Ett litet inlägg från Bornholm

Medlem
Ett litet inlägg från Bornholm

Jag befinner mig på Bornholm, den gröna pärlan i östersjön. Jag är här i jobb, men har hunnit turista en del. Om man besöker Bornholm, vilket jag starkt rekommenderar, så är det naturen man i första hand ska titta på. Bornholm har en väldigt växlande natur med långsträckta sandstränder i söder till dramatiska lodräta klippor i norr. På Bornholm finns oxå fenomenet rundkyrkor och det är precis vad det låter som, runda kyrkor. Bebyggelsen är pittoresk och folket trevligt, det enda smolket i bägaren är att det är relativt dyrt att äta och bo på ön. Sa jag att det ofta är bra väder oxå?

Har du en långweekend eller en vecka semester oplanerad i sommar? Då rekommenderar jag ett besök på Bornholm.

#blogg


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Ett litet inlägg från Bornholm

Jag och en några polare har bott en vecka på Bornholm två år i rad och jag håller med, tokmysigt ställe. Vi hade turen att kunna bo i ett scouthus så det kostade bara 100kr natten för alla oss (skadade inte att en av polarn känner lite folk på Bornholm). Rekommenderar att åka till Gudhjem i norr, finns ett fint slott i nordväst och en chokladbutik både i Ronne (sydväst) och i Nekso (öster) om jag kommer ihåg rätt.

Medlem

100:- natten får räknas som gratis


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar