Operation Flashpoint 2 klart 2008

Robot
Medlem
Operation Flashpoint 2 klart 2008

Yummy!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Om bilden från nyheten är ingame så har jag redan börjat längta

Flakmonkey
Skrivet av BlackBurn:

Om bilden från nyheten är ingame så har jag redan börjat längta

Det är den enligt codemasters iaf... använder ju samma motor som vi sett i #Colin McRae: Dirt, så lär kunna bli hyggligt fint

Skrivet av Nosnos:

Det är den enligt codemasters iaf... använder ju samma motor som vi sett i #Colin McRae: Dirt, så lär kunna bli hyggligt fint

"in engine" men troligtvis inte "ingame". Lite för mycket Deapth Of Field för att det skall vara spelbart...

Medlem

STABILT! Dags att börja längta...igen


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Ja med tanke på bilderna jag sett innan trodde jag först inte bilden var in-game, men om så är fallet så kanske det kan bli bra ändå. Hoppas det då OF var grymt roligt.

Inaktiv

Hoppas det släpps till Ps3 med stöd för mus och tangentbord.

Medlem

Yeees, give me give me give me!

Inaktiv

Spelet blir nog fint men tycker armed assault och detta ska byta titlar så att det blir så som det egentligen skulle vara.

:x ..måste ha somnat någonstans, jag trodde ArmA var OFPII ? :$


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

ArmA är gjort av de som gjorde OPF1, så tekniskt sett är det kanske OPFII. Men Codemasters äger rättigheterna till namnet Operation Flashpoint och gör ett eget spel med just namnet Operation Flashpoint II


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

det trodde jag också? har för mig att det var nått om att bohemia inte fick använda operation flashpoint som titel längre som dom bytte till armed assault

Edit: haha never mind tack wardancer

Medlem

Jag hoppas ni inser att det INTE är Bohemia som ligger bakom detta (skaparna av OFP och nu senast ArmA) pga att Codemasters sniket nog inte ville lämna ifrån sig namnet Operation Flashpoint till de rättmätiga ägarna. Därför ArmA heter just ArmA och inte OFP nånting. Codemasters kan dra nåt gammalt över sig, grafiken i bilderna spelar liten roll då de knappast lär komma nära originalet i spelglädje.

(edit: bah, ni postar för snabbt )

Ozo
Medlem
Skrivet av Wardancer:

ArmA är gjort av de som gjorde OPF1, så tekniskt sett är det kanske OPFII. Men Codemasters äger rättigheterna till namnet Operation Flashpoint och gör ett eget spel med just namnet Operation Flashpoint II

Är glad för det, ArmA blev ju en flopp enligt mig =/

Så nu har jag "the real deal" att se fram emot

Skrivet av Wardancer:

ArmA är gjort av de som gjorde OPF1, så tekniskt sett är det kanske OPFII. Men Codemasters äger rättigheterna till namnet Operation Flashpoint och gör ett eget spel med just namnet Operation Flashpoint II

Ok... phew!.. trodde jag var helt ute och cyklade! tack för infon!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Detta kommer att äga ArmA med hästlängder, ArmA var ju som OFP, bra förut, men skit idag


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av Ozo:

Är glad för det, ArmA blev ju en flopp enligt mig =/

Så nu har jag "the real deal" att se fram emot

Skämtar du med mig eller? Bara för att det har namnet Operation Flashpoint så är det inte "the real deal", snarare tvärtom i detta fallet.

Föreslår att du ger ArmA en chans, OFP: CWC var inte heller så jättehett direkt när det släpptes, det tog många patchar och två expansioner (och en massa feta moddar) innan det blev ett riktigt bra spel. ArmA är dock mycket bättre direkt vid släpp än vad OFP någonsin var.

Medlem

ArmA är rätt roligt tycker jag, men jag har inte orkat lira igenom det ännu

OFP2 kan bli kul, speciellt om det ser ut sådär ingame!

Goda nyheter! Jag trodde nästan att de lagt ned spelet.

Medlem

"major console formats" dvs, det blir med största sannolikhet likar realistiskt som R6:Vegas.

Jag är skeptisk och avvaktar kritiskt.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Okej... lycka till att göra ett Operation Flashpoint utan Bohemia. :/

Låt Bohemia utveckla själva kärnan i spelet medan någon annan utvecklare utvecklar grafikmotorn. Det vore något!

Medlem

Efter ha kollat screenshoten så ser jag att mina farhågor kan vara besannade, soldaterna är utrustade med SCAR-L, den bössan är öht inte bestämd att bli jänkarnas nästa bössa.

Så codies kör på "den här bössan är coolast och mest future så vi låter den bli standard i spelet" (Se GRAW).
Snart får vi säkert se codies take på ngn sorts nätverksbaserat system där varje soldat har full koll med IFF och exakt lokalisering av fientliga enheter samt egen radio med priokanal med högsta generalen som skickar uppdateringar var 10:e sekund eller när man kommit förbi en checkpoint.

Som sagt, avvaktar kritiskt.

(notera att detta bara är mina farhågor, men jag har sett för många spel i den här genren bli totalt slaktade av konsolism så inget flameande tack.
Hittills har jag haft mer rätt än fel, soldatsimar ska vara soldatsimar, dvs simulatorer, inte röjskutaspel, det finns andra såna spel som småkidsen kan lol:a med)


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Det här spelet är som sagt bara Operation Flashpoint till namnet. Skulle inte förvåna mig om det blev nån pinsam Medal of Honor-historia av det hela. Pinsamt av Codemasters att sitta på namnet och tjura när de inte har viljan, och säkert inte heller kompetensen att utveckla ett detaljerat och realistiskt storskaligt soldatsim.

Nä, ge ArmA ett tag att patchas och få ihop en bra mod-bas, som sagt, OFP var precis lika illa om inte värre när det släpptes.
Och skall ni vänta på ett nextgen soldatsim så vänta på Bohemias "Game 2".

Medlem
Skrivet av Mysli:

ArmA är rätt roligt tycker jag, men jag har inte orkat lira igenom det ännu

OFP2 kan bli kul, speciellt om det ser ut sådär ingame!

Kampanjen och de medföljande singleplay-uppdragen är trista, det riktigt roliga ligger i user missions och alla moddar som är på väg. Testa Evolution tex, ett dynamiskt coop-uppdrag som täcker hela ön med en fiende som luftlandsätter förstärkning över städer som är under anfall osv. Gillar man inte att spela coop så är det även ett dynamiskt SP-uppdrag i stor skala på väg.

Lyckas inte få de långa forumlänkarna att funka så ni får köra copy/paste.

Evolution:
http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard....

Dynamiska SP-uppdraget:
http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard....

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=QGuUbWspc7c

LOVE, BIG LOVE

Visar ARMA i all sin glans.

btw. de som klagar på grafiken i ArmA...tänk om, se denna video och tappa hakan.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Skrivet av Darkseed:

Codemasters sniket nog inte ville lämna ifrån sig namnet Operation Flashpoint till de rättmätiga ägarna

Roflol!

Inaktiv

ser förbannat snyggt ut.


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Skrivet av redmac:

btw. de som klagar på grafiken i ArmA...tänk om, se denna video och tappa hakan.

Hakan sitter kvar, en skakig handkamera och snabba klipp gör inte spelet snygare;)

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Roflol!

Var god utveckla dina prepubertala roflolanden en aning eller låt bli att posta alls i framtiden.

123
Skriv svar