Enemy Territory: Quake Wars
2007 ser på pappret ut att bli något alldeles extra i spelväg. En rad efterlängtade och hypade titlar väntas släppas under året, men få är i samma klass som Enemy Territory: Quake Wars. Förra veckan fick Simon chansen att testa ett par banor på Splash Damage kontor i London, en chans han inte ångrar att han tog.
öh bara jag som tycker att testaren inte riktigt beskrev hur det var att spela spelet? tyckte det mest var teknik snack.
Denna och Quakewars.se´s förhandstitt kompletterar varandra rätt bra.
En fråga: har skribenten spelat Enemy Territory (eller RTCW) och i så fall; hur är själva combat-delen i QW jämfört med i ET? Alltså, fordon osv. har förstås en inverkan, men jag undrar om själva skjutandet och närkamperna påminner om ET?
Jag har själv begränsad erfarenhet av ET, spelat mer RTCW och det känns lite fel att jämföra de båda på det viset... det enda som kan jämföras är farten och den kan jämföras med RTCW... du kan luta dig runt hörn och sådant, men det är ju knappast ett Ghost Recon-spel... Fullt ös helt enkelt men ändå inte i närheten av den gamla skolans Quake.
Sen så drar jag ju de här slutsatserna efter hur jag och ett gäng andra speljournalister utan någon som helst erfarenhet lirade det... tror säkerligen att spelet blir än snabbare när de åtta anställda testarna sitter bakom ratten tex...
Det verkar väldigt lovande, tyvärr. Jag har inte råd att köpa ytterligare ett spel.
Det dröjer ju minst ett halvår till innan det släpps, så om du börjar spara nu så lär det inte vara några problem:)
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Nu hindrar det här självklart inte rötägg från att förstöra och leka Rambo
Förstörde hela förhandstitten för mig. Någon som inte inser att spel också handlar om att oengagerat sätta sig ner och göra exakt vad man vill utan krav på andras hjälp en söndagskväll borde verkligen tänka över ett och annat. Speciellt om han skriver för en stor spelsite, ggs där.
Det var som fan, ingen aning om att det var fler svenskar där och spelade. Kan inte minnas att jag såg dig där... vilket rum satt du i och spelade?
Det verkar väldigt lovande, tyvärr. Jag har inte råd att köpa ytterligare ett spel.
Det dröjer ju minst ett halvår till innan det släpps, så om du börjar spara nu så lär det inte vara några problem:)
Vissa källor säger maj.
Jag menar inte "ha råd". Jag menar "ha råd att prioritera spel". ;P
Nu hindrar det här självklart inte rötägg från att förstöra och leka Rambo
Förstörde hela förhandstitten för mig. Någon som inte inser att spel också handlar om att oengagerat sätta sig ner och göra exakt vad man vill utan krav på andras hjälp en söndagskväll borde verkligen tänka över ett och annat. Speciellt om han skriver för en stor spelsite, ggs där.
Visst inser jag det, jag lirar så själv större delen av tiden, men jag undviker samtidigt att göra det i spel där mitt egotänkande inte går ut över andra och ET:QW är ett sådant spel. Sen om andra gillar att förstöra spelupplevelsen för en hel server är det självklart upp till dem, inget kriminellt i det, men det är ändå i mitt tycke mycket trist.
Det var som fan, ingen aning om att det var fler svenskar där och spelade. Kan inte minnas att jag såg dig där... vilket rum satt du i och spelade?
Fanns det flera rum? Jag var där 11 april, var den enda svensken där den dagen, iaf enligt activision ^^
Det förklarar det, var där torsdagen 12:e.
Rambos spelar mindre roll i ET:QW än..BF2 iom den fokuserade striden (aka objekt-orienterade spelstilen). Så om någon leker Rambo och dödar folk själv så hjälper det fortfarande laget...
öh bara jag som tycker att testaren inte riktigt beskrev hur det var att spela spelet? tyckte det mest var teknik snack.
Håller med.
Jag hoppades på mer ingångende känsla på klasserna/fordonen. Inte tekningsnack som vi sett/läst överallt i 1år redan.
En mindre besvikelse för min del.
Bara gör det.
En fråga: har skribenten spelat Enemy Territory (eller RTCW) och i så fall; hur är själva combat-delen i QW jämfört med i ET? Alltså, fordon osv. har förstås en inverkan, men jag undrar om själva skjutandet och närkamperna påminner om ET?
Jag har själv begränsad erfarenhet av ET, spelat mer RTCW och det känns lite fel att jämföra de båda på det viset... det enda som kan jämföras är farten och den kan jämföras med RTCW... du kan luta dig runt hörn och sådant, men det är ju knappast ett Ghost Recon-spel... Fullt ös helt enkelt men ändå inte i närheten av den gamla skolans Quake.
Sen så drar jag ju de här slutsatserna efter hur jag och ett gäng andra speljournalister utan någon som helst erfarenhet lirade det... tror säkerligen att spelet blir än snabbare när de åtta anställda testarna sitter bakom ratten tex...
Visst, säkert lite svårt att jämföra, men det låter mycket positivt i alla fall!
öh bara jag som tycker att testaren inte riktigt beskrev hur det var att spela spelet? tyckte det mest var teknik snack.
Håller med.
Jag hoppades på mer ingångende känsla på klasserna/fordonen. Inte tekningsnack som vi sett/läst överallt i 1år redan.
En mindre besvikelse för min del.
Hoppades jag också på, men speltiden blev tyvärr inte tillräckligt lång för att kunna säga alltför mycket om "känslan"... det krävs i min mening mer än en dryg timmes ytligt testande för att kunna ge sådana omdömen med gott samvete... speciellt i ett så pass komplext spel som ET:QW
Hur skulle rambobeteende förstöra menar ni? Jag vet inte riktigt vad ni menar med rambobeteende men jag antar att det är en spelare som försöker klara alla objectives på egen hand utan att vänta på alla andra. Vad är det för fel på det så länge man lyckas med det utan att dö?
Sådan spelstil körde jag ofta i UT2004 på publika servrar utan klaner. Folk i allmänhet kan inte spela ordentligt tillsammans så man måste ta på sig att agera rambo ibland. Detta gäller inte i alla "random"matcher men i många, man brukar märka ganska snabbt om folk kan spela eller inte.