Åter-ANFALL!

Medlem
Åter-ANFALL!

Jag lovade mig själv för ca ett halvår sedan att jag aldrig, ALDRIG NÅGONSIN, skulle komma på tanken att börja med WoW igen. Men nu sitter jag i träsket än en gång och kommer inte lös ur dyn som sakta men säkert drar mig tillbaka.

Vad får en att längta tillbaka till detta otroligt tidskrävande men ack så roliga spel? Dragit mig bakåt ett par gånger och funderat över dessa saker, men kommer inte på något annat än att det ger en "Stor Frihet".
I försöket med att inte bara lägga tiden på WoW köpte jag CIV IV. Men så snopen man blev! Visade sig att CIV slukar nästan mer tid än vad WoW gör.
Tappade hakan? Jag med.

Så, vad får er att spela WoW? Månad efter månad? Vad drar er tillbaka till det som jag egentligen tycker är väldigt repetitivt? Vist, PVP:n är härlig, men kan kännas torrt till och från.

Happy Gaming, och på återseende.

#blogg


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem
Åter-ANFALL!

Hehe.
Ja Civ spelen slukar hästmycket tid, fast på ett annat sätt än WoW.
Innan när jag spelade WoW så spelade jag med ett gäng kompisar och hade inte särskillt mycket att göra i skolan för tillfället och därmed raidade vi 5dagar i veckan och tog oss igenom allt dåvarande content från Karazhan till Black Temple.

I WoW måste man ju boka in raidtider och sådant medan i Civ spelar man ju helt själv tills klockan blir jättemycket.
Bara en turn till, bara en turn till.

Medlem

Det där med "Bara en turn till, bara en!" känner jag så väl igen. Kollar på klockan en stund senare och märker med stor förvåning att klockan redan spolats framåt 20min.


signatur

Spaceships Are Magic

1
Skriv svar