Inköpt nytt chassi! NZXT Tempest.

Medlem
Inköpt nytt chassi! NZXT Tempest.

Har efter viss efterforskning, fylld av id och ävlan, satsat mina surt förvärvade på ett nytt chassi, utfallet föll på ett NZXT Tempest. Cirkamunda 1000 svenska riksdaler får du lägga i datorhandlarens kollekt-håv för att erhålla denna skönhet (och då ingår ju självfallet inget nät-agg). Själva lådan i sig är av formatet mid-tower, men är ändå något större än de flesta andra chassin av denna storlek jag stött på genom åren (W x H x D) 211.5 X 521.5 X 562 mm. Inga problem att få plats med ditt nya fläskiga monster till grafikkort alltså!

Värt att nämna är att förutom de tre vanliga 5,25" platserna som finns, rymmer lådan även hela 8st 3,5" platser. Just med detta chassi monteras hårddiskarna stående på sidan, allt med slädar så att du ens slipper ta fram skruvmejseln! Har aldrig gillat detta släd-system i mina tidigare chassin, men här fungerar det faktiskt riktigt bra, och vibrationsfritt dessutom!

Men det som egentligen gör denna plåt/plast-konstellation speciell (och därmed också lite mer riktad till oss gamers) är väl den mycket goda luftgenomströmningen som erbjuds från fabrik. Hela 6st fläktar ser till att dina kära komponenter får den välförtjänta kyla de förtjänar. En temp enl HD-TUNE förtäljer att mina hårddiskar myser i ca 25 grader celsius, nästan 10 grader mindre än i mitt föregående chassi. Går inte in mer i detalj på denna låda, men kan säga att jag är mycket nöjd hittills. Fördelarna med chassit är väl egentligen också dess nackdelar. Det låter ju en hel del om det, trots att fläktarna är stora (4*120mm resp 2*140mm) så säger det sig nästan självt att ett visst vindbrus kommer att uppstå, ändock på en helt klart acceptabel decibel-nivå.

Tar på mig överklockarhandskarna - nu ska min stackars Phenom 9950 bjudas på en rejäl grillning! 9/10 Glada teknikhjärnor.

#blogg

Medlem
Inköpt nytt chassi! NZXT Tempest.

P182 > Alla andra Midi-tower-chassin.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

nice funtar på att köpa en faktiskt

Medlem

NAjs! Bling bling!

Medlem

Jo den är lite bling-blang, men bara lagom. Gillar skarpt den stilrena diskreta looken. Tycker inte ett chassi ska se ut som en dålig mutation av en plasthink och en ljusarmatur som man kan hitta på ett knatte-disko 8)

Inaktiv

Fantastiskt fult. Helt enastående vedervärdigt.

Inaktiv
Skrivet av aZiR:

Jo den är lite bling-blang, men bara lagom. Gillar skarpt den stilrena diskreta looken. Tycker inte ett chassi ska se ut som en dålig mutation av en plasthink och en ljusarmatur som man kan hitta på ett knatte-disko 8)

Detta är varken stilrent eller diskret. Inte någonstans på något sätt.

Medlem

Tittar med en trött indifferent blick på ovanstående inlägg. Så härligt att du på ett så storslaget och med ord verkligen målande språk beskriver din syn på detta, i enligt min mening, mycket stiliga chassi.
Visst, var man har rätt till sin syn på saken, men när denna åsikt framförs på ett sätt som antyder att människan bakom den nedpräntade texten maximalt innehar en IQ som matchar ett golfhandikapp, väljer min hjärna att helt nonchalera denna.

Ska du skriva något, bra som dåligt, kan du väl iallafall ta dig mödan att skriva varför du tycker det? Att argumentera utan argument blir liksom ingen diskussion serru!

1
Skriv svar