Rykte: StarCraft 2-beta i slutet av 2007

Robot
Medlem
Rykte: StarCraft 2-beta i slutet av 2007

Hmm, jag tvivlar...

Medlem

WOOT?! drömmer jag?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Om det är sant så kvider jag av lycka.

Medlem
Medlem

Nice, riktigt nice.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Starcraft 2 eller Diablo 3 borde väl vara nästa steg för Blizzard så det kan mycket väl vara dags men jag undrar om inte strategispelen får ge vika för den mer "lukrativa" MMO-marknaden.
... fast Starcraft är ju alltid Starcraft.

Jag hade gärna sett ett World of Starcraft också men ett Diablo 3 med mer onlinebetonat spelsätt hade varit jäkla fint.

Medlem

nej dom har ju haft planer på ett starcraft2 sen länge tilbaks , så jag hoppas på detm en det brukar ju bli så att dom flyttar fram allting jämt...
fast får hoppas på det bästa:D


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

Jag tror vi alla skulle må bra av att skruva ner förväntningarna på framtida Bli$$ard produkter.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Greeat
Bara de inte förstör skiten som de gjorde med Warcraft.

Blir det ett world of starcraft vet jag inte vad jag tar mig till...

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Jag tror vi alla skulle må bra av att skruva ner förväntningarna på framtida Bli$$ard produkter.

hehe, jasså, har blizzard fått "$$" status redan? det visste jag inte...tycker de endast gör kvalitets produkter...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Att Starcraft 2 är på gång är ju ganska troligt. Men det mesta i den där artikeln är inte särskilt troligt.
En ny ras baserad på Kerrigan. Njaaaa, kanske.
2 nya units till dom gamla raserna. Jomen tjena. Dom gamla raserna kommer säääkert att vara exakt likadana som för 10 år sen bortsett från 2 nya units.
Blizzard kommer stänga av dom gamla starcraft-servrarna för att tvinga folk att köpa tvåan. Det låter inte direkt som något blizzard skulle göra

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av SgtKelly:

Jag tror vi alla skulle må bra av att skruva ner förväntningarna på framtida Bli$$ard produkter.

hehe, jasså, har blizzard fått "$$" status redan? det visste jag inte...tycker de endast gör kvalitets produkter...

wow?!

Medlem

Haha, jag tror på det när jag ser det


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Varför skulle ofantliga resurser vara något dåligt? :s

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Jag tror vi alla skulle må bra av att skruva ner förväntningarna på framtida Bli$$ard produkter.

Tycker det är rätt roligt att så fort det går bra för ett företag (dvs. de tjänar pengar) så blir de neddragna i smutsen. Även om jag inte är något större fan av WoW kan jag ju knappast säga att det är dåligt spel (vilket även syns i antalet spelare). WoW tar säkerligen upp en stor del av deras personal men jag är nästan säker på att de har fifflat på något annat spel i några år nu.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Tigersharkswe:
Skrivet av redmac:
Skrivet av SgtKelly:

Jag tror vi alla skulle må bra av att skruva ner förväntningarna på framtida Bli$$ard produkter.

hehe, jasså, har blizzard fått "$$" status redan? det visste jag inte...tycker de endast gör kvalitets produkter...

wow?!

8+ miljoner spelare kan inte ha fel, spela wow.

Inaktiv
Skrivet av SgtKelly:

Jag tror vi alla skulle må bra av att skruva ner förväntningarna på framtida Bli$$ard produkter.

dom å 3drealms

Medlem

Wow, ett nytt starcraft skulle verkligen vara underbart.
Men släpp det inte för tidigt utan gör det till ett riktigt bra AAA spel.

World of Starcraft tycker jag skulle vara väldigt meningslöst, satsa stenhårt på Warcraft.

Släpp en episkt film kanske göra ett äventyrsspel (Monkey Island) och bara chilla ner.

Diablo 3 vore underbart men isåfall mer tyngd på historieberättande och djup rpg inte bara hack n slash.

Vi alal vet att de kommer lyckas

Medlem

Diablo har blivit mosad och begravd, men inte fasen har Kerrigan.

Starcraft 2 framför Diablo 3!

Medlem

fan, nu började jag grina, det hade varit alldeles underbart med en fortsättning till Starcraft! Så jävla bra strategispel som Starcraft är, finns inte idag.


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Hoppas dem väntar, så man får råd med en ny dator sen när spelen kommer.

Medlem

Intressant - undrar hur grafiken kommer bli.

Inaktiv

Sharpblade: Jo, Warcraft 3 finns och det rockar fett enligt mig. Otroligt kul att spela på battle.net.
Fast Starcraft är ju Starcraft. You wanne pice of me boy.

SCV to go sir. ;D

Inaktiv

Bli$$ard har fått en stark dubbel-dollar stämpel, snart kommer de köpa upp både M$ och Googl?! :crazy:

Nä, men efter dom senaste två fiaskona har blizzard förtroende sjunkit hos mej. Girigheten har blivit starkare än skaparglädjen.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Ei
Medlem

Jag tycker det är bra att de får in massa pengar från WOW, mer pengar att spendera på utvecklingen av SC2.

Och angånde den nya rasen, någon som har läst SC-böckerna. I den andra så får man en glimt av en ny ras......

Trist bara för han som skrev Nova när inte ens spelet släpptes:)

Medlem
Skrivet av Ei:

Och angånde den nya rasen, någon som har läst SC-böckerna. I den andra så får man en glimt av en ny ras......

Får man inte en glimt av en ny ras redan i expansionen "Brood War" ?

Ett rpg baserat på SC skulle heller inte va helt fel.


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Inaktiv

Blizzard personal "Råkade" ju försäga sig vid TBC släppet att Starcraft 2 var på väg, om jag inte missminner mig.

Härligt äntligen )


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

rav
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Tigersharkswe:
Skrivet av redmac:
Skrivet av SgtKelly:

Jag tror vi alla skulle må bra av att skruva ner förväntningarna på framtida Bli$$ard produkter.

hehe, jasså, har blizzard fått "$$" status redan? det visste jag inte...tycker de endast gör kvalitets produkter...

wow?!

8+ miljoner spelare kan inte ha fel, spela wow.

Klart att 8+ miljoner spelare kan ha fel.

Bara för att ett företag designar ett spel så att många dras för att spela det, blir det inte ett bra spel. Väl designat är det. Designat för att locka massorna, få dom att fastna, och fortsätta spela.

Välj spel efter din egen smak, inte efter hur populärt det är.

Medlem

Jävla tjaffs om att WoW är ett dåligt spel, finns väl en jävla massa mmorpgs och WoW är ett av dom bättre i den stora drösen, iaf den typ av spel som verkar dra folk iaf?
Sen jämnföra WoW med starcraft/warcraft/diablo är väl inte riktigt riktigt? Inte ens nästan samma genre.

Anyhoo, är ryktena om SC2 sanna så är det juh sjuktnajs.

Edit: Stavfel.

123
Skriv svar