Rollspel? Tja, kanske. Rollspel i co-op? Ja, för tusan.

Medlem
Rollspel? Tja, kanske. Rollspel i co-op? Ja, för tusan.

Nä, har fortfarande inte tagit tag i Final Fantasy VII. Främst för att jag börjat köra om Secret of Mana i co-op. Även om vi bara är två som kör är det ju hiskeligt roligt. Trots att spelet känns ganska gammalt på många plan (menysystemet, omg, kom och hjälp mig!!!).

Som sagt, skavankerna gör inte så mycket. Spelet är varmt, mysigt och lite flummigt - perfekt att avnjuta i någons sällskap.

Men det är lite märkligt att jag aldrig hört talas om något liknande spel. Det måste ju ha kommit en hel del sådana här Zelda-aktiga rpgs för flera spelare? Eller är Secret of Mana ett unikum?

Tips tack.

#blogg

Medlem
Rollspel? Tja, kanske. Rollspel i co-op? Ja, för tusan.

Ingen aning, men jag ska lira co-op i Baldurs Gate med en kompis nu.
Lite omständigt, men kul

Medlem

Inte unikt, men ganska ovanligt. Det uppenbara svaret är ju Seiken Densetsu 3 aka Secret of Mana 2 som finns fanöversatt. Även vissa andra delar i serien, ex. Children of Mana till DS, har rudimentära flerspelarinslag. Annars stödjer flertalet Tales of-spel coop, dock bara under striderna.

Sen finns ju några mer västaktiga exempel som Baldur's Gate: Dark Alliance, och nu nyligen är Too Human faktiskt också ett ganska schysst coop-rpg.

Slutligen har vi den "nya" skolan av dungeon hacks, som Phantasy Star Online och Monster Hunter som bjuder på ungefär samma sak.

Men visst - det är ingen slump att Secret of Mana fortfarande är så älskat.

Rena rollspel som har CO-OP finns så gott som inte, det är MMORPG spel som PSO som lictor nämner, sedan Baldurs Gate.

Too Human visste jag inte om.

Men som regel är SoM unikt på det sättet ja. Du får vänta till Fable 2 kommer, där ska det väll gå att jobba tillsammans???


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Jo, jag antog det här tyvärr. Jag skulle hemskt gärna lira Seiken Densetsu 3 (det ser ju riktigt snyggt ut, till skillnad från Secret of Mana) men framför tv:n tillsammans med en kompis. Drömscenariot skulle vara att Nintendo och Square Enix får för sig att släppa det (med fanöversättning, kanske?) på hanabi-festivalen till Virtual Console. Om man tillåts drömma lite, alltså.

Fable 2 ja... men det är ju bara online?


signatur

Kittens are for real!

Just det ja, det var bara online ja. Det glömde jag bort. Glömmer bort smådetaljer som det

Seiken Densetsu 3 är underbart Spelade den fanöversatta versionen på emulator. Och om jag fattat det hela rätt så kan man med vissa emulatorer koppla upp sig och spela över nätverket tillsammans.

Snyggare än SD2? Givetvis, mer magier/klasser/karaktärer att välja mellan? Hell yeah!!

Bara att fixa och testa Jonas.

Att det kommer till Virtual Console känns som en dröm, men ack så bra det skulle vara om det vore sant.

Eller med tanke på hur kära SE är på remakes: En remake till spelen till PS3/Xbox 360 som släpps över onlinedelarna.


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Medlem

Försök fylla luckan med Zelda Four Swords, eller vad det hette.
Där man kopplar in GBA i GC:n och spelar tillsammans.
Inte rollspel men.
Då kan man ju lira FF:C när man ändå håller på. Det är underhållande ett tag iallafall. Så jävla korkat att någon måste släpa runt på det där vattnet bara.

Jag älskar självklart Four Swords också. Men det är lite bökigt med alla Game Boy Advance och alla länksladdar. Finns ju inget charmigare att falla från en klippa och dimpa ner i sin GBA.


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Jo det är verkligen awesome.
Har ju två bröder så vi har ju tre GBA och tre sladdar. Sjukt roligt.

1
Skriv svar