Rykte: StarCraft 2-beta i slutet av 2007

Medlem
Skrivet av Ericzeppe52:

Starcraft är ett traditionellt bygga baser strategispel och det är en genre som är söndertjatad . 1998 var det jättehäftigt för då var det fortfarande på tapeten. Men nu kräver spelare strategi av typen supreme commander och Rome, så hoppas verkligen att Blizzardkreig gör nått mer inovativt.

Jag hatar micromanaging, så jag skulle bli smått besviken om det blev för mycket sånt tjafs.

Rakt på, smack!

Medlem
Skrivet av Ericzeppe52:

Men nu kräver spelare strategi av typen supreme commander och Rome, så hoppas verkligen att Blizzardkreig gör nått mer inovativt.

En del gör - en del andra gör inte. Smaksak.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Lurid:

Jag hatar micromanaging, så jag skulle bli smått besviken om det blev för mycket sånt tjafs.

Rakt på, smack!

Vad finns kvar då? Resurshantering och beslut om vilket tech-tree man ska välja?

Sålänge som det finns enheter som följer order direkt och olika strategiska fördelar beroende på hur man använder sina trupper så är det den med bäst micro som vinner.

"peka-klicka"-RTS och micromonagement går hand i hand lika tajt som FPS och aim.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Lurid:

Jag hatar micromanaging, så jag skulle bli smått besviken om det blev för mycket sånt tjafs.

Rakt på, smack!

Vad finns kvar då? Resurshantering och beslut om vilket tech-tree man ska välja?

Sålänge som det finns enheter som följer order direkt och olika strategiska fördelar beroende på hur man använder sina trupper så är det den med bäst micro som vinner.

"peka-klicka"-RTS och micromonagement går hand i hand lika tajt som FPS och aim.

Aja, jag skulle säga vad jag tycker. Men det verkar som om jag kommer få ett till "Jag har rätt, du har fel" tillbaka.

Inaktiv

Väldigt intressant

Inaktiv
Skrivet av _jozo_:

Hur gick det med starcraft Ghost som skulle komma ut 2005?

Vart tog det vägen?

jaja, hoppas det kommer sc2!

Skiten floppade innan det släpptes

Blev så stört besviken på Starcraft Ghost och det verkar de flesta alla andra blivigt också. Intresset för det har ju varigt minimalt.

Skrivet av ReDog:

Sakar som jag hoppas på:

1: Inga jävla "hjältar"
2: Inte kunna byta vilkel med "kameran", man ska kanske kunna zooma in men inte snurra runt o ha sig.
3: Ska kunna starta på dom flesta maskiner, så det når fler spelare.

Håller med till hur många procent som helst.
Följer blizzard de där punkterna så står min utbildning på spel

Skrivet av Ericzeppe52:

Inga hjältar. Det är ju dom som driver historien framåt. Utan dom så skulle det bli helt tomt. Minns Starcraft.
Varför ska man inte få snurra på kameran om man känner för det. Men om man inte vill så behöver man väl inte göra det. Tänk logiskt.

Jag har då inget emot att sätta in sköna vinklar för att kolla in detaljrikedomen i spel.

Nej hjältarna förstör allt vad gameplay och strategi heter - anser jag.
Kommer bli påhoppad för det men det är min åsikt. Inte nåt tragiskt Diablo-lir där den som klickar på musen snabbast och uthålligast "vinner" utan ett spel där varje gubbe i sig är """värdelös""" medans helheten och strategierna avgör en värdelös spelare från ett proffs.

Starcrafts upplägg är blan de bästa även idag. Att kunna vrida på spelplanen i sig är kanske ingen dealbreaer men det kräver att allt är uppbyggt i 3D och det är onödigt IMHO.
Om starcraft 2 blir som warcraft 3 så ger jag upp hoppet om att blizzard kan göra något vettigt spel (för mig).
För warcraft 3 förstörde hela warcraft-serien anser jag.

Ett strategispel som starcraft behöver inte vara grafiskt tungt, och i princip alla försök med grafiskt tunga strategispel har varigt så tragiskt kassa - återigen, anser jag.
Starcraft har aldrig varigt ett tungt spel och är än idag ett av de bättre. Det om något bör väl ge en fingervisning om hur lite betydelse grafiska effekter har. Att det är snyggt gjort är en sak men att det har texturer i 2048x2048 och att det använder DX10 fullt ut är ungefär lika intressant som handlingen i filmen 300...

Allt jag skriver nu är ju förstås mina åsikter.

Skrivet av tjoff:

tragiskt kassa

Company of Heroes???

Hjältarna är nödvändiga i singleplayer-kampanjen, dock är de en styggelse i multiplayer.

Medlem

jag tror jag håller mig till det gamla starcraft tills jag vet om det nya som ev kommer är mågot att ha


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Hoppas ingen sitter och väntar på en uppföljare till Starcraft i den bemärkelsen att det kommer vara som 1an i ny skepnad för det lär aldrig hända. Är Starcraft det ultimata spelet för er nu kommer det vara det efter att 2an är släppt också. Ha en sund inställning, det kommer att vara ett välgenomarbetat spel i en bekant och skön miljö med en grym uppföljning vad gäller patchar med fixes och balanseringar - det är nått man kan förvänta sig och det är inte illa det!


signatur

Your words are as empty as your future...

Medlem

Ja hoppas kan man ju alltid...

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av tjoff:

tragiskt kassa

Company of Heroes???

Hjältarna är nödvändiga i singleplayer-kampanjen, dock är de en styggelse i multiplayer.

Precis, skulle precis säga samma sak när jag såg att du redan skrivit det. Samma vill jag nog påstå om Homeworld.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

de har översatt fel....det är inte starcraft2...det är diablo3 ^^


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Starcraft är ett bra spel, men det måste vara det mest hypade i dataspelshistorien.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av MacCoy:

de har översatt fel....det är inte starcraft2...det är diablo3 ^^

Umm...jo för man brukar översätta spelnamn till andra namn

Edit: iofs, upptäckte precis att det var från Koreanska..så inte omöjligt...men endå!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av tjoff:

tragiskt kassa

Company of Heroes???

Hjältarna är nödvändiga i singleplayer-kampanjen, dock är de en styggelse i multiplayer.

Det är visserligen sant, company of heroes verkar bra, har dock tyvärr bara småtestat det.
Undantaget som bekräftar regeln

Ang. hjältarna har du nog rätt även där, fasst för mig är det bara multiplayer som gäller för strategispel.

Medlem

Hehe. Stackars de som kodar det i så fall, de måste inse att om de inte vinner på lotto så kommer miljoner att kanalisera sitt hat mot dem p.g.a för högt uppskruvade förväntningar.

Ei
Medlem
Skrivet av toern:

Hehe. Stackars de som kodar det i så fall, de måste inse att om de inte vinner på lotto så kommer miljoner att kanalisera sitt hat mot dem p.g.a för högt uppskruvade förväntningar.

Jo det är ju därför det dröjer så, de måste ju göra ett spel som mer än perfekt eftersom starcraft var perfekt.

Dock så var jag lite smått besviken när de la ner ghost, tror att det kunde bli grymt kul att lira singel på. Var dock lite emot det i början men sen kunde jag inte sluta hoppas att det skulle dyka upp.

Inaktiv

[quote=tjoff]

Skrivet av _jozo_:

Hur gick det med starcraft Ghost som skulle komma ut 2005?

Vart tog det vägen?

jaja, hoppas det kommer sc2!

Skiten floppade innan det släpptes

Blev så stört besviken på Starcraft Ghost och det verkar de flesta alla andra blivigt också. Intresset för det har ju varigt minimalt.

Först av allt... Ghost fick minimal uppmärksamhet för Blizz presenterade det precis efter WoW ( det hamnade helt enkelt i en jättes skugga ) och varför pratar ni om Diablo 3 och om WoW är bra när det handlar om SC2. Vad gäller om det blir bra eller inte röstar jag nog åt det dåliga hållet. Innan WoW var Blizzard ett hyfsat litet företag, inte jättemånga anställda, nu efter WoW har de massa olika telefonsupportcentraler här och var, folk som har hand om servrarna m.m. Deras gamla filosofi om att alla i företaget skulle ha något att säga om spelet de utvecklade kommer inte att funka längre, de är helt enkelt för många. Förhoppningsvis blir det bra men jag röstar på, om det nu någonsin kommer ut, att det blir en flopp.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

123
Skriv svar