Attack on Pearl Harbor

Robot
Attack on Pearl Harbor

Flygspel är något som man inte ser ofta nu för tiden. Kanske för att det är en ganska svår genre att utveckla spel för. Antingen får det bli en hardcore-simulator för hängivna flygentusiaster eller så blir det en softare arkadvariant för vardagsspelaren. Attack on Pearl Harbor är det senare.


Medlem
Attack on Pearl Harbor i testbänken

Förväntade mig inget annat.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Men hur svårt ska det vara att göra ett vettigt arkadflyg för de tillfällen man inte orkar med IL-2 eller dylikt. De tar det i princip alltid för långt när det ska bli arkad så man inte har någon kontroll alls över planen utan de flyger som "bilar". Det enda bra "arkad" flyg som jag spelat är nog de i Battlefield 1942, där man faktiskt hadde hyffsat "realistiska" kontroller även om själva flygningen var högst arkadig, men man hadde iallafall full kontroll över roder osv.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

kan inte annat än hålla med wardancer, bf42 är lätt det bästa arkadflyg jag lirat, och IL-2 den bästa flygsimulatorn

Medlem
Medlem

Håller mig till Secret Weapons Over Normandy, kanske inte världens mest populära arkad flyg spel, men jag gillade det starkt

Medlem

dra en test på heatseeker gräääbs, riktigt skoj och mkt spelglädje!

1
Skriv svar