Llamasofts Space Giraffe färdigt

Medlem
Llamasofts Space Giraffe färdigt

"Ok."

Haha, seriöst vad i helv?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

fan va snyggt!!
aah! äntligen!!

Inaktiv

Är det ett spel i stil med Rez?

Medlem

Trippat värre. Lite svamp till det där och man har en svårslagen helkväll!

Skulle jag tro.

Inaktiv
Medlem
Medlem

HERREJÄVLAR! JEFF MINTER ÄR TILLBAKA! WOOOOOOOO!!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Flakmonkey
Skrivet av gryzor:

HERREJÄVLAR! JEFF MINTER ÄR TILLBAKA! WOOOOOOOO!!

Tempest 2000 <3

Håller det här samma klass som Jaguarspelet har jag många timmar av spelglädje att se fram emot

Medlem

Minter, min gud, jag bugar mig för Dig.

Llamatron är nog fortfarande det spel som jag fått mest adrenalinpumpande rå lycka av. Jag minns fortfarande de där sessionerna jag hade på min gamla Atari 1040 STE, spelande Llamatron i ett mörklagt rum. Ställde alltid om datorn till NTSC först, eftersom den går snabbare i 60 Hz än 50.

De vrålande hysteriska ljudeffekterna, rizla-skyltarna, hjärnorna, de små fåren ... God DAMN vad man hade roligt med det spelet. Kom som längst till level 172 med över 2 miljoner poäng. Det är nog den spelbedrift i mitt liv som jag är mest stolt över.

Efter ett par vändor genom det där spelet hade man kallsvett, huvudvärk, svidande ögon, karpaltunnelsyndrom och något som kändes som gränsande till ett epileptiskt anfall. Så psykat var det.

Minns att det var grymt viktigt vilken joystick man använde. Min favorit var microswitchade "the bug". Man behövde mikrosekundrespons när man jagades av en fiende och behövde vända sig om, låsa skottriktningen, och sedan fly igen - allt på en enda frame.

KÄÄÄÄÄRLEEEEEEEK! Jag är så glad att Jeff fortfarande gör sin thing.

1
Skriv svar