GameCritics: "Nintendo inget för riktiga gamers"

Robot
GameCritics: "Nintendo inget för riktiga gamers"
Medlem
GameCritics: "Nintendo inget för riktiga gamers"

Vill bara påminna om att inte göra några personliga angrepp i tråden, känns som det kommer bli allt för mycket flame annars


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Hehe.. Då får jag bestämma åt alla så slipper man diskutera :D.

Det är fel. Helt enkelt på grund av att Wii kan vara beroendeframkallande och då lär många slössa bort sina dyrbara dagar framför TV:n. Det kallar jag också för harcoregamers. Så slut på disskutionen!

Medlem
Skrivet av ArtMan:

Hehe.. Då får jag bestämma åt alla så slipper man diskutera :D.

Det är fel. Helt enkelt på grund av att Wii kan vara beroendeframkallande och då lär många slössa bort sina dyrbara dagar framför TV:n. Det kallar jag också för harcoregamers. Så slut på disskutionen!

Så du anser att soffliggare också är hardcore-gamers bara för att dom spenderar hela sitt liv framför TVn? Wii är inget för hardcore-gamers och det är lika bra att alla Wiiners inser det.

Medlem

Provade Wii, vart inte det minsta impad. Kan dock ändras om det kommer några vettiga spel. Platformspel och party spel är inget för mig så än så länge finns inget till Wiin som lockar.
Men att säga att Nintendo inte är för hardcore-gamers är bara fel, alla är och tycker att "hardcore" är olika.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Nintendo har alltid vart kid-spel i mina ögon, och den imagen har dom ju inte direkt bättrat på den senaste tiden. Jag tror inte jag kommer köpa Nintendo nån gång i mitt liv.

Inaktiv

Grejen med nintendos lösningar är att dem är fruktansvärt innovativa och lockar fram en ny sida hos spelande i min mening, men vill man ha lite av båda världar (som jag) så räcker det inte med att ha en nintendo enhet Så jag har min DS som är perfekt för just det ändamålet, men också en PS3 för att få ta del av stortitlarna som är mer än bara gulligull.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Inaktiv

Haha, seriösa spelare.. Får det att låta som ett jobb. Har alla 3, Nintendo överlägset roligast. Ps3 så överskattad så det inte är sant. 360, ligger mittemellan tack vare priset och fortfarande roligare än Ps3..

För er som undrar äger ej jag alla dessa, utan har 3 bröder boende i samma hus, därav mitt uttryck.

Och som sagt, hur definerar man en Hardcore gamer då?

Bara för att Wii inte har dessa blodiga/ultramegasuperpangpangdödittsvinspelen.

Är det inte för Hardcore gamers då? Hardcore gamers är alltså 15-20 som suktar efter blod?

Medlem

Jag tycker faktiskt inte ens man kan jämföra wii med varken ps3 eller 360. Wii är mer för fester och dagar då man känner för lite Mario type of games

Medlem

Håller fullständigt med, Nintendo och Wii suger hårt.

Medlem

Så fort folk börjar prata om "seriösa hardcore gamers" och att vissa spel är för kids så gråter jag och skrattar hysteriskt inombords. Hör ni inte hur otroligt töntigt det låter? Som att säga att handboll är inte för seriösa sportare, bara fotboll duger. Samt att kan man komma med ett sådant påstående så kan man inte räknas till "seriösa" gamers. Seriösa gamers spelar bra spel helt enkelt, sen vad andra råkar tycka spelar ju ingen roll.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av notwist:

Nintendo har alltid vart kid-spel i mina ögon, och den imagen har dom ju inte direkt bättrat på den senaste tiden. Jag tror inte jag kommer köpa Nintendo nån gång i mitt liv.

När började du spela egentligen? På vilket sätt var nes och snes "kiddy"? Orka lyssna på sånt här tjafs, vad vill hardcore gamers ha då? Snygga spel där man skjuter huvudet av folk? ja, det har vi ju inte sett förut

Hardcore gamer kan man vara, även om man sitter och kör pokemon 8 timmar om dagen. Då är man fan hardcore.

Medlem
Skrivet av MulleMeck:

Är det inte för Hardcore gamers då? Hardcore gamers är alltså 15-20 som suktar efter blod?

Nej, hardcore-gamers är sånna som spelar bra spel och inte håller på och veva runt med ett trollspö i hopp om att äggen inte ska bränna fast i stekpannan. Och visst finns de bra spel till Wii, men det är som sagt bara ett och inte mer. Nintendo har även förstört Mario genom att mjölka ur varenda droppe ur honom, han är fan upp i samma nivå som The Sims snart, om han inte redan är det. Jag hoppas verkligen att dom inte förstör Zelda.

Inaktiv

Det är svårt att säga hardcore gamers är såna som spelar bra spel. Så här kan man egentligen uppfatta det:

Lite gamers/Casual gamers: Folk som inte är helt intresserade av spel, eller inte har tid att spela tunga spel. Ofta unga, sportare och vuxna. Här spelas spel som Counterstrike, The sims, WOW (till viss del), Wii.

Medel-gamers: En slags hybrid mellan lite och hardcore. Spelar längre perioder och vågar prova tyngre spel. Här finns ofta Xbox och PS2/3 ägare, och vanliga spel kan vara diverse olika RTS, FPS och spel med starka multiplayerinslag.

Hardcore: Riktigt insatta gamers, spelar mycket, ofta och länge. Återfinns ofta i lite udda genrer tex RPG, Turnbaserat, äventyrsspel. Håller sej främst till PC.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Ptja, det där med att det bara är för kids stämmer iaf inte...

När Medieteknik hade sin branschdag på KTH för ett par dagar sen var det bara chansen att vinna en Wii som fick folk att orka stanna hela vägen.

Vi satt ju en grupp med ett stort gäng 24-32-åringar och fyllde entusiastiskt i tävlingsformuläret.

Medlem

Själv äger jag som konsoll bara en Wii. Denna kompletterar min PC som jag använder för att skjuta huvvet av monster och folk i underbart snygg grafik. Varför skall jag köpa en eller två konsoller till som gör exakt samma sak som min PC fast lite sämre? Känns som pannkaka på pannkaka och bara dumt. För de som inte har PC så är ju kombinationen PS3/XBOX360 och en Wii ultimat.

Känns som artikeln endast är menad att provosera, vilket den lyckats ganska bra med


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Casual/Hardcore är inte relaterat till _vad_ man spelar utan snarare hur mycket eller hur engagerat.

Folk som nöter samma instanser om och om igen i wow är lika hardcore som de som spelar obskyra jap-adventures som ingen har hört talas om, det är bara olika val. Man kan DESSUTOM vara en hardcore-spelare när det gäller en viss genre och samtidigt casual i en annan.

Det är väl så att folk gärna vill definiera grupperna efter vad man själv faller in i och tycker om saken.

Själv kommer jag att ha samtliga lådor stående så småningom för att det är det enda sättet att komma åt att spela alla intressanta titlar.

Inaktiv

Vilken usel artikel, visst får man tycka olika om konsoler etc. men han kunde väl iaf starta med och definera vad som han anser är en "Hardcore" gamer. I detta fall verkar det vara synonymt med att spela "+18 rate" spel med en vuxen story och gillar man Nintendo så är man en liten "fanboy" av spel och i synnerhet, enligt skribenten, den "snälla" typen av spel som Nintendo skapar.

Vem är en hardcore gamer?
- En som spelare MMORPG 24/7?
- En som äger alla olika konsoler + PC och spelar 40Hr/Veckan?
- En som spelar Nintendo Wii på all sin lediga tid?
- En som oavsett tiden man lägger ner enbart spelar CS etc.?

Är det Hardcore att bara spela "Vuxen" spel ur ett gore perspektiv, mycke blod högre åldersgräns, nödvändigtvist inte likställt med en komplex bakgrundshistoria.

Oerhört subjektivt...

Hade onekligen vart intressant att se va skribenten hade som utgångspunkt att vara "Hardcore gamer"...

Är det tiden man lägger ner på spelandet? Är det vilken grafik/form på spelet man gillar? Är det kärleken, oavsett speltid, till allt vad som har med dataspel att göra?:up:


signatur

Here's to alcohol, the cause of—and solution to—all life's problems.

Medlem

Troligen hade han sig själv som utgångspunkt, det brukar vara så

Inaktiv

Jag har alltid ogillat benämingen "gamer" helt & hållet. Varför klacificera något vi alla gillar... Nämligen spel. Må så vara på PC, Xbox 360, PS3, Wii, handhelds etc.

Spel är spel. Jag spelar i stort sett alla spel jag kommer över på alla format jag kan men kalla mig inte gamer. Det är barnet inom mig som faktiskt fastnar för dessa gigantiska RPG. De käcka äventyr, De klassiska beat'em up och det evigt letandet för samma känsla av belåtenhet som man fick första gången man faktiskt hittade ett spel som kunde spelas för evigt.

Vi är människor, vi älskar att spela spel. Låt det stanna där.

Kan tillägga att Metal Slug Anthology till Wii faktiskt är lika kul som arkad.

Medlem
Skrivet av notwist:

Nintendo har alltid vart kid-spel i mina ögon, och den imagen har dom ju inte direkt bättrat på den senaste tiden. Jag tror inte jag kommer köpa Nintendo nån gång i mitt liv.

Manhunt 2?


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av notwist:

Nintendo har alltid vart kid-spel i mina ögon, och den imagen har dom ju inte direkt bättrat på den senaste tiden. Jag tror inte jag kommer köpa Nintendo nån gång i mitt liv.

WORD.


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Inaktiv

jobbit med så inskränkta människor som har fått för sig att wii bara är plattform spel typ,

har ni ens försökt er på call of duty 3, eller flygspelen blazing angels och heatseeker ?

skulle vart kul å kunna se in i framtiden när nästa generation konsoller kommer,
skulle inte fövåna mig om att både microsoft och sony kopierat wii s kontroller,

och oj hoppsan då är det plötsligt jättebra och kul för det är ju på playstation eller xbox.

det är bara att inse, att fanboys är tragiska personer, som inte kan erkänna, eller vågar prova nåt annat för risken kan bli att man tycker nåt annat kan va lika kul som sin kära gud, ps eller xbox.

själv så har man xbox 360, ps2 och Wii, och gillar alla 3.
fast lirar Wii mest just för att man gillar kontrollerna och är så trött på alla krigs spel på xbox.

wii säljer mest och ni gillar det inte, taskigt för er

Medlem

Är så orehört trött på dessa hjärndöda fps och action spel som riktar sig till fjortisar. Jag kommer ihåg när Prince of persia sand om time kom. Då tänkte jag, fan äntligen ett skönt spel med härlig känsla. Sen kom uppföljaren och hade all magi försvunnit.(Ni vet vad jag menar) Tack för det.
Därför är spel som Mario o Zelda så mycket mer givande. Dom riktar sig till alla åldrar.

"hardcore gamers"?

Finns det folk som kallar sig det på riktigt? Varför denna strävan att försöka göra något vuxet och seriöst av något som egentligen bara handlar om roligt och lek? Är inte folk vuxna nog utanför sin tv-spelshobby att de kan slappna av och bara njuta av det roliga?

Att hela tiden föröka sätta en barnspelsstämpel på vissa spel luktar fruktansvärt mycket vill-vara-vuxen-och-måste-hävda-sig-komplex.

ALLA spel är barnspel. Gjorda av vuxna barn för mer eller mindre vuxna barn. Att förneka sin barnslighet är INTE ett tecken på mognad.

Flakmonkey

Äh, en riktig (hardcore)-gamer spelar allt... De tittar på spelen och inte till maskinen som det släpps till eller företaget som gör det... Måste vara trist att inte kunna uppskatta Nintendos spel.

Medlem
Skrivet av BlackBurn:

Jag tycker faktiskt inte ens man kan jämföra wii med varken ps3 eller 360. Wii är mer för fester och dagar då man känner för lite Mario type of games

så sant


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

jupp. måste vara ett väldigt tråkigt liv om man blint låser sig på en konsol.

alla konsoller har nåt kul att ge.

min högsta önskan är att ha ett gäng fanboys i ett rum där dom får spela olika spel, men har inte en aning om vilka konsoller dom spelar på.

och sen se vilka spel dom gillar mest, när inte dom kan veta om dom spelat på sin gud eller ej.

så att inte märket på maskinen går före nöjet att spela.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Äh, en riktig (hardcore)-gamer spelar allt... De tittar på spelen och inte till maskinen som det släpps till eller företaget som gör det... Måste vara trist att inte kunna uppskatta Nintendos spel.

Kan inte mer än hålla med, om man ändå bara hade råd med alla konsoller


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:

Kan inte mer än hålla med, om man ändå bara hade råd med alla konsoller

Det har man ju.

Bra spel måste inte köpas de året de släpps utan kan även njutas av 5-6 år senare.

12
Skriv svar