Sitter och funderar

Medlem
Sitter och funderar

Något som aldrig är kul är när man får känslan att man måste installera om datorn.. Och justnu sitter jag här och tänker på att det borde vara en bra idé.

Men då sitter man och tänker på om man skall installera Xp eller vista, Min dator är inte det nyaste, och Ram-minnet ligger på 1.5gb som är tillräckligt för dom spelbehov jag har justnu iaf. Så det första som man tänker på är att Xp borde vara självklaraste att ha. Men finns det något som gör datorn bättre med att köra Vista? Eller kommer den bli trög som sirap?.

Får ta och tänka lite mer på det där.. Ominstallation är något som behöves iaf och då kommer dock allting på datorn och försvinna (kör allting på C) Men det är nog lika bra det. Har inget direkt viktigt på datorn eller något som man inte kan få tag på igen. Snart skall man Lana igen, känns kul så då är det nog ännu viktigare att datorn känns frisk till det.

Det är aldrig kul att ominstallera sin egen dator.

#blogg

Medlem
Sitter och funderar

Sitter själv i samma tankar, har haft denna XP installation i över ett år och jag tror det är dags att formatera om, den har nog bara blivit lite slöare och stött på någon mer bugg än vanligt. Fast jag tog mig i kragen när jag installerade förra gången så att jag har en C partition med endast Windows och program. Så jag förlorar ingen viktig data alls, har länkat om Mina Dokument mappen till en annan partition också.

Det är absolut värt att köra med en systempartition. Rekommenderar att du kör så om du nu ska formatera.

Medlem
Medlem

Mjo det lär nog bli Xp som jag tar och installerar på datorn, men hur stor skall man göra C Partitionen? har 300gb hårdisk på denna burk. Tänker att 10gb borde räcka kanske även mindre?

Medlem

xp tom, vista ska du bara ha om du har en splitterny maskin... om ens då...

Medlem

Tack bror då har jag valt rätt :>

1
Skriv svar