Surt sade stofilen om trådlöst

Medlem
Surt sade stofilen om trådlöst

Jag skulle bli jätteglad om någon kunde reda ut exakt hur man bör handhava sina trådlösa kontroller till PS3. Jag har av gammal hävd försökt undvika trådlöst i största möjliga mån därför att allt som inte sitter fast har en tendens att försvinna i mitt kaos.

En ytterligare anledning uppenbarade sig när Wii äntligen tvingade på mig trådlöst, nämligen synkningshelvetet. Det var en halv doktorsavhandling bara att luska ut hur man skulle koppla in de kontroller man ville, åtminstone om man ville flytta dem mellan olika konsoler.

På Playstation 3-fronten har jag inte kommit så långt. Jag har två kontroller, och ingen av dem följer några logiska lagar. Ibland händer det att de funkar utmärkt och t.o.m. kan starta konsolen av egen kraft, men oftast är det ett antal minuters pill varje gång jag skall spela något. De sitter bara där och blinkar oavsett hur många gånger jag trycker på PS-knappen. Ansluta kabeln funkar oftast, men så fort man rycker ur den igen återgår de till att blinka. Om man inte rebootar ett par gånger och har tur, då blir de beskedliga ibland.

Men ibland hjälper inte ens kabelanslutning. Lät Ratchet stå på i bakgrunden medan jag surfade runt lite, och när jag skulle fortsätta nu hade kontrollerna gått och lagt sig. Hjälpte inte att trycka på knappar, hjälpte inte att sätta i kablar. Till slut fick jag lov att starta om konsolen och slänga bort tio minuters spelande (tacka gudarna för autosave!) och nu får jag dem åtminstone att funka så länge kabeln är i.

Men det måste väl finnas någon reson i hur detta faktiskt fungerar? Det känns som att jag missat något uppenbart moment, för så här krångligt kan det väl inte vara för alla PS3-ägare ute i vida världen? I så fall skulle undertecknad vara väldigt tacksam om ni upplyste en efterbliven bloggare om hur man går tillväga.

#blogg

Inaktiv
Surt sade stofilen om trådlöst

Det fiffiga med sladdade saker är ju att ju att man alltid kan följa ena änden och hitta kontrollen i andra änden. Till skillnad från trådlösa som man kan hitta bakom soffan, inne på toa eller enstaka gånger i kylskåpet. Tankspridd? Javisst!

Tur att wii har senilsnören på sina kontroller!


signatur

Om kärleken till tvspel och allt som hör till: http://xboxflickan.se

Inaktiv

Får nog meddela det som verkar vara fallet. Något tomtigt är på gång med din PS3. Kanske med konsolen, kanske med kontrollerna. Förhoppningsvis inget alls.

Själv har jag bara haft pill med min egna PS3a när den första Guitar Hero gitarren skullle connectas.

Hoppas det löser sig.

Medlem

Vi har problem med sånt i spelrummet ibland, men det beror ju på att vi har 2-3 konsoler i samma rum.... har man inte det så ska det inte vara sådär - men din granne kanske har en PS3:a som står i samma hörn?

1
Skriv svar