Football Manager Live tillkännagivet

Robot
Inaktiv
Football Manager Live tillkännagivet

Låter som ett kul spel, bara det inte blir för "barnsligt", att man får 1000 inbjudningar från lag som "Bajskottarnas BK" o.s.v. eller flera tusen lag som heter Barcelona BF, Barcelona BK, -"- IF o.s.v.

Sen att matcherna är i real tid känns ju lite små drygt :/ Tycker tiden på matcherna i football manager är perfekt. Att sitta o glo på gubbar i 2D i 90 min kan ju bli lite drygt, hur mkt du än kan påverka. För i sanningens namn gör väl tränarna inte så jääättemkt under 90 min i fotboll? Förutom byten o skrika lite framåt o bakåt?=)

Flakmonkey
Skrivet av Spuutniik:

Låter som ett kul spel, bara det inte blir för "barnsligt", att man får 1000 inbjudningar från lag som "Bajskottarnas BK" o.s.v. eller flera tusen lag som heter Barcelona BF, Barcelona BK, -"- IF o.s.v.

Sen att matcherna är i real tid känns ju lite små drygt :/ Tycker tiden på matcherna i football manager är perfekt. Att sitta o glo på gubbar i 2D i 90 min kan ju bli lite drygt, hur mkt du än kan påverka. För i sanningens namn gör väl tränarna inte så jääättemkt under 90 min i fotboll? Förutom byten o skrika lite framåt o bakåt?=)

Kanske är det här med "real-tiden" något man kan ställa in när man skapar en liga? Om jag tex bara vill lira mot mina polare så skapar jag en liga där jag bestämmer att en match ska pågå i 10 minuter eller vad man nu vill sätta... skulle vara det bästa imo, för en riktigt seriös liga skulle man ju nästan vilja ha 90-minuters matcher

Inaktiv

Hmm, du har en poäng där men annars känns de ju lite drygt att man måste spendera nästan en hel kväll för en match;p och sen behöva avvara 1½ timma typ 2-3 ggr i veckan som de är i en riktigt serie? Ne, som sagt, välja tid borde vara det bästa

Medlem

Säkert så som nosnos säger, men jag tror inte 90 minuters matcher är ett lyckat koncept. Det är ju det man kommer bli tvingad till då jag antar att du inte får några pengar eller liknande för småligor då man då skulle kunna skapa ligor enbart för att mjölka pengar åt ett lag visst lag.

Inaktiv

Skulle tro att det är mest rykten och snack, varför ändra tiden när dom vet att det funkat kalas i FM 07, tror det blir precis som FM 07 är, En kombination av Managerzone och FM 07 skulle jag gissa på att de komemr blir, och det mina vänner, är nått vi bör se fram emot.

Medlem

Om det är realtid så lär de ju bli jävligt tidskrävande, men de är ju en kul idé och jag hoppas att dom inte kommer ta en månadsavgift för de.

Inaktiv

Låter riktigt trevligt, men hoppas det blir som Nosnos sa.

Medlem

Om man tittar på bilderna på http://tinyurl.com/392u3t så ser man på match bilden en knapp som heter "match speed" vilket betyder att du kan bestämma farten på matchen, vilket betyder att man inte behöver sitta där i 90 minuter.


signatur

*Io Sono Interista*

1
Skriv svar