Underground Church

Medlem
Underground Church

Ikväll ska jag spela Underground Church med de båda pingstförsamlingarna i stan. Det är en grymt kul lek/rollspel.

Handlar om framtiden. Kristendom är förbjudet. Om vi säger att leken har 30 deltagare går det till så här:
Ungefär 25 är kristna, varav en är ängel och en är pastor.
Ungefär 5 är poliser, varav 0-5 kan vara undercover.
Man får en lapp av spelledaren och på den står det vad man är. Sedan sprider man ut sig och leken börjar.

Polisernas jobb är att fånga alla kristna i fängelset, pastorns jobb är att samla alla kristna i församlingen (ett ställe som han själv väljer - det gäller att sprida var stället befinner sig bland de kristna i hemlighet utanför att poliserna får reda på vars församlingen ligger) och ängelns roll är att befria de kristna från fängelset. Om ängeln åker fast är det alltså ganska kört. Spelledaren kan dock se till så att ängelns roll smugglas ut från fängelset i vissa fall.

Man kan som polis välja att vara undercover. Man låtsas vara en kristen och följer med de kristna när de flyr från polisen, gömmer sig osv... man kan knyta bekantskaper bland de kristna och sen i rätt tillfälle (kanske när alla har samlats i församlingen eller om man vet vem pastorn/ängeln är) så kan man röja sin identitet och gripa någon.

Oerhört spännande och kul lek/rollspel. Spelas helst när det är mörkt för ökad stämning bland annat.

#blogg

Medlem
Underground Church

OOOkeeeej, såna lekar lekte aldrig vi, ja på den tiden då man fortfarande lekte.

Men men, det låter juh väldigt safe iaf.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Man kan och ska leka hela livet.

Datorspel är en slags lek. ^^

Medlem

Ja absolut, jag skulle mer än gärna fortfarande villa leka men skulle väl bli utskrattad och mobbad resten av mitt liv.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

1
Skriv svar