ArenaNet under luppen

Robot
ArenaNet under luppen

Det är full aktivitet hos ArenaNet. Tvåårsjubilerande Guild Wars byggs i höst ut med ännu en expansion - Eye of the North - och framöver väntar även Guild Wars 2. Vi har snackat med utvecklarna om de ambitiösa framtidsplanerna.


Medlem
Vi snackar Guild Wars med ArenaNet

Tycker det som är tråkigt med Guild Wars och som inte får mig att spela är det att man bara kan träffa folk i staden, ute i vildmarken så är det endast party som gäller.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Sant, Det som fick mig att också sluta med Guild wars efter jag hade nått lvl 20 med min necro/munk. Började med wow efteråt och levlade 2 lvl 60´s Paladin och Rogue.

Men Guild wars är ett helskönt spel annars. Skön grafik men inte Krävande sen att det är så snyggt på vissa ställen men som du säger utanför portalerna är det bara man själv... Surt.


signatur

No weakness

Medlem

Skön förhandstitt. Själv älskar jag Guild Wars.

Om ni hade läst förhandstitten skulle ni vid det här laget veta att i Guild Wars 2 finns det instanser och det man gör påverkar världen för alla.

Medlem

<3
Låter spännande!


signatur

8)

Medlem

jepp håller med samt att man är hårt begränsad var man får gå mer uppenbart än i ett mmorpg.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Guild Wars i min syn är ett bra spel, dock tröttnade jag eftersom det blev så pass avskärmat eftersom man enbart kan träffa folk i städerna vilket är nått som utger en stor del inom just mmorpg.
Spelet har dock en oerhörd potential och man kan nog göra nått riktigt sjysst utav det

Medlem

Det här och mer fick man reda på i PC Gamer, kan inte anet yppa nåt nytt snart?


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Jag lovar Harpa ... ni får veta mer ...så snart vi vet mer


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Inaktiv

Håller med om att faktumet att allt är instance gör att spelet förlorar den där massiva känslan som man har i WoW. All fast-travel överallt får spelet att kännas för mycket som ett spel.

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:

Tycker det som är tråkigt med Guild Wars och som inte får mig att spela är det att man bara kan träffa folk i staden, ute i vildmarken så är det endast party som gäller.

Har inte spelat det men brukar det inte vara så. En och annan pilgri, borde man ju träffa där ute.:P

Medlem

Oh! World-PVP!!!!
Precis de jag saknar med 1an!

Giiiife me 2an! Så jag en gång för alla kan sluta lira WoW!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av Therradon:
Skrivet av KlosterKatten:

Tycker det som är tråkigt med Guild Wars och som inte får mig att spela är det att man bara kan träffa folk i staden, ute i vildmarken så är det endast party som gäller.

Har inte spelat det men brukar det inte vara så. En och annan pilgri, borde man ju träffa där ute.:P

Jag syftade på att allt utanför städerna är instanser, dvs. du KAN inte möta någon som inte är med i ditt party.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Spelade mig trött på Guild Wars i betan, där var det kul som fan och trevliga folk. När jag sedan fick spelet så kändes det inte alls likadant. Var som en helt annan känsla i spelet, en känsla jag inte gillade.

Hoppas tvåan kan få tillbaks känslan som fanns i Guild Warsbetan, då blir det ett köp. World PvP låter också intressant.

Medlem

Guild Wars 2 kan bli större än WoW ifall:

1. Man kan träffa folk överallt (precis som WoW).
2. Lite mer lvls än 20 (t ex 50?).
3. Större värld med mycket variation.
4. Lite bättre finslipad grafik.
5. Massor av vapen, sköldar och rustningar.
6. Någon mer ny klass och kanske till och med olika raser.
7. Uppdragen är varierande och världen påverkas lite utav uppdragen.
8. Bättre PvP och mera PvP, ta över städer och utposter t ex.

Nu vet jag att det kommer vara lite olika raser som t ex Charr och lite annat (sägs det iallafall) men jag orkar inte tänka efter riktigt och ändra punkterna! Ta detta med en nypa salt!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Tycker GW kändes lite som ett garage-spel.
Kan alltid hoppas att tvåan blir lite mer polerat men jag tvivlar.

Inaktiv
Skrivet av Remus[Swe:

"]Guild Wars 2 kan bli större än WoW ifall:

1. Man kan träffa folk överallt (precis som WoW).
2. Lite mer lvls än 20 (t ex 50?).
3. Större värld med mycket variation.
4. Lite bättre finslipad grafik.
5. Massor av vapen, sköldar och rustningar.
6. Någon mer ny klass och kanske till och med olika raser.
7. Uppdragen är varierande och världen påverkas lite utav uppdragen.
8. Bättre PvP och mera PvP, ta över städer och utposter t ex.

Nu vet jag att det kommer vara lite olika raser som t ex Charr och lite annat (sägs det iallafall) men jag orkar inte tänka efter riktigt och ändra punkterna! Ta detta med en nypa salt!

2. Mer levels ska det bli. Det har snackats om både 100 och "ingen max gräns alls" (hur det nu ska fungera) men inget helt bestämt ännu.
4. Nu tycker jag iofs att GW ser ganska snyggt ut men självklart kommer 2an se bättre ut.
6. Det kommer väll inte bli mer klasser och jag tror inte de som finns nu kommer bli kvar utan det kommer vara "nya" men det är 4 olika raser som är "officiella" men fler kommer avslöjas senare

Medlem
Skrivet av Turgon:

Spelade mig trött på Guild Wars i betan, där var det kul som fan och trevliga folk. När jag sedan fick spelet så kändes det inte alls likadant. Var som en helt annan känsla i spelet, en känsla jag inte gillade.

Hoppas tvåan kan få tillbaks känslan som fanns i Guild Warsbetan, då blir det ett köp. World PvP låter också intressant.

Detsamma inträffade för mig. Betan var väldigt rolig faktiskt och dum som man var förbeställde man spelet. När det väl kom var det tråkigare än betan och inte alls samma spel. Jag spelade det sammanlagt 4-5 timmar kanske innan jag ledsnade och gjorde en frisbee av spelskivan.

Inaktiv

Det som gör Guild Wars roligt är ju just det att uppdragen görs i en fast grupp, och inte kan bli förstörda av jobbiga ninja människor. Det är mycket mer action och mindre tidssänka i Guild Wars än vanliga MMO. Det är bra.

Deras koncept är bra som det är, man behöver inte spela hela tiden, man kan börja spela när man vill. Det är det perfekta PvP spelet.

Medlem

Tyckte att GW var snyggt men småtråkigt.
Hoppas att de gör GW2 mer engagerande. 8)

Medlem

Är lite tveksam över GW2:
Att träffa andra spelare ute i världen tycker jag inte är viktigt, eller alltid kul, tänk om man måste stå och köa till bossar eller ser monster respawna gillar jag inte. Köandet kommer troligen inte hända så mycket då servrarna ska vara instansierade (men man kan hoppa mellan dem utan problem, som att byta zon i GW).

Mer levels, jag vill inte ha mer levels, jag är level 79 eller så i GW just nu (räkna xp mot xp/level) och jag gillar att man inte får mer hp eller blir "bättre" efter det. Jag HOPPAS att de kommer ha samma system att man får hp/mana till level X, sen därefter får man skillpoäng, men man ser att personen är level X+Y.

Fast-travel hoppas jag verkligen att de behåller, jag skiter fullständigt ifall det är immersion breaking eller inte, jag spelar det för att få en utmaning och inte behöva resa genom samma område om och om igen.

Fortsätta hålla samma kvalite och variation på rustningar som de har nu, är riktigt kul att se på alla rustningar som finns.

Behålla Assassin klassen, älskar den klassen som fan och hoppas att den finns kvar.

Medlem

Öka inte lvl:n for god sake! Tjusningen med GW! Gör inte spelet "förWoWat"! Det kan vara sjysst att nå en max nivå på ett snabbt sätt och istället ägna tiden åt att fixa bra vapen och annan utrustning! Jag tror absolut på GuildWars 2 och det ska bli otroligt spännande att få testa det nya PVP-systemet! En extra guldstjärna för att kunna överföra sina gamla karaktärer till 2:an! Min stora fråga är: Gör dem spelet i ny grafik eller kommer dem hålla sig till samma motor? "Hit the gas, RUNNER!"

Medlem
Skrivet av Remus[Swe:

"]Guild Wars 2 kan bli större än WoW ifall:

1. Man kan träffa folk överallt (precis som WoW).
2. Lite mer lvls än 20 (t ex 50?).
3. Större värld med mycket variation.
4. Lite bättre finslipad grafik.
5. Massor av vapen, sköldar och rustningar.
6. Någon mer ny klass och kanske till och med olika raser.
7. Uppdragen är varierande och världen påverkas lite utav uppdragen.
8. Bättre PvP och mera PvP, ta över städer och utposter t ex.

Nu vet jag att det kommer vara lite olika raser som t ex Charr och lite annat (sägs det iallafall) men jag orkar inte tänka efter riktigt och ändra punkterna! Ta detta med en nypa salt!

1. Som sagt så kommer det bli mindre instance-baserat.

2. Det kommer det bli. Är snack om 100, 100+ eller obegränsat. Blir intressant hur det kommer lösa denna biten

3. Dunno, men jag antar att det kommer bli det, beroende på hur upplägget blir...

4. Blir det garanterat, även om GW1-grafiken inte är kass.

5. Ska vad jag hört komma till massa nya equips med mer variationsmöjlighet, även på utseendet.

6. Klasser vet jag inget om, men skulle inte förvåna mig om det tillförs nya sådana... (beror iof på hur upplägget blir och hur det kommer att kopplas till GW1).
Raser Kommer det 4 nya till, totalt 5:
-Human
-Charr
-Sylvari
-Asura
-Norn

7. Dunno... Världen förändras väl iof i viss mån redan... Om inte annat så för'ändras världen med tiden... Checka själv med att logga in och checka samma plats(er) med nån månads mellanrum så får du se

Blev förvånad när jag haft mitt avbrott på ett par månader och såg uppbyggda byar där det tidigare varit raserade hus och ruiner från kriget.

8. Bättre PvP? Smaksak antar jag och hur man ser på det. Som det stod i nyheten kommer nya PvP-möjligheter. Att kunna ta över städer går redan i GW1 (infördes i Factions)

Själv tror jag att GW2 kommer bli sketnice

Medlem

När det väl kommer ut.. runt 09-10?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Hehe, very nice, VERY VERY nice!:D

1
Skriv svar