DirectX 10-kort nu från 1550 SEK

Inaktiv

eller varför inte köpa er en 360/ps3 så slipper ni huvudbry med att köpa grafikkort/processor vartannat år för att få spelen att flyta

Medlem

Jag väntar med att jämföra olika kort tills det har kommit drivrutiner som kan använda korten. Men 128-bitars minnesbuss och i kombination med 256MB GDDR3 känns lite svagt...

Medlem

därför att en splirans konsol idag kostar 6000 kronor om man vill ha det nyaste...

Medlem
Skrivet av Introx:

därför att en splirans konsol idag kostar 6000 kronor om man vill ha det nyaste...

Endast nyaste (läs: bästa) grafikkortet kostar nästan så mycke.

Medlem

Med konsoler så ruinerar man sig genom spelpriserna istället.

Mycket besviken på 8600 serien.

Medlem

256mb minne känns inte så muntert, väldigt "2006".


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem
Skrivet av abz:

Jag har en bra dator; pentium 4 3.8 ghz 2048 ram men sunkigt grafikkort nämligen gforce 6600LE.
Om jag köper ett av de här grafikkorten kommer jag kunna köra de flesta spel på någorlunda höga inställningar eller ska jag köpa ett annat 8800 med 756 i ram eller vad det är

Kolla att det passar på moderkortet bara...
Min farsa lånade ett 8800GTS från jobbet, men strömsladden till moderkortet satt ivägen.:down:

8-seriens kort är monstruöst stora!

Inaktiv

Ger detta nån boost om man vill köra två skärmar, har en 23" med 1920x1200 och en tv med 720p som jag kollar hd filmer på? Antar att skillnaden är marginell från ett Geforce 6800, största flaskhalsen är väll 15m vga kabeln.
Väntar nog på ATI korten dock.. men vore kul å kunna köra crysis ordentligt.

Medlem
Skrivet av abz:

Jag har en bra dator; pentium 4 3.8 ghz 2048 ram men sunkigt grafikkort nämligen gforce 6600LE.
Om jag köper ett av de här grafikkorten kommer jag kunna köra de flesta spel på någorlunda höga inställningar eller ska jag köpa ett annat 8800 med 756 i ram eller vad det är

Jag skulle nog inte köra på ett 8800 kort, jag har en p4 650 och den är på gränsen till flaskhals till mitt 7800GTX. Så om du ska sattsa på ett Dx10 kort kör på ett 8600 eller högst ett 8800GTS 320mb, men du kommer nog inte kunna köra det till sin fulla potential.

Medlem
Skrivet av Jinx:

Nya drivrutiner till Vista är släppta från nVidia

ForceWare 158.18

Wow, både till Vista och XP på samma dag, började undra vad Nvidia pysslade med...
Kan hoppas att de löst nv4_disp.dll BSOD buggen i denna.
Edit2: Fixed numerous "Display driver has stopped responding" error messages.:up:

Edit: Gav en fin ökning i Aquamark, (ja jag vet överkill, gammalt osv osv ) i alla fall, får testa med 3dmark06 i helgen. Gj nvidia:up:


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av N3m35i5:
Skrivet av Jinx:

Nya drivrutiner till Vista är släppta från nVidia

ForceWare 158.18

Wow, både till Vista och XP på samma dag, började undra vad Nvidia pysslade med...
Kan hoppas att de löst nv4_disp.dll BSOD buggen i denna.
Edit2: Fixed numerous "Display driver has stopped responding" error messages.:up:

Edit: Gav en fin ökning i Aquamark, (ja jag vet överkill, gammalt osv osv ) i alla fall, får testa med 3dmark06 i helgen. Gj nvidia:up:

nice! ska genast installera, hoppas de kan lösa några av de många problem 8800 korten har...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av LocSin:

Så du tycker inte DX10 är vettigt? Det lär ju knappast komma något så stor uppdatering på flera till.

Vad jag menade är att dx10 lär inte utgöra nån mastodont förändring, det kommer inte användas på studs. Finns redan tonvis med halvt outnyttjade shaders på dagens kort.
En "polygon tappa hakan ökning" (*10 typ), och kanske nån ny funktion (nej pratar inte om en inbyggd kamera) är va vi igentligen behöver.

Sen om de kommer på nästa generations kort eju frågan.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

12
Skriv svar