Inaktiv
73%

Såg ytterligare en dålig film igår, denna gång The Signal som kom förra året och som, om jag inte är helt ute och cyklar, är en filmatisering av en Stephen King bok.
Nu vet jag också att Stephen´s böcker sällan blir bra filmer, men den lät intressant på baksidan och jag köpte den för ett tillgodokvitto så det var ingen större förlust så sett.
Men efter att ha sett den började jag tänka för mig själv att jag har sett väldigt många dåliga filmer på sistone.
Så jag räknade på det lite.
Av de 15 senaste filmerna jag har köpt rankar jag 11 som så dåliga att jag aldrig vill se dom igen. Detta ger ett dålighetsindex (riktigt ord tydligen enligt rättstavningsprogrammet) på 73%. Plus att av de fyra bra filmerna så hade jag redan sett två stycken och köpte dom för att jag visste att de var bra.

73%. Alltså vad fan, ska man inte våga köpa osedda filmer längre eller?
Vad är det egentligen som sker i Drömfabriken?
Uwe Boll invasion?
Har man sparkat alla manusförfattare för att utföra det där experimentet där man låter apor försöka skriva Shakespeare?

Det känns som att oskuldens tid, då man köpte mer eller mindre billiga filmer för att det som stod på baksidan verkade bra, är förbi.

Tråkigt, tråkigt.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
73%

73% är ju djävulens betyg! Det är den siffra speltidningar sätter på ett spel de inte vet vad de ska göra med - lågt nog för att spelarna ska fatta att det är skit, men högt nog för att spelutgivarna ska bli nöjda.

Inaktiv

Haha, det stämmer nog ganska bra.
Tycker många spel där recensionen överlag är negativ ändå får en 7:a


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar