DirectX 10-kort nu från 1550 SEK

Robot
Inaktiv
DirectX 10-kort nu från 1550 SEK

Låter väldigt bra! Har funderar på att uppgradera datorn ett tag.

Medlem

Verry nice

Kanske blir ett nytt moderkort, nya minnen och ett phett nytt grafikkort i sommar då

Medlem

8600GT presterar lika bra som x1900XT fast med dx10 teknologi då.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

8600GT presterar lika bra som x1900XT fast med dx10 teknologi då.

har du länk?

Medlem

Saknar den något som tidigare budget-kort? Var ju tex meningslöst att köpa mx-kort förut eftersom de saknade shaders som resten av serien hade (om man använder 4000-serien som ex.) Man förväntar sig givetvis inte samma prestanda som de bättre korten men det sög att man inte ens kunde få igång spel som resten av serien klarade av utan problem.

edit: verkar lite mer komplett än mx-korten var iaf..

Inaktiv

Finns det DX10 kort från ATi än?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Finns det DX10 kort från ATi än?

Nej, det kommer..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av toern:

Saknar den något som tidigare budget-kort? Var ju tex meningslöst att köpa mx-kort förut eftersom de saknade shaders som resten av serien hade (om man använder 4000-serien som ex.) Man förväntar sig givetvis inte samma prestanda som de bättre korten men det sög att man inte ens kunde få igång spel som resten av serien klarade av utan problem.

edit: verkar lite mer komplett än mx-korten var iaf..

nVidias budgetkort börjar istället bli uppdaterade versioner av dem dyrare versionerna.
Har för mig att där är en ny videodel i dem här korten...

nj
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

8600GT presterar lika bra som x1900XT fast med dx10 teknologi då.

Utifrån alla tester jag läst än så länge så har 8600GTS svårt att hänga med Radeon X1950Pro och Geforce 7900GT så det där har jag svårt att se att "lillebror" GT det skulle klara.
Men men, kan ju alltid vara drivrutinsstrul iom det ändå är en ny generation grafikkort, men den 128-bitars minnesbuss 8600-korten har är nog rätt begränsande.

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Finns det DX10 kort från ATi än?

Det kommer snart. Skulle tro att lanseringen inte ligger så långt fram i tiden.
HD 2900 XT (värst)
HD 2600 Pro/XT (mellanklass)
HD 2400 Pro/XT (budget)

http://www.sweclockers.com/nyhet/5766-r600-ar-radeon-hd-2900/

Det är ju spekulationer men om någon/några veckor enligt sweclockers.

Medlem

fitta fat handgranat! Jag som nyss köpte ett nytt g-kort.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Sign me up for one of those!

Medlem

Men ja vill inte ha ett geforce 8999.9999. Vill ha ett GEFORCE 9 (eller igentligen ett 10, DÅ lär ju de hända nått).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av KlosterKatten:

8600GT presterar lika bra som x1900XT fast med dx10 teknologi då.

Utifrån alla tester jag läst än så länge så har 8600GTS svårt att hänga med Radeon X1950Pro och Geforce 7900GT så det där har jag svårt att se att "lillebror" GT det skulle klara.
Men men, kan ju alltid vara drivrutinsstrul iom det ändå är en ny generation grafikkort, men den 128-bitars minnesbuss 8600-korten har är nog rätt begränsande.

x1950pro presterar väl snäppet bättre än x1900XT, fast snäppet sämre än x1900XTX om jag har rätt ? Nåväl, det var infon jag läste om iaf. Så det ligger väl någonstans imellan. Men om man inte har Vista är kortet rätt meningslöst då x1950pro finns för 1550kr.

Edit:
http://www.au-ja.de/review-club3d8600gts-5.phtml
http://it.com.cn/f/diy/074/3/401291_5.htm

nj^ bevisade fakta, x1950pro för 1550kr är starkare än 8600GTS, ända det har att erbjuda är DX10.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

ATi's kort verkar ju något starkare än Nvidia's, men de kommer antagligen också vara ganska så mycket dyrare till att börja med...

Så synd att bra grafik måste kosta så mycket...

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Men ja vill inte ha ett geforce 8999.9999. Vill ha ett GEFORCE 9. (eller igentligen ett 10). DÅ lär det hända nått vettigt.

Så du tycker inte DX10 är vettigt? Det lär ju knappast komma något så stor uppdatering på flera till.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Inaktiv

om man köper ett budget kort med DX10 så kan man väl ändå inte feta på grafiken med ett sådant kort eller är jag helt ute? som att köpa en skitgammal volvo med snygg lack eller liknande, men ingen fart..jaja ni fattar

nj
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

x1950pro presterar väl snäppet bättre än x1900XT, fast snäppet sämre än x1900XTX om jag har rätt ? Nåväl, det var infon jag läste om iaf. Så det ligger väl någonstans imellan. Men om man inte har Vista är kortet rätt meningslöst då x1950pro finns för 1550kr.

Edit:
http://www.au-ja.de/review-club3d8600gts-5.phtml
http://it.com.cn/f/diy/074/3/401291_5.htm

nj^ bevisade fakta, x1950pro för 1550kr är starkare än 8600GTS, ända det har att erbjuda är DX10.

Nej, X1950Pro är ett långsammare grafikkort än X1900XT, källa.

Såg att Anandtech även fått upp ett test av 8600GT och GTS, det går att läsa här.

Inaktiv

Nya drivrutiner till Vista är släppta från nVidia

ForceWare 158.18

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av KlosterKatten:

x1950pro presterar väl snäppet bättre än x1900XT, fast snäppet sämre än x1900XTX om jag har rätt ? Nåväl, det var infon jag läste om iaf. Så det ligger väl någonstans imellan. Men om man inte har Vista är kortet rätt meningslöst då x1950pro finns för 1550kr.

Edit:
http://www.au-ja.de/review-club3d8600gts-5.phtml
http://it.com.cn/f/diy/074/3/401291_5.htm

nj^ bevisade fakta, x1950pro för 1550kr är starkare än 8600GTS, ända det har att erbjuda är DX10.

Nej, X1950Pro är ett långsammare grafikkort än X1900XT, källa.

Såg att Anandtech även fått upp ett test av 8600GT och GTS, det går att läsa här.

Ajdå, nåväl, fortfarande dålig prestanda på 8600-korten, förväntade mig mer för pris över 2000kr.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

X1950PRO är fortfarande det mest prisvärda kortet.

Inaktiv
Skrivet av Aresz:

om man köper ett budget kort med DX10 så kan man väl ändå inte feta på grafiken med ett sådant kort eller är jag helt ute? som att köpa en skitgammal volvo med snygg lack eller liknande, men ingen fart..jaja ni fattar

Tror det kommer att märkas en skillnad i spel som använder mycket shaders samt när spel börjar använda de nyare funktionerna (fast då är ju frågan om man inte borde vänta tills dess och köpa det som finns då... ). Annars så är det väl ett mellansegmentskort med bra funktioner. Prisvärd HD video? (om man nu tycker om sånt)

Medlem

Har ett HIS X1950Pro IceQ 3 Turbo, har nog aldrig varit så grymt nöjd med ett köp som jag var med det kortet!

DX10 kan jag vänta med något år, känner inte att varken Crysis eller något annat spel som ligger i produktion för DX10 är motivation nog för en uppgradering. Väntar in ATi's monsterkort.


signatur

- r4z0r -

Medlem

Nej, jag vill inte ha! Väntar på dx11 istället.


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem
Skrivet av Robostar:

Nej, jag vill inte ha! Väntar på dx11 istället.

Du lär få vänta till runt 2011 då.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Jag har en bra dator; pentium 4 3.8 ghz 2048 ram men sunkigt grafikkort nämligen gforce 6600LE.
Om jag köper ett av de här grafikkorten kommer jag kunna köra de flesta spel på någorlunda höga inställningar eller ska jag köpa ett annat 8800 med 756 i ram eller vad det är

Medlem

Förstår inte vad man skall ha sådana grafikkort till idag... har man en TFT på max 20" så är upplösningen begränsad till 1280x1024 (för en skärm på 4 : 3 ) - varför då köpa sådana extrema grafikkort?

Dessutom låter de ju en hel del... samt gör av med en hel del effekt.

Medlem

Jag har en 20' widescreen skärm med 1680*1050, så för en sådan skärm skulle man kunna dra nytta av ett bra kort, särskilt om man vill köra AA+HDR.

Medlem

8500GT får du tag på för 800kr, 8600GT får du tag på för 1200kr och 8600GTS får du tag på för 1800kr. Men det är som sagt de billigaste priset, de rekommenderande priset är ju självklart alltid dyrare

12
Skriv svar