Tom Clancy's EndWar presenterat

Robot
Medlem
Tom Clancy's EndWar presenterat

Spännande... de lyckades ju klämma in ett "next-gen" påstående, så det måste ju bara vara bra.


signatur
Medlem

Hoppas att spelet blir mer som Raven Shield och SWAT4 och mindre som de nya GR-spelen och RS: LA.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Det här är alltså spelet som ska knyta ihop Ghost Recon, Rainbow Six OCH Splinter Cell?

Men varför skriver dom då strategy? Menar dom....RTS?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Ordet next-gen har blivit använt för mycket och borde det inte heta current-gen nu. Är det ett RTS så kommer spelet att floppa totalt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Nej, det står ju "strategiska actionspelsstigen", alltså ett strategiskt FPS.

// edit

"EndWar will allow gamers to lead their own armies against hundreds of others online in real global locations on the massive battlefields of World War III".

Låter lite som BF2142, fast annorlunda.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Strategispel alltså?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

ok..hur blir det då med slutet på Las Vegas..det var ju liksom...inte slut...hum...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Oj, nu har dom uppdaterat sin "Viral reklam kampanj"s site: http://jsf28555833-80604722.com/

Nån som kan komma på lösenordet?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Serge Hascoët tyder dock på att vi kan vänta oss stora onlineslag med hundratals spelare.

Alltså en större version av Battlefield hoppas vi


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

ssssssssssSTUFF!!

men en sak oroar mig:

"EndWar will allow gamers to lead their own armies against hundreds of others online in real global locations on the massive battlefields of World War III."

Strategi?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Lär väll vara amerika mot resten av världen.

Inaktiv

Nej, mycket tyder på att USA och Europa slits sönder av blodiga inbördeskrig och anfall från närliggande fiendeländer.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Varje gång jag hör Tom Clancy blir jag påmind om romanen jag fick runt -92 -93? "Påtaglig fara". Läste i.a.f. aldrig ut den... Kom väl bara till sida 20-30 av 700+.
Hum.... är det kanske dags plocka upp boken igen så den inte förföljer en livet ut?

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Varje gång jag hör Tom Clancy blir jag påmind om romanen jag fick runt -92 -93? "Påtaglig fara". Läste i.a.f. aldrig ut den... Kom väl bara till sida 20-30 av 700+.
Hum.... är det kanske dags plocka upp boken igen så den inte förföljer en livet ut?

Låter som när jag köpte Rainbow Six (boken alltså)... kom till typ sidan 100. Den var skitspännande när det var lite action, men alla "mellansekvenser" var skittråkiga, och det var lite överdrivet patriotiskt ibland.


signatur
Medlem

Har nog lästa alla hans böcker minst en gång, rekordet är nog Röd Storm som jag är uppe i 5-6 gånger... Björnen och Draken är också riktigt bra!

Medlem

Ja, det är lätt att intresset avtar när en berättelse segnar och börjar man dessutom fundera på om resterande sidor bjuder på samma tröghet ja då blir det troligtvis inget alls av läsandet.
Men jag skall nog försöka mig på den igen (nån gång det här året ) Det får du också göra

Oj, Kehldon... det var mycket, men klart, gillar man en bok så är det väl egentligen inte så märkvärdigt. Är väl som att se en film flera gånger eller varva ett spel.

Medlem

aldrig läst hans böcker men har förstått att de skall vara rätt realistiska och återge incidenter och situationer på ett verkligt och trovärdigt sätt (om än kanske en smula pro-amerikanskt antar jag?)

de äldre rainbow och ghost recon spelen tillhör iaf min lista över riktiga klassiker och jag drömmer mig ofta tillbaka till nöjet de gav mig (till skillnad från det mesta som släpps idag)

FÖrsta gången jag startade rainbow six 1 är nog en av min spelkarriärs höjdpunkter


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skrivet av redmac:

ok..hur blir det då med slutet på Las Vegas..det var ju liksom...inte slut...hum...

Håller med till 100%! Stor mening att ens göra R6 Vegas när de inte tänkt slutföra den, ungefär som att pissa alla gamla R6 fans i ansiktet. (Ursäkta mina fula ord)


signatur
Medlem

knappast att det blir strategi spel.. då är det ju int rainbow six längre..... det dom menar med styrkor måst ju va "rainbow styrkan" mot bad boysen..

läser sällan böcker men toms ha ja läst..
bästa spännande krigs bok ja läst är chris ryan - bravo two zero
läs den, grym! verklig händelse.. lite offtopic men men

Skrivet av Richiraptor:

knappast att det blir strategi spel.. då är det ju int rainbow six längre..... det dom menar med styrkor måst ju va "rainbow styrkan" mot bad boysen..

läser sällan böcker men toms ha ja läst..
bästa spännande krigs bok ja läst är chris ryan - bravo two zero
läs den, grym! verklig händelse.. lite offtopic men men

Ja den är bra!


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av redmac:

ok..hur blir det då med slutet på Las Vegas..det var ju liksom...inte slut...hum...

Håller med till 100%! Stor mening att ens göra R6 Vegas när de inte tänkt slutföra den, ungefär som att pissa alla gamla R6 fans i ansiktet. (Ursäkta mina fula ord)

Har de sagt att de inte ska göra en fortsättning på R6? De enda de har sagt är att de jobbar på en helt titel. Det är knappst troligt att de bara lägger av med Rainbow Six-serien så där.

Skrivet av Richiraptor:

knappast att det blir strategi spel.. då är det ju int rainbow six längre..... det dom menar med styrkor måst ju va "rainbow styrkan" mot bad boysen..

Det här är ett helt nytt spel, ingen fortsättning på Rainbow Six-serien.

Läser ni igenom pressmedelandet så märker ni nog att det mesta pekar mot att det är ett strategispel, närmare sagt ett RTS. Här har ni även en rätt kryptisk sida och ett forum som har med spelet att göra.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Skrivet av mr.bear:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av redmac:

ok..hur blir det då med slutet på Las Vegas..det var ju liksom...inte slut...hum...

Håller med till 100%! Stor mening att ens göra R6 Vegas när de inte tänkt slutföra den, ungefär som att pissa alla gamla R6 fans i ansiktet. (Ursäkta mina fula ord)

Har de sagt att de inte ska göra en fortsättning på R6? De enda de har sagt är att de jobbar på en helt titel. Det är knappst troligt att de bara lägger av med Rainbow Six-serien så där........

Tror faktiskt de lägger ner R6 för ett bra tag framöver!


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av redmac:

ok..hur blir det då med slutet på Las Vegas..det var ju liksom...inte slut...hum...

Håller med till 100%! Stor mening att ens göra R6 Vegas när de inte tänkt slutföra den, ungefär som att pissa alla gamla R6 fans i ansiktet. (Ursäkta mina fula ord)

Har de sagt att de inte ska göra en fortsättning på R6? De enda de har sagt är att de jobbar på en helt titel. Det är knappst troligt att de bara lägger av med Rainbow Six-serien så där........

Tror faktiskt de lägger ner R6 för ett bra tag framöver!

Ja, något nytt Rainbow Six-spel lär det ju inte komma på ett tag då de har fullt upp med en drös andra spel men det betyder ju inte att de har lagt ner Rainbow Six-serien för all framtid.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Oj, nu har dom uppdaterat sin "Viral reklam kampanj"s site: http://jsf28555833-80604722.com/

Nån som kan komma på lösenordet?

s9p1z6


signatur

Nämen!

Inaktiv
Skrivet av Struggle:
Skrivet av SgtKelly:

Oj, nu har dom uppdaterat sin "Viral reklam kampanj"s site: http://jsf28555833-80604722.com/

Nån som kan komma på lösenordet?

s9p1z6

Hur gick detta till?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av SgtKelly:

Oj, nu har dom uppdaterat sin "Viral reklam kampanj"s site: http://jsf28555833-80604722.com/

Nån som kan komma på lösenordet?

s9p1z6

En militär rymdstation förstörs och utlöser ett världskrig.

#Hmm...jag tycker storyn känns bekant på något sätt.

Medlem

hehe hon låter lite som presidenten i prison break hon särringen som sa upp sj... berättar rösten alltså..

hmm strategi spel.. hmm hoppas det blir snyggt iaf. hatar fyrkantiga rts spel och att det inte bara blir bygg astor armè anfall på varje bana..

R6 serien kommer ju helt säkert o fortsätta, senaste ha ju sålt som fan även fast det inte är fansens favorit..
jag gillade det iaf, men kund ha skippat 3d viewn när man står bakom murar o mot väggar o så.. o lagt till lean istället

Medlem

såg 2 gula prickar i nedre hörnet nu så om man klicka där fick man se film om ni missat det..
likna välldigt mycke på graw tyckt ja

Inaktiv
12
Skriv svar