Flight Simulator X

Medlem
Flight Simulator X

Något som alltid har förtjusat mig när det gäller spel så är det simulatorspel, Och dom mest kända simulatorspelen är Microsoft Flight Simulator.

Jag minns när man installerade FS2001 tog år och dar kändes det som och nu så trodde man att det skulle gå så mycket fortare att installera, men så fel jag hade. 15gig skulle in på hårddisken så det tog sin lilla tid. Efter det så var det dags att sätta på sig pilotmössan och börja tuta-och-köra (trodde jag iaf) Jag väljer vilken bana jag skall börja på.. och Det blir självklart Arlanda och sedan väljer jag en Boeing (varför börja smått?) det första felet jag stöter på är att..
man inte kan få planet att börja åka nånstans jag står mitt på banan och hittar inte handbromsen (om plan nu har en sådan) efter ett tag kom jag på vilken knapp det var, genom att gå igenom alla tangenter på keyboarden.

Okej, Nu hadde man kommit så långt att planet börjat rulla frammåt, dock så fungerade inte att styra planet.. Planet gick åt vänster hela tiden och där fanns det skog. Försökte att dra i joysticken neråt för att få planet att stiga.. Det fungerade inte heller. Slutade med att jag åkte igenom 20 ton skog och insåg att jag borde hitta någon annan simulator.. som The sims kanske.

#blogg

Medlem
Flight Simulator X

Haha så svårt kan det ju ändå inte vara!
Försök att landa på Innsbruck, Österrike under dimma, det är inte så lätt.

Men varför använder du inte roder på marken? Blir mycket enklare då.
Lycka till!


signatur

"I never asked to be squad leader"

Medlem

Fantastisk upplevelse!

Ett hett tips är att köpa spelet och läsa manualen, och sen köra igenom alla deras tutorials. Jag skulle nog våga gå så långt som att påstå att INGEN knäpper MS FlightSim-gänget på fingrarna när det gäller pedagogik. Det är avancerade prylar att flyga Boeing men de leder en i lagom takt ett steg i taget.

Inte som i Lock On där en monoton röst pratar i 15 minuter om hur man avfyrar Mavericks samtidigt som AI kontrollerar reglagen, och sen släpper allt och säger "OK, nu gör du samma sak som vi precis visade!". Eller huuuuur...

Medlem
Skrivet av Elias O:

Haha så svårt kan det ju ändå inte vara!
Försök att landa på Innsbruck, Österrike under dimma, det är inte så lätt.

Äh, använder man sig av ILS så kan man så gott som landa över allt i alla väderförhållanden, även om de kan kännas lite fuskigt ibland Men som FZ.Medlem sa, ta dig lite tid och gå igenom alla tutorials, ja vet att de tar tid men de är faktiskt en väldigt bra träning du får. Och gasreglage brukar ju finnas på nästan alla joysticks, broms har du på skjutknappen. Roderreglage brukar inte alla joysticks ha, men isf kan du använda dig av Numpad 0 och Enter för att använda, dock tror ja du måste stänga av numlock innan, du kan även styra med hjälp av numpad pilarna och 5 så centrerar du allt. Men som sagt, ta lektionerna

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Elias O:

Haha så svårt kan det ju ändå inte vara!
Försök att landa på Innsbruck, Österrike under dimma, det är inte så lätt.

Äh, använder man sig av ILS så kan man så gott som landa över allt i alla väderförhållanden, även om de kan kännas lite fuskigt ibland

Det är sant men det är inte en dans på röda rosor på vägen till ILS i Innsbruck.
Med tanke på bergen runt omkring flygplatsen så är det inte lätt och ATC vectrar än helt fel in till ILS.


signatur

"I never asked to be squad leader"

Medlem
Skrivet av Elias O:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Elias O:

Haha så svårt kan det ju ändå inte vara!
Försök att landa på Innsbruck, Österrike under dimma, det är inte så lätt.

Äh, använder man sig av ILS så kan man så gott som landa över allt i alla väderförhållanden, även om de kan kännas lite fuskigt ibland

Det är sant men det är inte en dans på röda rosor på vägen till ILS i Innsbruck.
Med tanke på bergen runt omkring flygplatsen så är det inte lätt och ATC vectrar än helt fel in till ILS.

Kan hända, är inte så bekant med Innsbruck, ja får helt enkelt ta å testa de nån dag Men brukar de vara allt för svårt att få till en bra inflygning för ILS (vilket brukar hända då ATCn i FSX inte är allt för smart ) så brukar ja gå in helt manuellt, dock kan de ju vara en rejäl utmaning då om man inte ser något pga dimma och annat oväder Nu sitter jag bara och väntar på FS Passengers och Real Environment Xtreme
http://vimeo.com/1212265

Medlem

Det som gjorde det så svårt för mig var att min joystick inte direkt ville fungera så bra.. Men nu har man suttit och lekt lite i FSX och det börjar gå lite bättre.. gjort några tutorials så nu kan man starta och landa.. blir Lite Sigge Mckvack på landningarna dock.

1
Skriv svar