Virginiamassakern skylls på spel

Medlem

[quote=dofilusåkaffe]

Skrivet av MackZ:
Citat:

.....sen finns det diverse motorcykelgäng som är kända för att vara våldsamma och jag är tämligen säker på att dom inte lirar CS. och till alla er som tror att jag har fel, gå fram till en snubbe med "bandidos" på ryggen, fråga om han är så tuff som han tror att han är för att han lirar GTA. snälla.

jag känner ett par HA folk och några före detta och ja......de har definitivt inte lärt sig av GTA spelen snarare spelen som tagit från verkligheten, inga att leka med alltså!

precis. man ska vara jäkla bra kompis med dom innan man ens börjar skämta om att deras val i livet baserar på tv spel.

Medlem

Jack Thompson, du måste vara en bland dom dummaste personerna i världen. Skulle du glömma att låsa bilen och den vart stulen så hade du säkert skyllt på handtaget.

Enligt mig så händer sånt här då vapen är lättillgängliga och om de är brist på psykvård. Våldsamma spel kan bara trigga en människa, det är bara en nyckel till vapenskåpet, en nyckel som en frisk människa förvarar oåtkomligt.

Skrivet av MackZ:

precis. man ska vara jäkla bra kompis med dom innan man ens börjar skämta om att deras val i livet baserar på tv spel.

Det är ett känsligt ämne att ens prata om


signatur
oan
Medlem

i framtiden kommer varje godkänt spel ha ett litet klistermärke på förpackningen med en dr phil, som har tummen upp....

snacka om postapokalyptisk värld

Inaktiv

N R A

Jag tror allvarligt att om USA skulle få en vettig president som skulle styra upp vapenlagaran så skulle han leva ett farligt liv och antagligen ett kort. Vilket är riktigt hemskt.

Skrivet av mastrein:

N R A

Jag tror allvarligt att om USA skulle få en vettig president som skulle styra upp vapenlagaran så skulle han leva ett farligt liv och antagligen ett kort. Vilket är riktigt hemskt.

Jag säger som så här: Lobbyverksamhet!

Ett land som tjänar ofantliga pengar på vapenindustri kommer aldrig införa vapenförbud


signatur
Medlem

Vaffan nu blir jag fan sur, dom kan för fan inte skylla på spel varje gång de händer nått sånt här!
Då kan dom ju lika gärna gå hela vägen ut och tex skylla allt skit George Bush hittar på just nu på att han har lirat för mycket Civ3 eller nått!
Varje gång nån idiot skyller på spel så tar någons mamma ifrån nån liten kid sin favorit sysselsättning.


signatur

I'm the best around...

Medlem

Har dom gett upp på musik?
Om man går ut och dödar människor efter att spelat ett tv-spel så har man redan en allvarlig psykisk störning. Det är samma person som säger att gud sa det. Eller att jag är radiostyrd av utomjordingar.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Redaktör

Alla nya medie- och underhållningsformer har av diverse makthavare och förståsigpåare beskyllts för att vara farliga. Började efter att Gutenberg uppfann tryckpressen, om pöbeln fick tillgång till samma kunnande (förmodligen med Bibeln i spetsen - förödande om folk blev läskunniga och själva kunde ta den till sig...) som de lärda skulle samhället gå under. Har fortsatt med nyhetspress, musik, radio, tv och video.

Är för övrigt intressant hur lika argumenten mot videovåld och spel ekar - "Lättillgängligt våld är livsfarligt för ungdomarna!. När gnällde nån senast på filmvåld - Casion klipptes, men det var 1995. Och, kanske viktigast av allt, inverkade jazzen verkligen så negativt på ungdomars moral...?


signatur
Medlem

Det mest idiotiska jag har läst om detta i tidningarna är ett reportage i aftonbladet med en kille som gick på samma skola.

Han gjorde ett uttalande "Jag tycker det är synd att vi inte får ha med vapen till skolan, för då hade detta kunnat avslutas mycket fortare".

Då undrar man vem som är mest korkad egentligen.
Men det är väl ganska typiskt att mna inte tänker på konsekvenserna om man skulle få ha vapen med sig...


signatur

The quickest way to hell isn't by living a bad life, it's buying a COMPAQ

Skrivet av dofilusåkaffe:

Jag säger som så här: Lobbyverksamhet!

Ett land som tjänar ofantliga pengar på vapenindustri kommer aldrig införa vapenförbud

Jag säger som så här: Demokrati!

Så länge som väljarna inte vill ha skärpta vapenlagar så kommer en president som lovar tajtare regler aldrig komma till makten.

Inaktiv

Helt rätt slartibartfast. Så länge USA är en demokrati så finns det alla möjligheter i världen att rösta om vapenlagarna för dem som vill. Dock är det så att majoriteten av befolkningen faktiskt VILL ha tillgång till vapen, vilket fjortonåriga småpojkar från Sverige inte verkar vilja/kunna inse. Återigen: försök att använda vad ni har mellan öronen. Alla världens länder vill faktiskt inte vara som Sverige.

Medlem
Skrivet av Xtrmntr:

Och, kanske viktigast av allt, inverkade jazzen verkligen så negativt på ungdomars moral...?

Oohh ja... va fan är gangsta rap jämfört med jazz? För att inte tala om proggen!!! Muckar du med mig så ska jag nita dig till experimentell jazz med blues influenser! Då får vi se vem som skrattar!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Gorgoz:

Helt rätt slartibartfast. Så länge USA är en demokrati så finns det alla möjligheter i världen att rösta om vapenlagarna för dem som vill. Dock är det så att majoriteten av befolkningen faktiskt VILL ha tillgång till vapen, vilket fjortonåriga småpojkar från Sverige inte verkar vilja/kunna inse. Återigen: försök att använda vad ni har mellan öronen. Alla världens länder vill faktiskt inte vara som Sverige.

...eller som Schweiz.....eller som Canada, Tyskland, Estland, Finland, Norge....

Har du jämfört mordstatistiken Kina-USA per folkmängd?


signatur
Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Gorgoz:

Helt rätt slartibartfast. Så länge USA är en demokrati så finns det alla möjligheter i världen att rösta om vapenlagarna för dem som vill. Dock är det så att majoriteten av befolkningen faktiskt VILL ha tillgång till vapen, vilket fjortonåriga småpojkar från Sverige inte verkar vilja/kunna inse. Återigen: försök att använda vad ni har mellan öronen. Alla världens länder vill faktiskt inte vara som Sverige.

...eller som Schweiz.....eller som Canada, Tyskland, Estland, Finland, Norge....

Har du jämfört mordstatistiken Kina-USA per folkmängd?

Vad har mordstatistiken att göra med frågan? USA är ett demokratiskt land där befolkningen är fullt kapabel att bestämma hur samhället skall se ut. Om de vill ha strängare vapenlagar kan de rösta om det.

Skrivet av Gorgoz:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Gorgoz:

Helt rätt slartibartfast. Så länge USA är en demokrati så finns det alla möjligheter i världen att rösta om vapenlagarna för dem som vill. Dock är det så att majoriteten av befolkningen faktiskt VILL ha tillgång till vapen, vilket fjortonåriga småpojkar från Sverige inte verkar vilja/kunna inse. Återigen: försök att använda vad ni har mellan öronen. Alla världens länder vill faktiskt inte vara som Sverige.

...eller som Schweiz.....eller som Canada, Tyskland, Estland, Finland, Norge....

Har du jämfört mordstatistiken Kina-USA per folkmängd?

Vad har mordstatistiken att göra med frågan? USA är ett demokratiskt land där befolkningen är fullt kapabel att bestämma hur samhället skall se ut. Om de vill ha strängare vapenlagar kan de rösta om det.

Mordstatistiken är relevant i en sådan här tråd eftersom den visar hur ett samhälle reagerar
gentemot sina medborgare.
Sen är USA i stort sett endast en demokrati i namnet. Den rätta makten sitter inte hos folket utan i lobbyverksamheten. Kapitalet styr och folket kommer i andra hand.
Det enda du ser härifrån är yttre skalet. En grupp människor är maktlösa inför ett stort företag som har kontrakt med staten. Som jag sagt innan Romarriket och USA är rätt lika, demokrati? Visst men bara för de med en röst. Ska folket lägga sitt öde i en representant för dem, visst det går bra tills kapitalet blir hotat!
Vapenlagarna kommer aldrig ändras drastigt i USA eftersom befolkningen känner sig trygga med en massa automatkarbiner hemma. "Den där grannen beter sig lustigt, han går inte i kyrkan, han är tydligen från Indien, då är han säkert al qaida också, kommer han in på min tomt är han dödens"!

Det där var en inte helt uppdiktad mening.

Nej USA vill inte vara som oss och jag vill inte att vi ska bli som dom men vi är på god väg!


signatur
Pansarknekt

Jäkla tjat om vapnen. Det handlar mer om att människor ska må bra o förstå vad som är rätt och fel. Amerikas vapenlagar bör ses över, JA men det är inte det som är roten till problemet. Gamers skyller på vapen, vapenidioter skyller på tvspel och det verkar som ingen ser det riktiga problemet. Nä nu ska jag äta en tallrik stfu.


signatur

Ooooh the drama!

nj
Medlem

No video games found in VT shooter's dorm.

Oj, kan de ha haft fel? Kan det finnas andra skäl än spel? Undrar om det är dags för Slipknot att få sig en känga för sin låt School Wars igen?

I en utländsk tråd har jag sett jänkare säga att om alla på universitetet var beväpnade hade detta inte hänt.....:evil:...de är ju rubbade!


signatur
Inaktiv
Skrivet av nj:

No video games found in VT shooter's dorm.

Oj, kan de ha haft fel? Kan det finnas andra skäl än spel? Undrar om det är dags för Slipknot att få sig en känga för sin låt School Wars igen?

Läste också det nu. Kanske de kan skylla på videovåldet istället med tanke på att poserade med en hammare ungefär som i filmen Old boy samt att de båda var asiater.

Skriv svar