Intervju - Amer Ajami om Command & Conquer 3

Robot
Intervju - Amer Ajami om Command & Conquer 3

Nyligen sjösattes del tre i den smått legendariska strategisagan Command & Conquer och inför premiären höll EA pressvisning i Stockholm. Vi lyckades snika åt oss en intervju med spelets producent, som berättar om förväntningar, arvet från föregångarna och den ständigt brännheta potäten piratkopiering.


Intervju - C&C 3-producenten talar ut

Trevlig läsning!


signatur
Medlem

Japp, och jag tycker dom lyckades med C&C 3. :>

Medlem

Jupp, C&C3 är ett riktigt bra spel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Citat:

Jag är stolt över många saker. Bland annat att "full motion video" är tillbaka och gjort på ett sätt som inte är töntigt eller utdaterat, utan snarare fångar essensen av Command & Conquer. Så hur lyckas vi med detta, samtidigt som det känns fräscht tolv år efter det första spelets tillkomst? Vi ville inte göra något bara för att det var tvunget. Nyckeln ligger i medarbetarna och hög kvalitet på produktionen.

Det där får mig alltid att skratta. Han säger samma sak i alla intervjuer, som om han verkligen tror på det han säger om FMV-sekvenserna. De är vansinnigt töntiga, och visst har de kanske slängt en stor mängd pengar på att producera dem, men själva produktionsvärdet är fortfarande otroligt lågt och dåligt. Inte ens Michael Ironside som är en kompetent skådespelare håller dramalektionsnivå från gymnasiet. Billy Dee ska vi inte ens tänka på..

Men det är så det ska vara, och jag skulle inte vilja ha C&C på något annat sätt. Önskar bara han inte snackade så mycket strunt hela tiden..

Medlem

När du har spelat klart Tiberian Sun:s GDI Campaign så ska du se ett töntigt slut.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

"This is Nikoomba, he's causing the brotherhood much grief. His views does not coincide with ours and that makes him dangerous. Silence him."

Inaktiv

Titta på vad jag har gjort:
Tiberian Dawn:
* GDI
* Nod
Red Alert:
* Allied
* Soviet
Tiberian Sun:
* GDI
* Nod
Tiberian Sun - Firestorm:
* GDI
* Nod
Renegade
Havoc Takes on Westwood

Kolla original tråden på Pure Pwnage forumet (finns också download-länkar där).

Och det är inget fel alls på dom gamla C&C filmerna enligt mig

Inaktiv

Tycker spelet är helt klart lyckat.
diggar den gamla kännslan av C&C och FMV-erna är klart som dom ska vara :D.

trevlig läsning!

Medlem
Skrivet av Psychoholic:

Tycker spelet är helt klart lyckat.
diggar den gamla kännslan av C&C och FMV-erna är klart som dom ska vara :D.

trevlig läsning!

Håller helt med


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Jag tycker att FZ borde ha frågat varför dom inte hyrde in Frank Klepacki att göra musiken i C&C3?

Ett C&C spel utan hans härliga musik är knappt inte ett C&C spel! Håller ni inte med?

EDIT: Föresten för er som inte vet det så har Frank Klepacki en hemsida där man kan lyssna på alla C&C låtar mm...

[http://www.frankklepacki.com]


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Lessnade förvånandsvärt snabbt, RA2 kan man spela fortfarande, men detta... Nej tack.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Skrivet av gryzor:

Lessnade förvånandsvärt snabbt, RA2 kan man spela fortfarande, men detta... Nej tack.

¨

RA2 är ju töntigt i jämförelse dessutom är det en annan serie!


signatur
Skrivet av recover:

Titta på vad jag har gjort:
Tiberian Dawn:
* GDI
* Nod
Red Alert:
* Allied
* Soviet
Tiberian Sun:
* GDI
* Nod
Tiberian Sun - Firestorm:
* GDI
* Nod
Renegade
Havoc Takes on Westwood

Kolla original tråden på Pure Pwnage forumet (finns också download-länkar där).

Och det är inget fel alls på dom gamla C&C filmerna enligt mig

Fina länkar


signatur
Medlem
Skrivet av recover:

Titta på vad jag har gjort:
Tiberian Dawn:
* GDI
* Nod
Red Alert:
* Allied
* Soviet
Tiberian Sun:
* GDI
* Nod
Tiberian Sun - Firestorm:
* GDI
* Nod
Renegade
Havoc Takes on Westwood

Kolla original tråden på Pure Pwnage forumet (finns också download-länkar där).

Och det är inget fel alls på dom gamla C&C filmerna enligt mig

Red Alert nostalgi :heart:


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Tycker också att RA2 lyckades bättre med story och FMV medans Generals har bättre gameplay.

EA är EA, tyvärr.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

ja vad är C&C Spelen utan kane och frankklepackis härliga musik

men spelet är bland de bättre ea har lyckas prångla ut på marknaden


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Citat:

- Piratkopiering är en stor fråga nuförtiden. Vilka åtgärder har ni vidtagit för att få folk att köpa C&C 3 istället för att tanka hem en illegal piratkopia?
- Ja, vi har det senaste kopieringsskyddet, SecuROM.

Ursäkta men, alla tar sig förbi SecuROM - fast det är bättre att dom kör det än SF, huvvva.

Bästa är ju att ha funktioner som piratnissarna inte får tillgång till, precis som det där han sa om repriser och sådant, då vill man gärna köpa spelet istället. Men bäst är det om spelet är så pass bra att man går o köper det direkt. xD.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av b0ne:
Citat:

- Piratkopiering är en stor fråga nuförtiden. Vilka åtgärder har ni vidtagit för att få folk att köpa C&C 3 istället för att tanka hem en illegal piratkopia?
- Ja, vi har det senaste kopieringsskyddet, SecuROM.

Ursäkta men, alla tar sig förbi SecuROM - fast det är bättre att dom kör det än SF, huvvva.

Bästa är ju att ha funktioner som piratnissarna inte får tillgång till, precis som det där han sa om repriser och sådant, då vill man gärna köpa spelet istället. Men bäst är det om spelet är så pass bra att man går o köper det direkt. xD.

Eller att man överhuvudtaget kan spela online med äkta kopia, döööh

SecuROM är den senaste teknologin, sen att folk kan gå runt den är en annan sak. Var glad att det inte var SF helt enkelt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av b0ne:
Citat:

- Piratkopiering är en stor fråga nuförtiden. Vilka åtgärder har ni vidtagit för att få folk att köpa C&C 3 istället för att tanka hem en illegal piratkopia?
- Ja, vi har det senaste kopieringsskyddet, SecuROM.

Ursäkta men, alla tar sig förbi SecuROM - fast det är bättre att dom kör det än SF, huvvva.

Bästa är ju att ha funktioner som piratnissarna inte får tillgång till, precis som det där han sa om repriser och sådant, då vill man gärna köpa spelet istället. Men bäst är det om spelet är så pass bra att man går o köper det direkt. xD.

Eller att man överhuvudtaget kan spela online med äkta kopia, döööh

SecuROM är den senaste teknologin, sen att folk kan gå runt den är en annan sak. Var glad att det inte var SF helt enkelt.

Ja exakt jag förbeställde Kane edition och kunde inte spela utan en "nodvd" crack vilket gjorde mig lite (läs mycket) irriterad. :sigh:


signatur
Medlem
Citat:

Och jag tycker verkligen att vi lyckats fånga andan av ett äkta Command & Conquer-spel. Med i slutändan är det ni, spelarna, som avgör om vi lyckats eller inte.

Ni har lyckats göra ett helt OKEY spel, men nej ni har inte lyckats fånga en ÄKTA Command and Conquer anda ALLS enligt mig i spelsättet:down:, Filmerna får ett plus dock.:up:

Medlem

Fast, vad som är "äkta" C&C känsla är väl ändå ganska indeviduellt?


signatur

Videomupp

Medlem

Dom lyckades bra. Men jag vill hellre sitta och bygga upp en skitfet bas, istället för att bara sitta och tanka fram en jäkla massa tanks hela tiden. Det är det ända jag saknar från Generals.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Filmerna suger, man ser på ett par, sen är ESC-knappen din vän.

Det jag är missnöjd med är
SHARED BASE - Finns i StarCraft, varför finns det inte här? Och man skulle kunna köra campaign tillsammans med en polare om man körde shared base, skulle vara skitkul med lite story när man lirar mot datorn istället för bara skirmish.
(det gäller iofs StarCraft också, skulle vara skitkul att köra campaign i sharedbase med polare).

1
Skriv svar