GearLive om tio skäl att spela Halo 2 på Vista

Robot
GearLive om tio skäl att spela Halo 2 på Vista
Inaktiv
GearLive om tio skäl att spela Halo 2 på Vista

Achievements
Dedicated Servers
Custom Multiplayer Maps
Peripheral Support
LIVE Interation Built-in
Disrict and Uplift Maps Included
Tray & Play
Voice Communications
Sets The Bar for Games for Windows LIVE

Tyvärr så är det inget nytt. Bara gammal skåpmat i ny förpackning. Samtliga anledningar finns redan i andra spel till PC. Tray & Play, Peripheral Support(Joystiq/Gamepad) och Custom Multiplayer Maps fanns ju redan hos Quake 1996.

Gratisbanor har släppts av både ID & Epic väldigt länge och det är inget nytt. Att sedan Microsoft väljer att ta betalt för extrabanor och nu ger bort dom gratis är inget att hurra över direkt.

Halo 2/Halo är inte så himla bra. Det enda anledningen till varför det blev så populärt var därför att det var en av de få bra spelen till Xbox. Finns ju redan FPS-spel i överflöd till PC så det blir svårt för Halo 2 som är 2 år gammalt att konkurrera med helt nya titlar.

Planerna för inslagen i original-Halo var intressanta. Inga laddningstider och möjligheten att gå runt hela cirkelvärlden lät kul. Tyvärr köptes Bungie upp av Microsoft och Halo gjordes om till ännu en korriodorshooter utan några riktigt intressanta features.

Inaktiv

Tray & Play låter intressant iaf.

Inaktiv

haha vilket skämt...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

*gäsp*

gl & hf säger jag bara.

Inaktiv

(hårddisksinstallerade spel behöver ingen inmatad dvd-skiva för att fungera). Härligt om det är så. Att det blir lagligt istället för att man kör damen tools och liknande. Orks byta skiva när man spelar.
Äntligen Halo 2 till PC. Ett av Xboxens populäraste spel till oss PC spelare. Mus/tangentbord, förbättrad grafik. Härligt.
'
dosman: Om det är nytt eller inte spelar väl inte så stor roll.

Medlem

achievments jadu om man är 10år gammal så kanske det är nåt visst men för fan säga bara sådär att det ska vara en av anledningarna då kan man undra vad dom röker för nåt.

Medlem

det här kommer sälja mer än wow!
eller inte...lite old för min smak

Medlem

Ytterligare en anledning att skippa Vista...

Medlem

Vem bryr sig om vad som är nytt eller inte då själva spelet är hur underbart som helst, hade jag haft Vista så hade de varit ett givet köp.

Medlem

Alltså det där Tray & Play är så att du kans toppa i skivan och spela direkt medans det installeras typ.

Citat:

The first feature that caught my eye about the disc was the "Tray and Play" feature, which lets you pop the disc in, and start playing within a couple of minutes. The game continues to install, but you're already in the game playing while it's happening. I thought it was a nice touch, and a step in bringing the convenience of PC gaming closer to a console level.

www.ctrlaltdel-online.com


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Den artikeln var full med skitsnack.
"We can now see why this game is only available on Vista"

Visst, för man kan ju inte höja upplösningen i xp eller så, nej nej.

"PC gamers have never had the level of voice chat support that is enjoyed on the Xbox platform"
Nej, vi är vana vid röstkommunikation som inte låter skit och som alltid funkar.

Medlem

Undrar hur mycket de fick betalt av microsoft för att skriva det där..

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Alltså det där Tray & Play är så att du kans toppa i skivan och spela direkt medans det installeras typ.

Citat:

The first feature that caught my eye about the disc was the "Tray and Play" feature, which lets you pop the disc in, and start playing within a couple of minutes. The game continues to install, but you're already in the game playing while it's happening. I thought it was a nice touch, and a step in bringing the convenience of PC gaming closer to a console level.

www.ctrlaltdel-online.com

Jag vill se någon spela Halo2 och installera det samtidigt, jag undrar hur fpsen kommer vara?

Vore ju riktigt intressant om de fått till just den funktionen på något snyggt sätt men jag tvivlar då de inte lyckades porta Halo till PC utan att det blev sjukt mer krävande än vad det borde ha varit.


signatur

... man will always be judged by the amount of alcohol he can consume and women, whether they like to admit it or not, will be impressed.

Medlem

Pissigt att det kräver Vista men får de till samma spelglädje och känsla som det var att spela det över xbox-live fast till Pc kan det bli hur bra som helst.
Jag har spelat mycket Pc och xbox i mp och det är få spel som varit såpass underhållande som Halo 2 har varit. Men som sagt, Det var när H2 var nytt men man spelar inte över 5000 matcher i spel som suger.
Jag föredrar att spela fps på Pc och blir det här bra så kan det vara en hit men M$ skulle haft mer stake och släppt Halo 3 till 360 och Pc samtidigt i stället. 8)

Medlem

improved graphics, but it still sucks

sug röv Halo (Microsoft)

Medlem

Så alla här i tråden som klagar tycker att det hade varit bättre om de bara sket i att porta spelet?

Medlem

Tycker man att Halo 2 är ett skitspel och att Vista är skit så är ju valet enkelt! Köp det inte!!!

Medlem

härlig propaganda. lite pinsamt för dem bara att de flesta av de här "förbättringarna" är standard på mp fps spel till pc idag.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

achievments jadu om man är 10år gammal så kanske det är nåt visst men för fan säga bara sådär att det ska vara en av anledningarna då kan man undra vad dom röker för nåt.

Att achievements är ett bärande säljargument tycker jag är riktigt löjligt men att säga att det är för 10-åringar tycker jag absolut inte är rätt. Achievements kan öka livslängden på ett spel förvånansvärt mycket och det säger jag utav egen erfarenhet.

Jag hade nog aldrig spelat Hitman: Blood Money (360) så mycket som jag har gjort om inte det inte vore för just achievements. Visst, Blood Money är ett sånt spel du kan spela flera gånger om bara för känslan, och det gjorde jag men achievments ökade livslängden ännu mer.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Givit köpt nästan bara för Coop. Vista kommer man nog få uppgradera till för eller senare ändå. Nästan alla som gnöllade på XP när det kom och ville ha kvar Win98 gick ju över till slut. Sen kommer nog fler och fler spel kräva DX10 i framtiden så..

Medlem

trovärdighet=0

Medlem
Skrivet av Icewind:

Givit köpt nästan bara för Coop. Vista kommer man nog få uppgradera till för eller senare ändå. Nästan alla som gnöllade på XP när det kom och ville ha kvar Win98 gick ju över till slut. Sen kommer nog fler och fler spel kräva DX10 i framtiden så..

Ja, vilken bra anledning. Beryl och Ubuntu som är gratis ser ca. 10 gånger häftigare ut med sin desktop än vistas "aero", men Beryl flyter på en p3'a med 256mb ram. Snacka om att vara 14 år i skallen om man går på det. Tvinga leverantörerna att leverera spelen till Linux istället, verkar ju funka bättre för konsumenten.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Tycker det är rätt kul att plocka achievments, men knappast ett argument som får en att överväga ett köp.

Vore bra om poängen fyllde nån funktion dock, t.ex. att man kunde byta in dom mot arcade-spel på 360 eller annat kul på PC.

Medlem

Kommer fortfarande ihåg floodbanorna (library) i första Halo till pc! :#

Medlem
Skrivet av Znucke:

Kommer fortfarande ihåg floodbanorna (library) i första Halo till pc! :#

Alla banor som utspelade sig inomhus var så värdelösa. Dom skapade säkert 20 segment i hela spelet som dom sedan lade efter varandra om och om igen. FYFAN vad tråkigt det var.

Riktigt bra när man är utomhus dock.

Medlem

Alla de själen är ju bara andlendingar för någosn som spelar Halo på Xbox att byta till Vista istället. Inte för en Pc spelare att byta till Halo 2... Därför listan känns ganska töntig. Wow dedikerade servrar...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av gryzor:
Skrivet av Icewind:

Givit köpt nästan bara för Coop. Vista kommer man nog få uppgradera till för eller senare ändå. Nästan alla som gnöllade på XP när det kom och ville ha kvar Win98 gick ju över till slut. Sen kommer nog fler och fler spel kräva DX10 i framtiden så..

Ja, vilken bra anledning. Beryl och Ubuntu som är gratis ser ca. 10 gånger häftigare ut med sin desktop än vistas "aero", men Beryl flyter på en p3'a med 256mb ram. Snacka om att vara 14 år i skallen om man går på det. Tvinga leverantörerna att leverera spelen till Linux istället, verkar ju funka bättre för konsumenten.

Vad hade Icewinds inlägg med Beryl och Ubuntus "häftiga" funktionera att göra? Det han påpekade var att man förr eller senare antagligen blir tvungen att byta upp sig till Vista p.g.a. DX10. Som sagt, det här gnället kommer fortsätta för varje Windows-version som släpps, småningom kommer de flesta sitta med den senaste Windows-versionen och tycka att den är helt ok.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

1
Skriv svar