Windows Mobile.
Nackdelar med att skaffa denna mobil:
- Det sägs att den ska vara trögflytande som sirap emellanåt.
- Windows Mobile (dess negativa saker)
Fördelar med denna mobilen:
- Den är snygg, nästan snyggare än iPhonen i mina ögon.
- Bra kamera, bra webläsare, GPS (google maps precis som iPhonen)
- Windows Mobile (dess possitiva saker)

Och nu då till nr 1 i listan. Sony Ericsson W902.
Det är denna mobilen jag tror mest på då jag faktiskt kommit på mig själv många gånger att jag aldrig surfar i min mobil (har en liten svart macbook som jag bär med mig om jag ska koppla upp mig).
Min kleptoman sambo har snott min iPod och denna SE mobilen ska vara riktigt bra på mp3or. Kameran är 5mpxl och ser ut att ta riktigt schyssta bilder. Dessutom så ingår det 8GB minne till denna mobil.
Den är relativt liten jämfört med de ovanämda tegelstenarna och fungerar faktiskt som en riktigt schysst mobiltelefon (WOW). Menyerna ska också vara rätt så snabba. OCH priset... den kostar inte alls så mycket som "diamanterna" ovan.

Ja, då kan jag väl själv förstå vilken mobil jag vill ha nu när jag sammanfattat det så här bra. Det blir nog en W902 från Sony Ericsson.
Några sista minuten åsikter?

#blogg

Medlem
Ny mobil. Ett jäkla myrrel.

Köp iPhonen och Qwn:a den, då kan du ringa med ditt 3 abonnemang samt filma,skicka MMS etc, finns inte speciellt många i Sverige som har en iPhone utan att Pwn:a den.

Medlem

hmm, kan jag få lite mer info?=) du menar "pwn"? du skrev "qwn" först. tacksam.

Medlem

Visst, pwn:a är att hacka mobilen och låsa upp den för att kunna använda de funktioner som Apple inte tycker att vi ska ha tillgång till.
Detta görs enkelt med ett program som heter quickpwn eller qpwan som det också kallas och funkar både för pc och mac. I och med detta så får du tillgång till ett par hundra nya program och inställnings möjligheter( bla Quake 1, samt MMs och filmning med kameran ) Allt man behöver göra är att tanka ner programmet och starta det så sköter den resten själv. Detta är ett hack men är inte olagligt på något sätt men garantin gäller inte om du pwn:ar den och den sedan kraschar( detta har hänt ca 10st som lyckats fucka installations processen på något vis) Dock kan du göra en fabriks återställning genom iTunes om du skulle få problem med den.

Medlem

iPhone hands down.

Medlem

Vänta på Nokia 5800.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Pff.. satsa på en SE istället för en äcklig iphone. Tyvärr finns det en hel del applefanboys här och det verkar tyvärr som att det är de som kommenterar på sånt här.

Sen har vi ju denna underbara jämförelse: http://www.eatliver.com/img/2008/3509.jpg (Glöm inte bort att om du nu pwnar eller qwnar eller vad det nu heter den, så är du körd när skiten kollapsar.)

Medlem
Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Pff.. satsa på en SE istället för en äcklig iphone. Tyvärr finns det en hel del applefanboys här och det verkar tyvärr som att det är de som kommenterar på sånt här.

Sen har vi ju denna underbara jämförelse: http://www.eatliver.com/img/2008/3509.jpg (Glöm inte bort att om du nu pwnar eller qwnar eller vad det nu heter den, så är du körd när skiten kollapsar.)

Äckliga SE-fanboy.

Medlem

Apple är verkligen amerikanskt, det går att sälja allt i en snygg förpackning. Bara man vet vad man köper så är väl Iphone bra.


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Pff.. satsa på en SE istället för en äcklig iphone. Tyvärr finns det en hel del applefanboys här och det verkar tyvärr som att det är de som kommenterar på sånt här.

Sen har vi ju denna underbara jämförelse: http://www.eatliver.com/img/2008/3509.jpg (Glöm inte bort att om du nu pwnar eller qwnar eller vad det nu heter den, så är du körd när skiten kollapsar.)

Är man fanboy för att man gillar en produkt?
Om man lyckas "bricka" en iPhone när man pwnat den så är det bara att koppla in den till datorn så återställs den, trött på människor som dissar en vara man bara läst om och inte har någon som helst riktig kunskap eller erfarenhet av. Den har inte värdens bästa kamera och den har inte heller MMS men jag antar att om man inte kan avstå från MMS s köper man inte heller en dator utan diskettstation.

1
Skriv svar