Mega Man 9 är besegrat...

Medlem
Mega Man 9 är besegrat...

...och nu blir det tårta, för tusan. Eller en bakelse.

Jag måste erkänna att jag skäms en aning över att jag var tvungen att köpa sex energitankar och nio extraliv för att ta mig igenom Wily-banorna men det är ju också en ganska fin komplimang till spelet.

Några passager var ju nämligen helt fruktansvärda! Jag vågar nog påstå att det här är det svåraste spelet i originalserien, trots att det finns en butik man kan köpa extraliv och annat godis i. Men det är klart, jag är kanske en sämre spelare idag än vad jag var för tolv år sedan.

Bossarna var särskilt läskiga. Speciellt en variant på klassikern Yellow Devil (som finns med i olika skepnader i många av Mega Man-spelen) där det är två blobbar som skjuter ut delar av sig själva och gradvis byter plats med varandra. Här måste man hålla huvudet kallt, hoppa i rätt ögonblick och skjuta det lilla ögat som bara finns tillgängligt under några få sekunder. Fantastiskt kul.

Lika kul idag som Mega Man var då.

Spread the love. Mega Man 9 är grymt.

Nu ska här snaskas.

#blogg

Medlem
Mega Man 9 är besegrat...

Dood, Tornado Mans bana är ju helt efterblivet apsvår.

I love it.

Ja! Det är sadomasochism på allra högsta nivå. Blir nästan tårögd av lycka.


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

Åh, så vajert. Blir mäkta sugen nu när man har blivit retrofetischist efter det utmärkta men, på XO, svårstyrda BCR.

Inaktiv

Som liten pojk hade jag bara ettan, trean och fyran, och klarade bara igenom trean. Sen klarade jag ettan till Wii. Nu är det tvåans tur, sen fyra, fem, sex, sju och åtta. Sen nio. Det blir intressant!

Medlem

Är man sugen på fortsatt lidande kan jag rekommendera I Wanna be the Guy. Dess försvinnande plattformar får t.o.m. Plug Mans mindfucks att framstå som lika simpla som Dungeon Siege.

http://kayin.pyoko.org/iwbtg/

Medlem
Skrivet av lictor:

Är man sugen på fortsatt lidande kan jag rekommendera I Wanna be the Guy. Dess försvinnande plattformar får t.o.m. Plug Mans mindfucks att framstå som lika simpla som Dungeon Siege.

http://kayin.pyoko.org/iwbtg/

Dungeon Siege.
Det enda rollspelet som går att spela utan tangentbord.
Eller mus.

Jag vill vara snubben!


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

Är det världens dummaste idé att skaffa Mega Man 9 till Xbox "Dude where's my D-pad" 360? Mitt Wii avskyr min Netgear-router och vägrar interneta sig =(

Är lite sugen på det, eller Duke 3D.

Hm, det GÅR ju bevisligen att spela 2D-spel på 360:n men med tanke på att Mega Man 9 KRÄVER att man har full kontroll över den blå bombaren antar jag att du kommer dö onödigt många gånger med den versionen...

Duke Nukem 3D är förresten nästan lika awesome som det var 1996. Givet köp om du frågar mig!


signatur

Kittens are for real!

1
Skriv svar