Sony ser över prissättningen av Playstation 3

Robot
Sony ser över prissättningen av Playstation 3
Medlem
Sony ser över prissättningen av Playstation 3

Ohh då kanske man får råd med en inom en snar framtid, good call Sony!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Yesss... Lower the price. You know you want to... xD

Hoppas att priset går ner hyffsat fort, för då blir det ännu lättare för mig att köpa en denna höst.

Medlem

Tio spänn på att de höjer priset.


signatur
Medlem
Skrivet av Gabor:

Tio spänn på att de höjer priset.

lamo, dagens. du har inte mycket till över för sony hör jag

jag är bara glad, då kan jag sälja fler ps3: or samt kanske kan köpa en själv så jag kan få njuta av Killzone 2, Resident Evil 5 samt Metal Gear mumma


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Hehe då kanske man har råd med en till..

Medlem
Skrivet av Th3fUrY:

Hehe då kanske man har råd med en till..

eller tre stycken som denna kille

http://www.youtube.com/watch?v=uh1jB4hVJRg

:heart: grymt kul


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Gabor:

Tio spänn på att de höjer priset.

lamo, dagens. du har inte mycket till över för sony hör jag

jag är bara glad, då kan jag sälja fler ps3: or samt kanske kan köpa en själv så jag kan få njuta av Killzone 2, Resident Evil 5 samt Metal Gear mumma

Varför blir du glad om du säljer flera? Äger du spel butiken du jobbar i? Annars har det väl ingen betydelse om du säljer 200 miljon wiis och 5 st ps3or? Om du inte är en fanboy såklart?

Men jag är glad att dom ser över priset och har KANSKE börjat förstå att om de fortsätter i samma spår så kommer de gå åt helvete. Nu kan jag faktiskt överväga att köpa en.

Inaktiv

NNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJJ! Då har man ju betalat för mycket! Höj inte priserna ännu

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Gabor:

Tio spänn på att de höjer priset.

lamo, dagens. du har inte mycket till över för sony hör jag

jag är bara glad, då kan jag sälja fler ps3: or samt kanske kan köpa en själv så jag kan få njuta av Killzone 2, Resident Evil 5 samt Metal Gear mumma

Varför blir du glad om du säljer flera? Äger du spel butiken du jobbar i? Annars har det väl ingen betydelse om du säljer 200 miljon wiis och 5 st ps3or? Om du inte är en fanboy såklart?

Men jag är glad att dom ser över priset och har KANSKE börjat förstå att om de fortsätter i samma spår så kommer de gå åt helvete. Nu kan jag faktiskt överväga att köpa en.

nej jag äger inte butiken och nej jag är ingen fan boy. Dock så är det bra att fler får möjlighet att skaffa en.

Sen så är det klart att det är bra för butiken så de inte ligger och kostar pengar.

btw, vad tycktes om filmen, klockren film, "I have 3, PS3's":P


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

"i have 3 PS3´s" är otroligt bra. Speciellt när han snackar om kakorna.

Medlem

^-- "and one in my bathroom, why? because i got three ps3!" haha skön kille.

Inaktiv

Jäkligt seg film om "three PS3s". Hur som e en sänkning av priset bara att se fram emot. Står lite och väger mellan en Xbox eller en PS3a (eller möjligen en DS) i sommar. Får la se vad som händer men en säkning av PS3ans pris gör inte valet lättare.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av Gabor:

Tio spänn på att de höjer priset.

Hur vill du ge mig pengarna då?
1. Via PayPal
2. Internetbank
3. Skicka med brev
För din tia så ska jag köpa en tialott och vinna jäääätte mycket pengar.

En sänkning vore inte helt fel, de skulle ju garanterat öka försäljningen med några procent. Har vi tur så kanske priset sjunker med en tusenlapp, men de skulle väl bero på hur generös Sony har lust att vara.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Gabor:

Tio spänn på att de höjer priset.

Hur vill du ge mig pengarna då?
1. Via PayPal
2. Internetbank
3. Skicka med brev
För din tia så ska jag köpa en tialott och vinna jäääätte mycket pengar.

En sänkning vore inte helt fel, de skulle ju garanterat öka försäljningen med några procent. Har vi tur så kanske priset sjunker med en tusenlapp, men de skulle väl bero på hur generös Sony har lust att vara.

De har nog en arme med ekonomer som sitter och försöker räkna på hur mycket de kan sänka priset utan att gå så mycket back per enhet att det inte blir hållbart. Hoppas att de lyckas skala bort en 500-1000:- även om jag har svårt att se det. Men en säkning så den hamnar på 5699:- eller nått sånt vore säkert väldigt bra ur försäljningssynpunkt.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Inaktiv

dom borde se över psp prisen


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Inaktiv

Jag kanske har fel, men har de inte gått ut med att prissänkningen enbart skall gälla USA och Japan regionerna? Iaf vad jag läst nånstans (kommer inte ihåg vart), detta för att PS3 säljer sämre i dessa regioner än i europa.

(Redigerat 2007-04-19 18:06 av Picke)
Hittade nyss detta uttalande från Sony:

"PS3 prices and shipment plans for the future should be determined by market trends and competition. Sony currently doesn't have any specific plan to cut the PlayStation 3's price,"

Källa

Medlem
Skrivet av MacCoy:

dom borde se över psp prisen

du får en basepack för ca 1500:-, eller en beg för 1490:- och då e det value pack


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Ner med priset! Runt 4000 kr kan de konkurrera med 360:n på allvar.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Hur vill du ge mig pengarna då?
1. Via PayPal
2. Internetbank
3. Skicka med brev
För din tia så ska jag köpa en tialott och vinna jäääätte mycket pengar.

Vinnaren betalar frakten, och eventuell vinstskatt. Så i slutändan är det du som betalar mig tio kronor. Ägd.


signatur
Medlem

om dom gör en rejäl sänkning som MS gjorde med Xbox undrar om dom komemr kompencera dom som köpte för det dyra priset med nå gratis-spel och handkontroll som dom som hade köpt xbox fick.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]om dom gör en rejäl sänkning som MS gjorde med Xbox undrar om dom komemr kompencera dom som köpte för det dyra priset med nå gratis-spel och handkontroll som dom som hade köpt xbox fick.

Det får man verkligen hoppas!
Annars lär jag med flera bli smått sura :evil:


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Gabor:
Skrivet av Mahone:

Hur vill du ge mig pengarna då?
1. Via PayPal
2. Internetbank
3. Skicka med brev
För din tia så ska jag köpa en tialott och vinna jäääätte mycket pengar.

Vinnaren betalar frakten, och eventuell vinstskatt. Så i slutändan är det du som betalar mig tio kronor. Ägd.

Porto betalar du i och med att det är du som skickar brevet och vinstskatten är något man betalar om vinsten är värd över 1200kr, så den enda förloraren på denna vadslagning är du

1
Skriv svar