Enemy Territory: Quake Wars

Robot
Enemy Territory: Quake Wars

2007 ser på pappret ut att bli något alldeles extra i spelväg. En rad efterlängtade och hypade titlar väntas släppas under året, men få är i samma klass som Enemy Territory: Quake Wars. Förra veckan fick Simon chansen att testa ett par banor på Splash Damage kontor i London, en chans han inte ångrar att han tog.


Medlem
Vi lirar Enemy Territory: Quake Wars

Härlig läsning, man blir inte så lite sugen på BF:Quake hähä!

Faktum är att efter att jag kollat in lite screens så ploppar ögonen ut ur hålorna, till skillnad från Simon haha.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Det här verkar som om det kan bli lite intressant, faktiskt. Bara detaljen med deras syn på moddande särskiljer ju sig hyfsat mycket från BF seriens utvecklares.


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv

öh bara jag som tycker att testaren inte riktigt beskrev hur det var att spela spelet? tyckte det mest var teknik snack.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Det här och World in conflict är dom spelen jag ser mest fram emot under hela 2007. Quake wars kommer vara skitbra, känner det på mig


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem
Skrivet av snyft:

öh bara jag som tycker att testaren inte riktigt beskrev hur det var att spela spelet? tyckte det mest var teknik snack.

Denna och Quakewars.se´s förhandstitt kompletterar varandra rätt bra.

Medlem

Det verkar väldigt lovande, tyvärr. Jag har inte råd att köpa ytterligare ett spel.

Inaktiv

En fråga: har skribenten spelat Enemy Territory (eller RTCW) och i så fall; hur är själva combat-delen i QW jämfört med i ET? Alltså, fordon osv. har förstås en inverkan, men jag undrar om själva skjutandet och närkamperna påminner om ET?

Flakmonkey
Skrivet av z0idberg:

En fråga: har skribenten spelat Enemy Territory (eller RTCW) och i så fall; hur är själva combat-delen i QW jämfört med i ET? Alltså, fordon osv. har förstås en inverkan, men jag undrar om själva skjutandet och närkamperna påminner om ET?

Jag har själv begränsad erfarenhet av ET, spelat mer RTCW och det känns lite fel att jämföra de båda på det viset... det enda som kan jämföras är farten och den kan jämföras med RTCW... du kan luta dig runt hörn och sådant, men det är ju knappast ett Ghost Recon-spel... Fullt ös helt enkelt men ändå inte i närheten av den gamla skolans Quake.

Sen så drar jag ju de här slutsatserna efter hur jag och ett gäng andra speljournalister utan någon som helst erfarenhet lirade det... tror säkerligen att spelet blir än snabbare när de åtta anställda testarna sitter bakom ratten tex...

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Det verkar väldigt lovande, tyvärr. Jag har inte råd att köpa ytterligare ett spel.

Det dröjer ju minst ett halvår till innan det släpps, så om du börjar spara nu så lär det inte vara några problem:)


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

det ser ju riktigt coolt ut, och jag hoppas att det flyter på bra bara med 7 serien av geforce korten xD

Medlem

MOCKEL!


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Ser ballt ut, hoppas bettan klarar av de med lite ögongodis på bara.


signatur

I'm the best around...

Vox
Medlem
Citat:

Nu hindrar det här självklart inte rötägg från att förstöra och leka Rambo

Förstörde hela förhandstitten för mig. Någon som inte inser att spel också handlar om att oengagerat sätta sig ner och göra exakt vad man vill utan krav på andras hjälp en söndagskväll borde verkligen tänka över ett och annat. Speciellt om han skriver för en stor spelsite, ggs där.

Bt
Medlem

Det var som fan, ingen aning om att det var fler svenskar där och spelade. Kan inte minnas att jag såg dig där... vilket rum satt du i och spelade?


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Mikaelh:

Det verkar väldigt lovande, tyvärr. Jag har inte råd att köpa ytterligare ett spel.

Det dröjer ju minst ett halvår till innan det släpps, så om du börjar spara nu så lär det inte vara några problem:)

Vissa källor säger maj.

Jag menar inte "ha råd". Jag menar "ha råd att prioritera spel". ;P

Flakmonkey
Skrivet av Vox:
Citat:

Nu hindrar det här självklart inte rötägg från att förstöra och leka Rambo

Förstörde hela förhandstitten för mig. Någon som inte inser att spel också handlar om att oengagerat sätta sig ner och göra exakt vad man vill utan krav på andras hjälp en söndagskväll borde verkligen tänka över ett och annat. Speciellt om han skriver för en stor spelsite, ggs där.

Visst inser jag det, jag lirar så själv större delen av tiden, men jag undviker samtidigt att göra det i spel där mitt egotänkande inte går ut över andra och ET:QW är ett sådant spel. Sen om andra gillar att förstöra spelupplevelsen för en hel server är det självklart upp till dem, inget kriminellt i det, men det är ändå i mitt tycke mycket trist.

Skrivet av Bt:

Det var som fan, ingen aning om att det var fler svenskar där och spelade. Kan inte minnas att jag såg dig där... vilket rum satt du i och spelade?

Fanns det flera rum? Jag var där 11 april, var den enda svensken där den dagen, iaf enligt activision ^^

Bt
Medlem

Det förklarar det, var där torsdagen 12:e.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Inaktiv
Inaktiv

Rambos spelar mindre roll i ET:QW än..BF2 iom den fokuserade striden (aka objekt-orienterade spelstilen). Så om någon leker Rambo och dödar folk själv så hjälper det fortfarande laget...

Medlem
Skrivet av snyft:

öh bara jag som tycker att testaren inte riktigt beskrev hur det var att spela spelet? tyckte det mest var teknik snack.

Håller med.
Jag hoppades på mer ingångende känsla på klasserna/fordonen. Inte tekningsnack som vi sett/läst överallt i 1år redan.

En mindre besvikelse för min del.


signatur

Bara gör det.

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av z0idberg:

En fråga: har skribenten spelat Enemy Territory (eller RTCW) och i så fall; hur är själva combat-delen i QW jämfört med i ET? Alltså, fordon osv. har förstås en inverkan, men jag undrar om själva skjutandet och närkamperna påminner om ET?

Jag har själv begränsad erfarenhet av ET, spelat mer RTCW och det känns lite fel att jämföra de båda på det viset... det enda som kan jämföras är farten och den kan jämföras med RTCW... du kan luta dig runt hörn och sådant, men det är ju knappast ett Ghost Recon-spel... Fullt ös helt enkelt men ändå inte i närheten av den gamla skolans Quake.

Sen så drar jag ju de här slutsatserna efter hur jag och ett gäng andra speljournalister utan någon som helst erfarenhet lirade det... tror säkerligen att spelet blir än snabbare när de åtta anställda testarna sitter bakom ratten tex...

Visst, säkert lite svårt att jämföra, men det låter mycket positivt i alla fall!

Flakmonkey
Skrivet av Groggo:
Skrivet av snyft:

öh bara jag som tycker att testaren inte riktigt beskrev hur det var att spela spelet? tyckte det mest var teknik snack.

Håller med.
Jag hoppades på mer ingångende känsla på klasserna/fordonen. Inte tekningsnack som vi sett/läst överallt i 1år redan.

En mindre besvikelse för min del.

Hoppades jag också på, men speltiden blev tyvärr inte tillräckligt lång för att kunna säga alltför mycket om "känslan"... det krävs i min mening mer än en dryg timmes ytligt testande för att kunna ge sådana omdömen med gott samvete... speciellt i ett så pass komplext spel som ET:QW

Medlem

Verkar vara riktigt trevligt spel


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Spännande, ser fram emot detta spelet


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Hur skulle rambobeteende förstöra menar ni? Jag vet inte riktigt vad ni menar med rambobeteende men jag antar att det är en spelare som försöker klara alla objectives på egen hand utan att vänta på alla andra. Vad är det för fel på det så länge man lyckas med det utan att dö?

Sådan spelstil körde jag ofta i UT2004 på publika servrar utan klaner. Folk i allmänhet kan inte spela ordentligt tillsammans så man måste ta på sig att agera rambo ibland. Detta gäller inte i alla "random"matcher men i många, man brukar märka ganska snabbt om folk kan spela eller inte.

Inaktiv

Förövrigt så ser jag fram emot detta spel väldigt mycket också eftersom jag ska köpa en ny dator lagom till releasen Jag hoppas jag inte blir besviken, men det tror jag inte.

Medlem

Bra skriven förhanstitt, verkligen. Den fick mig bli mer intresserad av detta spelet.

Förväntasfull.

Medlem

Wtf, jag visste inte att ni skulle komma hit? Nu blir jag besviken

Medlem

rambo stil imo handlar om att jaga frags istället för att spela för laget.

kör man själv o tar objektiv så är det bara fördel laget så sånt solo lir har jag inga problem med.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

123
Skriv svar