Kafe De Luxe

Inaktiv
Kafe De Luxe

Så heter Växjös hak för alternativa människor. Jag har aldrig varit där innan, dock så är det the place to be ifall man vill lyssna på livemusik i Växjö. Plus att jag har hört gott från de av mina vänner som har varit där.
Inte för att det var något känt band som lirade plus att det inte var länge de höll på, men igår skulle det iallafall ske. Första besöket.

Två ord: Aldrig mer.

Det första som slog mig, efter att ha betalt inträde på 100 pix, var hur sjukt liten bottenvåningen var, dansgolvet var minimalt och efter ett tag var det trångt så in i helvete därnere. På ovanvåningen fanns det större utrymme, samt bord och stolar och även några soffor man kunde sitta i (det enda på stället som får pluspoäng).
Folket representerade väl ungefär ett årsmöte hos Ung och Inte Så Ung Vänster, vilket ju inte direkt gör att man får den där känslan av att passa in. Det vore också väldigt intressant att få veta hur många som gick på droger.
En gång för inte så länge sen hade jag en ganska lång diskussion med en kompis, som är lite insatt, om droger. Vi kollade bland annat på några filmer där han förklarade att "så där dansar man fan inte om man inte går på E eller nån annan sån skit".
Det fanns ett antal människor som dansade "drogigt", vilket bara gjorde mig illa till mods. Faktum är att hela bottenvåningen gav intrycket knarkarkvart när man stod och kollade ut över (det väldigt lilla) rummet, inredningsmässigt. Till och med garderobskillen såg lite skönt mysko ut sådär.

Bandet då. Högt är verkligen inte lika med bra, att det ska vara så himla svårt att fatta.
Jag skojar inte när jag säger att det var det överlägset värsta jag varit med om ljudmässigt, tinnitusvarningen låg som en tjock dimma över dansgolvet. Och när man gick upp på övervåningen för att slippa skränandet så märker man att ljudisoleringen mellan våningarna var under all jävla kritik.
Det gick inte ens att höra musiken på andravåningen pga den kakofoni som spelades på undervåningen.

Bägaren rann över när en ung tjej med palestinasjal, såklart, (man hade kunnat tro att det var ett krav för att komma in) nästan skrek åt mig:
"Kan du flytta dig! Du står inte direkt så jävla bra till!"
när jag förvisso stod mitt trappan och pratade med en kompis, men iallafall.
Jag menar, är det svårt att klämma fram ett "Ursäkta" som en vanlig människa? Kommunistjävel...
Vänder mig om från henne, tar ett djupt andetag och vrålar tillbaka:
"Men det är fritt land eller hur!?" såhär i efterhand borde jag självklart lagt till orden "jävla sliddjur" som ju annars var ett genomgående tema på förfesten.
Det bubblar i mig. Hon är tjej, jag vet, men hade hon fällt EN liten spydig kommentar där så vet jag inte vad jag hade gjort, förmodligen "hjälpt" henne ner för trappan. Hade det varit en kille är jag ganska säker på att det redan där hade slutat i slagsmål.

Hon går vidare. Yeah, you better run. tänker jag för mig själv.

De Luxe var verkligen inget för mig, och inte för någon annan heller om man inte knarkar, sympatiserar med Kina eller dyrkar palestinasjalar, nätbrynjor och baskrar skulle jag vilja påstå.

Som avslutning på natten tror jag att nåt nöt kallade mig för jävla rövhål vid busshållplatsen. Detta "tror" räddade honom ifrån en blåtira, jag kände verkligen att ett slagsmål iallafall delvis hade räddat kvällen.

Bränn ner skiten och bygg en dansbana för pensionärer istället eller vad fan som helst, inget kan iallafall vara sämre än Kafe De Luxe.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
Kafe De Luxe

Vill du uppleva något värre så är det ju bara att bege sig till Sjökanten i Lysekil.
Där får man lyssna på Basshunter och dylik "musik", och på stället finns lika många tjocka medelålders tanter som skrikiga, dryga fjortisar.

Inaktiv

Sweet ställe, ska vi joina och förinta dom ihop?


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

Typ.
Det finns hela två krogar som jag känner till här.
Den andra heter Midgård, är en whiskey-pub och har typ 24-årsgräns

1
Skriv svar