Little Big Planet, resultatet efter 26 timmar!

Medlem
Little Big Planet, resultatet efter 26 timmar!

Så var jag äntligen klar efter att ha arbetat c:a 25-26 timmar på min stroy-drivna bana i Little Big Planet.

Banan utseplar sig i vad som skall likna en skum frys med skumma karaktärer. Den är fartfylld, utmanande, fylld med så kallade "secrets" och är dessutom co-op vänlig. Namnet på banan är "Ice world madness!".

Jag har satsat mycket på att skapa variation och utmaning på de tre våningar som man får gå igenom som sackperson. Olika hinder, farliga material och zombie-frukter (jag blandade uhop frys med kyl, ja.) är vad som finns att hitta och alla är lika dödliga!

Jag fick kritik för att ha för lite stickers i miljön, någonting jag anpassat mig efter och således lagt in lite emr dekoration med mål att banan inte skall kännas repetitiv.

I banan så använde jag c:a 90% av den tillåtna mängden material och den blev således hela 10 minuter lång! Jag har försökt att dölja detta genom att sätta in olika karaktärer som driver "storyn" så att man vill spela vidare. Jag hoppas att mitt försöl var lyckat.

För att inte göra banan för linjär så har jag lagt in olika alternativa och valfria banor att gå om man känner för att skaffa sig lite extra poäng eller bara spela lite mer. De skall skapa variation helt enkelt.

Nog pratat, banan är "buggtestad" och klar att publicerad, en walkthrough (utan att visa alla "secrets") finns att se på min Youtube-profil!
Följ länken om det låter intressant. Hoppas att ni gillar det ni ser!

//Kebbe

http://www.youtube.com/watch?v=HQfNvLOimkM

#blogg

Medlem
Little Big Planet, resultatet efter 26 timmar!

Detta spelet ser fantastiskt ut, nästan värt att skaffa en ps3a ensamt bara för detta spelet.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Detta spelet ser fantastiskt ut, nästan värt att skaffa en ps3a ensamt bara för detta spelet.

Inte bara ser, det är fantastiskt.

Medlem

Du får ge mig en ps3a så jag kan skaffa min egna åsikt.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Du får ge mig en ps3a så jag kan skaffa min egna åsikt.

Nah, jag sparar nog de pengarna.

1
Skriv svar