The Elder Scrolls IV: Shivering Isles

Robot
The Elder Scrolls IV: Shivering Isles

Shivering Isles är den första riktiga expansionen till förra årets hyllade rollspel Oblivion. Innan har det släpptes mindre tillägg, som pansar till din häst och ditt egna trollkarlstorn som har kunnat bli dina i utbyte mot en mindre summa guld. Shivering Isles är inte bara dyrare än alla andra tillägg tillsammans, det är också bättre och roligare på ett oroligt sadistiskt sätt.


Medlem
Testat - Elder Scrolls IV: Shivering Isles

spara pengarna till Duke Nukem forever istället

Medlem

Jag tycker det är värt pengarna, en bra exp till ett bra spel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ja, den var faktiskt bra. Skulle vilja ha ett med Nocturnal också ^_^

Medlem

Riktigt bra recension måste jag säga. Säger precis vad man vill höra.

Har själv inte spelat klrat Oblivion än :)...Tar det väldigt lungt! Så blir ingen expansion än på ett tag. Dessutom tycker jag den är för dyr just nu så hade inte blivit köp ändå.

Medlem

Den här har jag varit sugen på rätt länge. Men njaa... jag blev snabbt less på Oblivion. :/

Inaktiv

Miljöerna verkar så sjukt nice... Något som var alldeles för trist i Oblivion. Knappt någon skillnad var man än gick i världen.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

jag tycker det är värt varenda öre. Har lirat expantionen i 10 timmar snart och har nog knappt kommit hälften. Riktigt nice med de olika vapnen som man kan skaffa.

Medlem
Skrivet av eDy:

Miljöerna verkar så sjukt nice... Något som var alldeles för trist i Oblivion. Knappt någon skillnad var man än gick i världen.

Ja, fattar inte vad dom tänkte med. Det var ju detta som var så fantastiskt bra i Morrowind. Världen kändes jättestor pg.a skiftande kulturer, arkitektur, och miljöer, i Oblivion känns det aldrig som att man reser någonstans, ens om man reser från ena sidan till den andra. Men lite bättre blir det ju iaf med mods och iom expansionen


signatur
Medlem

Funderar på att köpa Oblivion till min 360, men hur får man expantion packs till det. Har inte sett att det säljs i butik. Laddar man via Marketplace eller?


signatur

La la la lag!

Inaktiv

Funderar på att köpa detta, men hamnar man långt efter nu med alla dessa expansioner? Vill ju vara med från Scratch så att säga.

Medlem
Skrivet av Puttrich:

Laddar man via Marketplace eller?

Jupp, det gör man.

Medlem
Skrivet av MulleMeck:

Funderar på att köpa detta, men hamnar man långt efter nu med alla dessa expansioner? Vill ju vara med från Scratch så att säga.

Nej fan, det är lugnt

Det finns ju bara 2 expansioner... och sen ett par addons denna är iofs den första riktiga expansionen eftersom Knights Of The Nine var mer lite quest grejer och så.

Men alla är värda att ha imo


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hehe.. tycker det är problemet med Bethesdas spel egentligen, nöjet kommer som en massiv explosion som håller i sig den första tiden men dalar extremt snabbt efter det. Om de arbetade på ännu mer substans till deras fina världar - och de måste lära sig dialog lite bättre - så instämmer jag helt att Fallout 3 kan bli grymt.

Medlem

Tycker precis tvärtom, mot vad alla andra verkar tycka, Shivering Isles är grymt trist jämfört med Cyrodiil.

Cyrodiil kändes "verkligt" , som att det spelade någon roll att man faktiskt hjälpte/stjälpte folk,
det är en värld jag bryr mig om.
Den här nya fantasidimensionen känns bara som en utflippad lekstuga i grälla färger, det kvittar för mig vad som händer folket och varelserna eftersom det känns som en låtsasvärld.

Jag kände att jag bara ville ha alla quests överstökade så att jag kunde återvända till Cyrodiil snabbt som attan, och då har jag ändå redan spenderat dryga 600 timmar där, jämfört med dom 50 som jag plikttroget kämpade mig igenom i Sheogorath flumrike.

Personligen hade jag mycket hellre sett att dom öppnat upp mera av den "riktiga" världen t.ex öppnat gränsen mot Valenwood eller Elsweyr.

DET hade varit riktigt kul.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Personligen hade jag mycket hellre sett att dom öppnat upp mera av den "riktiga" världen t.ex öppnat gränsen mot Valenwood eller Elsweyr.

DET hade varit riktigt kul.

Kan jag iofs hålla med om..vore roligt om expansionerna i fortsättningen var att dom öppnade upp närliggande länder


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Måste man klara vanliga kampanjen innan man kan komma till Shivering Isles?

Inaktiv

Kom ihåg att patcha Shivering Isles direkt, annars kan tydligen era Savegames förstöras eller något :S

Mahone: Nej.

Inaktiv

Detta bör alla ni som skaffat Shivering Isles veta, det finns en bugg som gör att era saves kan försvinna och detta innebär inte bara pc-versionen, även för er som lirar det på konsol. Bethsoft har ännu inte släppt en patch för att åtgärda detta så kopiera era saves i god tid. I de flesta fall har denna bugg visat sig när man spelat i mer än 100 timmar, konstigt nog.

Medlem

Saves försvinner inte däremot blir de korrumperade av att lösa föremål får felaktiga värden.
Svagt att släppa en expansion som förstör spelet.

Se nedan för tips och hjälp.

http://www.uesp.net/wiki/Shivering:Reference_Bug


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av 7even:

Detta bör alla ni som skaffat Shivering Isles veta, det finns en bugg som gör att era saves kan försvinna och detta innebär inte bara pc-versionen, även för er som lirar det på konsol. Bethsoft har ännu inte släppt en patch för att åtgärda detta så kopiera era saves i god tid. I de flesta fall har denna bugg visat sig när man spelat i mer än 100 timmar, konstigt nog.

Som Ravenknight nämnde här ovan så bör man läsa den sidan, där ser man dels ett gäng fixar samt att det finns en patch, som har funnits ute närmare en vecka, dock endast en beta-patch, så det kan finnas risker med den förstås.

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av eDy:

Miljöerna verkar så sjukt nice... Något som var alldeles för trist i Oblivion. Knappt någon skillnad var man än gick i världen.

Ja, fattar inte vad dom tänkte med. Det var ju detta som var så fantastiskt bra i Morrowind. Världen kändes jättestor pg.a skiftande kulturer, arkitektur, och miljöer, i Oblivion känns det aldrig som att man reser någonstans, ens om man reser från ena sidan till den andra. Men lite bättre blir det ju iaf med mods och iom expansionen

Distant view i Oblivion får världen att upplevas liten. Gör som jag, slå av distant view, då känns världen precis lika stor som i Morrowind.
Är du skeptisk till detta så testa ett par timmar.
Dessutom ökar FPS med 10 eller 15, åtminstone för mig med ett gammalt x800 kort.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Bra spel helt klart. Jag har personligen spenderat en bra tid nu med att trycka in diverse mods i "vanliga" oblivion för att få lite nytt liv i spelet. Inte många av dessa mods fungerar nog i Shivering Isles men det återstår ju att se

Här är lite screens för den som är intresserad.
http://www.gurkoz.com/stuff/oblivion/


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Hm.. fina bilder. En massa närbilder av stenmurar. Inte ett monster så långt man kan se.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Gillar effekten med fjärilarna... 8)

Inaktiv

Tycker man ser gott om monster på bilderna.

Medlem

Mitt problem med Oblivion är att världen känns stendöd. Det känns så ödsligt på något sätt, även inne i städerna. Jag slutade spela det efter att jag klarat det med min första karaktär och har aldrig startat igång det igen...

Inaktiv

jag håller helt med dig..det känns verkligen lite ödsligt på något sätt.

Medlem
Skrivet av Swedenrock:

spara pengarna till Duke Nukem forever istället

Haha här sitter jag och nostalgiläser och ser din kommentar. Kan du fortfarande stå för den?

Medlem
Skrivet av Havocado:
Skrivet av Swedenrock:

spara pengarna till Duke Nukem forever istället

Haha här sitter jag och nostalgiläser och ser din kommentar. Kan du fortfarande stå för den?

Hoppas det var med ironi jag skrev

1
Skriv svar