Knights of the Old Republic-MMO?

Medlem

Tja, de flesta spel (som inte är MMO/rollspel) bygger ju på den individuella spelarens skicklighet. Kanske så skulle en del rpg-nördar avskräckas, men om man erbjuder en bra balans mellan spelaren och karaktären (skicklighet) tillräckligt med annan content så tror jag att det skulle bli ett kanonspel. T ex, du kan inte använda ett lasersvärd förrän din karaktär låter dej göra det, vissa stridstekniker kan du göra först när karaktäran kan etc, men även så skulle du inte kunna flyga ett skepp förrän du har någon sorts licens + pengar att köpa ett skepp. Så i princip så skulle den med bäst gubbe vinna, men inte "100%" säkert som i andra MMOs...


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av LocSin:
Skrivet av Döbringer:

Det vore kul om de vågade släppa det helt föråldrade attacksystemet som MMOs fortfarande dras med (välj attack, du slår, han slår, du slår..)
och prova något roligare (som i Jedi Knight serien) där spelarens skicklighet blir viktigare än att bara veta vilken attack/pryl man ska använda när. Då kan det kanske bli något.

Det finns till viss grad, Dungeons & Dragons Online har ett system som avviker från mängden. Det är mer som ett actionspel, du anfaller själv och kan själv blocker/parera (sköld/vapen) eller hoppa undan. D20 systemet ligger dock i bakgrunden så om du är inom räckhåll för fienden så finns möjligheten att han träffar, hoppar du åt sidan så missar han eller så kan du lägga upp skölden och få bli svårare att träffa och dessutom få avdrag på skadan.

Inte helt och hållet som ett fritt action system (alá Die by the sword eller Rune) men klart roligare än systemen som de typ alla andra använder. Visst ska väl oxå Conan Online använda något liknande har jag fått för mig?

Det vore schysst, hoppas du har rätt!


signatur

yolo

Inaktiv

KotOR - Världens mest överskattade spel. Usch bara.. >-P

Medlem

Vad i helvete? Måste alla spelföretag börja pumpa ut MMORPG's? Bara för att det gick så bra för Blizzard? Är alla spelföretag giriga efter pengar? Gör något riktigt super bra Singleplayer spel eller Multiplayer eller varför inte båda dera? Så trött på MMORPG spel, fast jag skulle vilja testa LOTRO.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Medlem

Något kotor 3 får dom aldrig tummen ur att göra. Men att skita ut mmo till höger o vänster det går visst bra.

Medlem
Skrivet av RemusSwe:

Vad i helvete? Måste alla spelföretag börja pumpa ut MMORPG's? Bara för att det gick så bra för Blizzard? Är alla spelföretag giriga efter pengar? Gör något riktigt super bra Singleplayer spel eller Multiplayer eller varför inte båda dera? Så trött på MMORPG spel, fast jag skulle vilja testa LOTRO.

Du menar alltså att Bioware inte gör några bra singleplayer-spel? De är just nu i slutskedet av #Mass Effect, vilket mycket väl kan bli ett av de bästa singleplayer-spelen på länge, och de håller även på att fiffla med #Dragon Age.

Självklart vill de tjäna pengar, och just nu är det MMO-spel som är inne så det är väl rätt logiskt att de arbetar på ett MMO, men om de även håller på att utveckla "vanliga" spel som har stor potential, vad finns det då att klaga på? Säger även som jag sagt tidigare... är det någon utvecklare som skulle kunna lyckas göra ett riktigt bra MMO-spel så är det just Bioware.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av MarwinElMaco:

Något kotor 3 får dom aldrig tummen ur att göra. Men att skita ut mmo till höger o vänster det går visst bra.

Med tanke på att dom inte ens gjorde kotor 2 och dom inte har gjort något annat mmorpg så beskyller du bioware en jävla massor för något dom inte har gjort, eller sagt att dom ska göra.. Det är juh inte som att dom har dumpat singleplayer scenen, Masseffect och Dragon Age är juh på g, varav Masseffect släpps om knappt en månad.

Medlem
Skrivet av Mykee:

...varav Masseffect släpps om knappt en månad.

Verkar som att du har missat nyheten om att Mass Effect skjuts upp till september.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

BioWare köpte väl ganska nyligen en ny studio (i Texas har jag för mig) för just att utveckla MMO spel? Det vill säga att deras förmåga att utveckla singleplayer spel inte påverkas då studion som gör dessa inte är de som kommer göra MMO spelen. Då är det bara hoppas att den nya studion kommer leverera samma kvalitativa spel som BioWare alltid gjort.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Mykee:

...varav Masseffect släpps om knappt en månad.

Verkar som att du har missat nyheten om att Mass Effect skjuts upp till september.

Fan då.. ><. Då har jag iof tid att köpa Guitar Hero 2 och lite annat najs när jag införskaffar min 360.. Hmm..

Medlem
Skrivet av Mykee:

Med tanke på att dom inte ens gjorde kotor 2 och dom inte har gjort något annat mmorpg så beskyller du bioware en jävla massor för något dom inte har gjort, eller sagt att dom ska göra.. Det är juh inte som att dom har dumpat singleplayer scenen, Masseffect och Dragon Age är juh på g, varav Masseffect släpps om knappt en månad.

Ja det blev lite missvisande och aningens överagerat. Självklart var det LucasArts jag menade då det är dom som äger dom flesta rättigheterna som har med Star Wars att göra.

Att LucasArts dyngar ut mmo's är även det en överdrift, däremot "verkar" dom satsa på allt annat än en uppföljare till kotor 2.

Medlem
Skrivet av Mykee:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Mykee:

...varav Masseffect släpps om knappt en månad.

Verkar som att du har missat nyheten om att Mass Effect skjuts upp till september.

Fan då.. ><. Då har jag iof tid att köpa Guitar Hero 2 och lite annat najs när jag införskaffar min 360.. Hmm..

Rättar mig själv lite. Egentligen kan man väl inte säga att det har blivit uppskjutit då Bioware aldrig har nämnt något fast releasedatum. Det vara bara rykten om att det skulle komma i maj och det är också bara rykten om att det ska komma i september. Det känns dock mer troligt att det kommer i slutet av året än till sommaren.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Suget att skaffa en 360 ökade ganska markant nu.

Medlem

Gah inte Dragon age till ps3 Hoppas att det inte blir fördummat i så fall..

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av MKultra:

Bleh. Fan att alla ska hänga på MMO-trenden, tråkig utveckling imo. Vill hellre ha ett star wars spel med schysst ai och story, vilket det aldrig blir i MMO's.

Kommer ett till konsollerna ju, Force Unleashed eller vad det heter.

Meh. Det är ju ett actionspel enligt vad jag förstått.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av MKultra:

Bleh. Fan att alla ska hänga på MMO-trenden, tråkig utveckling imo. Vill hellre ha ett star wars spel med schysst ai och story, vilket det aldrig blir i MMO's.

Kommer ett till konsollerna ju, Force Unleashed eller vad det heter.

Meh. Det är ju ett actionspel enligt vad jag förstått.

Så det kan inte vara en bra handling i ett actionspel? Jag tycker att handlingen är riktigt bra i JK-serien, och de är ju actionspel.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Om dom gör det mer action orienterat än SWG kollar jag in det. Ett bättre Jedi academy i mmo variant vore trevligt.

Inaktiv
Skrivet av Orgasmatron:

Suget att skaffa en 360 ökade ganska markant nu.

Varför? Sagt att det kommer till 360?
Vore ju underbart iof

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Så det kan inte vara en bra handling i ett actionspel? Jag tycker att handlingen är riktigt bra i JK-serien, och de är ju actionspel.

Jodå JK serien är rätt okej faktiskt. Men RPG's är mer min kopp te.


signatur
Inaktiv

JK-spelen har lite RPG i sig eftersom du kan påverska slutet beroende på om du är god eller ond. Din karaktär blir också bättre samt att du kan välja vilka jedikrafter du vill levla upp.

Jag hade gärna sett ett KotoR III eller ett SinglePlayer Star Wars-RPG i stil med Oblivion fast med helt andra regler.

Medlem

Hoppas de tar med en avancerad version av Workbenchen från Kotor, skulle vara skitroligt att åka runt och samla kristaller till att förbättra ens saber Olika ljud-, färg- och ökande statskristaller

Medlem
Skrivet av Dogge:
Skrivet av Orgasmatron:

Suget att skaffa en 360 ökade ganska markant nu.

Varför? Sagt att det kommer till 360?
Vore ju underbart iof

Syftade på Mass Effect som Bioware utvecklar till 360'n

Medlem

Lite väl liten licens att göra ett MMO på. Gör ett nytt Star Wars Galaxies istället. ^^

12
Skriv svar