I spenderardjävulens ångestfyllda grepp.

Medlem
I spenderardjävulens ångestfyllda grepp.

Jaha, nu var det alltså dags igen. Den suveränt sluge, mycket onda och totalt infernaliskt allsmäktige spenderardjävulen har ännu en gång tagit mitt liv, hjärna (och redan hårt ansatta plånbok) i sitt klofingrade grepp. Han har i mig inmundigat att mitt gamla 8800gts 320meg är totalt föråldrat och fortsättningsvis enbart duger till att spela spindelharpan med, därför måste så ett nytt grafikkort införskaffas och det med den brådaste av fart.

Efter timslånga studier i ämnet på internet har i min magsäck ett litet frö av beslutsångest växt till en kolossal syrapumpande törnbuske, som sakta men säker förtär mitt tarmsystem,relationen till sambon och min allmänna levnadsstandard. Vilket grafikkort av dessa tre skall jag satsa på!?!
Möjligen ett Geforce 9800 GX2 ??
eller ett Radeon 4870 ??
eller vad sägs om ett geforce GTX260 ?? (Det nya med 216 SP).

Hade tänkt mig en övre spenderargräns på kring 3000 deniros. Kortet ska ingå religiöst samfund med min Phenom 9950@4*3ghz på ett moderkort med AMD 790x chippet samt 4gig pc2-8500 ram (ifall nu någon undrar).
Förslag mottages med den största av tacksamhet.

Någonstans inom mig säger en röst att ett 4870 är det bästa alternativet, mest för att man kan köra crossfire senare om man så känner. Dock har jag läst om en hel del som har problem just med dessa kort (iofs Sapphires modell för det mesta). Fortsatt ångesttillstånd råder.
(Spenderardjävulen erhåller förövrigt 1/10 teknikhjärnor av mig)

#blogg

Medlem
I spenderardjävulens ångestfyllda grepp.

Köp två HD4850 istället, två kort är ju enormt mycket häftigare än ett.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jo det är ju allt en tanke också. Blir ju kring 3000:- för två 4850 i CF. Men är det inte bättre att satsa på ett 9800gx2 då?

Men iofs ifall man köper ett 4870 (som ofta presterar i närheten av två 4850) så har man ju alltid möjlighet att köpa ännu ett 4870 den dagen man nu skulle känna för det. Alltså fan vad svårt, det är ju såhär jag har suttit och stött och blött argumenten mot varandra i flera dagar nu. Önskar det fanns ett mer självklart svar!

Medlem

Köp dig 2st 9800GX2 så får du på ett smidigt sätt 4 grafikkort i datorn. Resultatet blir average 50fps i Crysis när du kör med 1920x1200 och alla inställningar på very high.

Med 3'000kr så får du dock inte ens ett 9800GX2. Tyvärr.

Medlem

Nu har jag beställt ett HD4870 512meg. Lär ju iallafall byta upp mig nått pinnhål från min gamla trotjänare 8800gts 320meg iallafall. Blir jag inte nöjd får jag väl i värsta fall skrammla ihop till ännu ett 4870 och köra crossfire.

1
Skriv svar