DirectX 10 körbart på Windows XP?

Robot
Medlem
DirectX 10 körbart på Windows XP?

Vore vackert om de lyckas

För övrigt tror jag dock att Microsoft inte vill att DirectX 10 ska funka på andra system än Vista bara för att vi användare ska bli tvugna att uppgradera till Vista.
De hade nog lätt kunnat implementera det i XP från början om de velat :/

Medlem

mm crysis med dx10 på xp, mums!


signatur

Bengebolle

Inaktiv

Hoppas verkligen det kommer fungera 100%

Medlem
Medlem

Inte helt oväntat att någon skulle försöka.
Jäkla sweet att de släpper det till alla plattformar dock


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

man kan ju säga att det är ganska lamt av microsoft att inte ha Direct X 10 stöd i XP. girighet kallas det. Vilket i slutändan endast leder till större piratisering av vista för de som inte har råd eller lust att köpa det. Det är vad jag tror.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

DirectX 10 är ju ett API och det lär ju inte vara svårt att exportera den från Vista eller från grafikkortstillverkarnas mjukvara/drivrutiner. Däremot lär ju inte få max prestanda i XP som i Vista. Jag skulle även vara överasskad om Dx10 inte hade vissa Vista specifika saker som gör att det just körs bättre på det OS:et. Minneshanteringen i Vista är helt klart bättre och är nog en faktor som gör att Dx10/gaming i allmänt blir bättre under Vista.


signatur

Steam: wizzler

Inaktiv

Detta kommer microsoft garanterat sätta stopp för inom några veckor
De har ju stämt folk för mindre...

Inaktiv
Skrivet av wizzler:

DirectX 10 är ju ett API och det lär ju inte vara svårt att exportera den från Vista eller från grafikkortstillverkarnas mjukvara/drivrutiner. Däremot lär ju inte få max prestanda i XP som i Vista. Jag skulle även vara överasskad om Dx10 inte hade vissa Vista specifika saker som gör att det just körs bättre på det OS:et. Minneshanteringen i Vista är helt klart bättre och är nog en faktor som gör att Dx10/gaming i allmänt blir bättre under Vista.

Vissa program funkar bara på XP. Man blir ändo tvungen att uppgradera i vilket fall som helst. Det funkar inte att ha Windows 98 hur länge som helst. Sen läggs uppdateringar och allt ner för Xp. Inga säkerhetsdirvrutiner, nya versioner av program kommer bara släppas till vista.

Medlem

tror som ForrestFox


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Tipsade sweclockers om detta igår. Konstigt att ni slängde upp nyheten med 1 minuts mellanrum. Har ni nått samarbete eller är det ett sammanträffande bara?

Medlem

Men alltså även om de får igåg dx10 på xp så tror jag inte microsoft bryr sig utan ger fingret och släpper nåt litet skit till vista som ändå gör att spelen bara funkar där... DEt är ju knappst för att det inge får vi inte får dx10 till XP utan för att de vill kränga Vista. Bara kolla på "vista" spelen och deras live fåneri...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Även om det fungerar 110%, dvs bättre på XP så kommer Vista ta över ändå eftersom genemene man inte vill ha något inofficiellt "himpajimpa"

Medlem

Hoppas hoppas och hoppas!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av Grimmy-:

Även om det fungerar 110%, dvs bättre på XP så kommer Vista ta över ändå eftersom genemene man inte vill ha något inofficiellt "himpajimpa"

Om himpajimpa är gratis så föredrar jag det.

Inaktiv
Skrivet av dosman:
Skrivet av Grimmy-:

Även om det fungerar 110%, dvs bättre på XP så kommer Vista ta över ändå eftersom genemene man inte vill ha något inofficiellt "himpajimpa"

Om himpajimpa är gratis så föredrar jag det.

känns inte särskilt troligt att du betalat för xp och känns inte särskilt troligt att du kommer betala för vista heller.


signatur

... man will always be judged by the amount of alcohol he can consume and women, whether they like to admit it or not, will be impressed.

Skrivet av dosman:
Skrivet av Grimmy-:

Även om det fungerar 110%, dvs bättre på XP så kommer Vista ta över ändå eftersom genemene man inte vill ha något inofficiellt "himpajimpa"

Om himpajimpa är gratis så föredrar jag det.

Håller definitivt med där


signatur
Medlem
Skrivet av fraggan:

Hoppas verkligen det kommer fungera 100%

Tror knappast ett hemmaportat DirectX kommer funka bra alls, att tro att man kommer kunna spela DX10 spel på ett op som inte officiellt stödjer DX10 och som dessutom kommer gå ur support snart är ju bara naivt...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Skulle garanterat gå att fixa DX10 till Linux med men nu har det valt att göra såhär. MS tjänar inte pengar på att göra om XP utan de får in pengar genom att göra nytt os. De har en del anställda som måste ha betalt. Dock skulle de kunna göra som t ex spelföretag gör och släppa expansioner som kostar.

Medlem

hehe vadå man får ju försöka , "you have to hbelieve Neo..."

Medlem

Precis vad jag har väntat på
*Formaterar VISTA Business partitionen*


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

Förvänta er inga mirakel om detta nu verkligen fungerar, antagligen kommer det vara väldigt tungt för processorn att köra kod som är ämnad för ett grafikkort.

Sen ser allt lite fishy ut, det kan vara att allt är i så tidigt stadie och att de är så pass unga, men låter inte "I'm a 19 year old software reverse-engineer" en aning skumt?

/Pessimistfarbror


signatur
Medlem

XP saknar grundläggande funktioner i windowskärnan för att ens kunna göra DX10 möjligt, det här verkar vara ett dåligt försök att lura spelare på pengar då dom tar 50 dollar för att man ska få ta del av själva projektet som man ska betala nu när det inte ens finns nått att visa.

Har skrivit ett långt inlägg i Windowsforumet på Sweclockers för den som vill läsa: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=731...

Medlem

Vore sååå nice om det gick


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Luktar BS lång väg. Plus som det stod på Sweclockers så är det inte världens mest pålitliga företag. Även om det skulle funka så är det knappast troligt att det kommer komma i närheten av samma prestanda som på Vista så "krävande" spel som t.ex Crysis lär knappast funka med det utan The Computer from Hell(tm).

Medlem

Glodde igenom den officiella sidan och dess forum, och fick inte mycket hopp om att de någonsin blir klara.

Och om de blir klara så är det ändån ett flertal år ifrån nu. Kanske i 2011? Och då kommer troligtvis DirectX11 vara ute och Crysis är väldigt gammalt.

Medlem
Skrivet av mazk0:

Skulle garanterat gå att fixa DX10 till Linux med men nu har det valt att göra såhär.

Som tur är... DX10 till linux är inte intressant för 5 öre när OpenGL redan har alla extensions DX10 har + mer än fler tuffa saker.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Man måste vara optimistisk om man tror att detta kommer att funka bra... :crazy:
För att citera Uno Hedin: Lycka till!

Medlem
Skrivet av gryzor:
Skrivet av mazk0:

Skulle garanterat gå att fixa DX10 till Linux med men nu har det valt att göra såhär.

Som tur är... DX10 till linux är inte intressant för 5 öre när OpenGL redan har alla extensions DX10 har + mer än fler tuffa saker.

Dock så används det inte lika flitigt av de som gör spel.

12
Skriv svar